וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: חיילים גידלו שתילי קנאביס במוצב בשטחים

16.6.2013 / 11:03

לבית הדין הצבאי הוגש כתב אישום נגד שני חיילי גבעתי, בטענה שגידלו ארבעה שתילים של צמח המריחואנה, ליד עמדת שמירה. כתב האישום לא מייחס להם שימוש או סחר בסמים

מבוכה בחטיבת גבעתי: ביום חמישי האחרון הוגש כתב אישום חמור לבית הדין הצבאי של זרוע יבשה בקסטינה נגד שני לוחמים מחטיבת גבעתי, בגין גידול שתילי מריחואנה במוצב צבאי באוגדת יהודה ושומרון, במהלך פעילות מבצעית. השתילים נחשפו על ידי חוקרי מצ"ח, אולם הלוחמים מכחישים את המיוחס להם.

על פי כתב האישום, הרס"פ זיהה את ארבעת השתילים של צמח הקנאביס בתוך אדנית במוצב, סמוך לעמדת השמירה שם הוצבו שני הלוחמים באותו הזמן. הוא דיווח על כך למפקדיו, והוחלט בעצה אחת עם מצ"ח להפיץ ידיעה במוצב לפיה תהיה ביקורת במקום. אז, ארבו שוטרים במקום על מנת לראות מי יבוא להעלים את השתילים, ותפסו את השניים. כתב האישום לא מייחס לשניים שימוש או סחר בסמים, ובבדיקת שתן שבוצעה להם לא התגלו שרידי סם.

חמ"ל של אגף התקשוב של צה"ל. דובר צה"ל
לפי האישום, החיילים גידלו סמים בתוך המוצב/דובר צה"ל

מבדיקה שביצעה המשטרה הצבאית החוקרת התברר כי הצליחו לאתר ארבעה שתילים של צמח הקנאביס בתוך אדנית ודלי שחור, סמוך לעמדת השמירה המערבית שם הוצבו באותם מועדים. עוד עולה מכתב האישום שהוגש על ידי התובעת סרן אנדווק נאוה בידגלי, כי משקלם הכולל של השתילים, הינו 3.462 גרם נטו. קצין באוגדת איו"ש, אמר בשיחה עם וואלה! חדשות, "מדובר באירוע חמור מאוד מאחר והחיילים לא רק שעוברים על הפקודות ומסכנים את עצמם, הם בעיקר מפקירים את האזרחים באזור ואת חבריהם שעל ביטחונם הם אחראים. כל מידע מהסוג הזה מטופל במהירות וביסודיות".

עלייה בעבירות הסמים בצה"ל

עו"ד שלמה רכבי, מומחה במשפט צבאי המייצג את אחד הנאשמים, מסר בתגובה: "מרשי מצא את השתילים בבסיס עוד בטרם ניתן היה לזהות כי מדובר בגראס וחלקו באירוע מסתכם בהשקיית השתילים במשך מספר ימים. אין לי ספק כי גם התביעה הצבאית תאמץ את גישתנו לפיה בנסיבות הללו, אין הצדקה לסעיף האישום החמור, שהרשעה בו תכביד, יתר על המידה, על המשך חייו של לוחם מסור שזכה לאורך שירותו להערכת מפקדיו".

ביום חמישי האחרון פרסמה הפרקליטות את סיכום עבודתה לשנת 2012 ממנה עולה כי בתחום עבירות הסמים, נרשמה עליה לאחר שבשנת 2011 הוגשו 633 כתבי אישום לעומת 680 בשנת 2012. בכך בא לידי ביטוי המאמץ הגדול מאוד של המשטרה הצבאית לחשוף עבירות סמים במהלך השירות הצבאי ובדגש על פעילות מבצעית של לוחמים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully