וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאסר ללוחמים שגידלו שתילי גראס במוצב בשטחים

8.7.2013 / 16:52

שני לוחמי גבעתי שהורשעו בגידול ארבעה שתילים במוצב עפרה בפעילות מבצעית ירצו ארבעה חודשי מאסר בפועל ויורדו לדרגת טוראי. אב בית הדין הצבאי: "זהו כישלון פיקודי מתמשך"

בית דין צבאי גזר היום (שני) ארבעה חודשי מאסר בפועל על שני לוחמי גבעתי שהורשעו בגידול ארבעה שתילי קנביס במוצב עפרה בשטחים במהלך פעילות מבצעית. כמו כן במסגרת גזר הדין יורדו שני הלוחמים לדרגת טוראי. תחילת הפרשה לפני כחודש וחצי, לאחר שמפקדים מחטיבת גבעתי גילו בתוך מוצב עפרה שתילי קנביס. לאחר שבדו המפקדים פשיטה של משטרה צבאית על הבסיס וארבו ליד השתילים, גילו לתדהמתם שני לוחמים ותיקים שהגיעו למקום. השניים נעצרו והועברו לחקירת מצ"ח.

לאחר הסדר טיעון בין הלוחמים לפרקליטות הצבאית הוחלט להגיש כתב אישום מתוקן ולהביא אותו לאישור אב בית הדין הצבאי בקסטינה, אל"מ ארז פורת. במסגרת הסדר טיעון הודו שני הלוחמים באמצעות הסנגורים עו"ד שלומי רכבי וסגן יגאל בלפור בגידול שתילי הקנביס, והורשעו בעבירה של החזקת סם מסוכן בעת ששירתו במוצב. מכתב אישום המתוקן עולה כי השניים גידלו ארבעה שתילי קנביס, טיפחו את השתילים והשקו אותם במשך שבועיים. השניים טענו כי מצאו את השתילים ועקב סקרנות המשיכו לטפח אותם.

"אובדן דרך וערכי שירות"

התובעת סרן נאווה בידגלי, טענה כי יש להחמיר בעונשם לאור העובדה כי מדובר בעבירה בנסיבות מבצעיות בהיותם לוחמים. התובעת ביקשה ענישה הגוררת הכתמה ברישום פלילי מלא, פגיעה בדרגתם וברישיונות הנהיגה. הסנגורים טענו להגנתם כי מדובר בחומר גולמי שטרם עבר תהליכי הכנה לשימוש, וכי השניים ממילא לא עשו בו שימוש. עוד ביקשו שני הסנגורים להתחשב בעובדה כי השניים שירתו כלוחמים במשך שנתיים וקיבלו חוות דעת חיוביות מהמפקדים.

אב בית הדין הצבאי אל"מ פורת הדגיש בגזר הדין כי השניים יכלו לדווח למפקדים על מציאת שתילי הקנביס או להשמידם. בין השאר כתב אל"מ פורת : "חומרה רבה יש לביצוע המעשה במוצב מבצעי, בעת פעילות מבצעית, מעשים המבוצעים על ידי חוד החנית של הכוח הלוחם, בעוד הצבא מנהל מלחמת חורמה נגד החדרת סמים ליחידותיו ומתחמיו".

אל"מ פורת ציין כי הוא התחשב בתרומתם ליחידה והזכויות שצברו בדרך , הכאב שנגרם לבני משפחותיהם ואת רצונם להמשיך באפיק השירות הקרבי. אך לבסוף החליט כי עונשם צריך לכלול מידה ממשית של הרתעה ולהעמידם על חומרת מעשיהם. כאמור אל"מ פורת גזר על כל אחד מהנאשמים עונש של ארבעה חודשי מאסר בפועל, ועוד ארבעה חודשי מאסר על תנאי, והורדה לדרגת טוראי. בגזר הדין כתב אב בית הדין, "מדובר בכישלון פיקודי נחרץ ומתמשך המלמד על אובדן דרך וערכי שירות ומשמיט את הזכות להמשיך ולשאת כל דרגה פיקודית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully