וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד ביפן: ישראלים סחרו בסמים; ילדיהם נלקחו מהם

גלעד גרוסמן

1.5.2013 / 12:32

בני זוג ישראלים המתגוררים ביפן נעצרו על ידי המשטרה לאחר שבביתם נמצאו 90 שתילי מריחואנה. ארבעת ילדיהם הועברו לתקופה לבית יתומים. משרד החוץ: השגרירות לא יכולה להתערב

בני זוג ישראלים בשנות ה-50 לחייהם מדרום הארץ, המתגוררים בעיר אוסקה ביפן, נעצרו בתחילת החודש בחשד לגידול, החזקה וסחר בסמים. לאחר מעצרם, נלקחו ארבעת ילדיהם של השניים, הקטן שבהם בן שנתיים, לבית יתומים, שם שהו במשך כשבוע. בני משפחתם של השניים מקווים שהרשויות ביפן יסכימו לשחרר את האם, כדי שתוכל לקחת לידיה את הילדים. "הפחד הכי גדול שלנו זה שהילדים יחזרו לבית היתומים. זאת מסגרת לילדים בסיכון, פשוט מזעזע. אני לא רוצה לחשוב על האופציה הזאת", אומרת מ', קרובת משפחה של הזוג.

חממות הידור אשר נתפסו על ידי ימ"ר תל אביב, מאי 2012. חטיבת דובר המשטרה
הבעל אמר לשוטרים כי המריחואנה שימשה אותו ואת אשתו לשימוש עצמי, אולם בדיקה שנעשתה בגופם העלתה כי הם אינם צורכים את הסם/חטיבת דובר המשטרה

בני הזוג נמצאים ביפן כעשור, כאשר הבעל עובד בחברת מחשבים מקומית. לפני כשלושה שבועות מצאו שוטרים בביתם ובחצר ביתם 90 עציצים ובהם שתלי מריחואנה, וכן ציוד השקיה ממוחשב. הבעל אמר לשוטרים כי המריחואנה שימשה אותו ואת אשתו לשימוש עצמי, אולם בדיקה שנעשתה בגופם העלתה כי הם אינם צורכים את הסם. הילדים נלקחו כאמור לבית יתומים, שם הוחזקו בתנאים קשים. לאחר מאמצים, הצליחו גורמים בעיר מגוריהם של השניים להוציא את הילדים מבית היתומים ולהעבירם לידי אחד מחברי הקהילה, אולם הוא אינו מסוגל להמשיך ולהחזיקם. כעת, מכיוון שהאם עדיין במעצר, ישנה סכנה שהילדים יוחזרו לבית היתומים.

בני המשפחה של השניים אינם מסוגלים לסייע לילדים, ולכן הם מקווים שהשגרירות הישראלית תוכל לסייע להם. "אלה ילדים ישראלים לכל דבר, אבל אנחנו לא יכולים לעזור להם מבחינה כלכלית. אני אפילו לא יכולה להרשות לעצמי לקנות כרטיס טיסה ליפן. לפחות שידאגו להם למחסה עד שהעניין יסתדר. אני מאוד חוששת לשאול מה יקרה אם השגרירות לא תתערב", אמרה מ'.

אולם, דובר משרד החוץ, יגאל פלמור מסביר שהשגרירות אינה יכולה להתערב בהחלטות רשויות הרווחה ביפן. "הוצאת ילד מהמדינה או מידי רשויות הרווחה כרוכה בהליך משפטי, ולנו אין זכות להיות צד בו", הסביר. עם זאת, הוסיף פלמור שהמשפחה בארץ יכולה לפנות למשרד החוץ ולבקש סיוע נקודתי בנושאים אחרים. כמו כן, בשגרירות גם יוודאו שלא פוגעים בזכויות ההורים.

"מדובר באנשים חפים מפשע", אומר פרקליטם של השניים, עו"ד מרדכי ציבין, המתמחה בטיפול בעצירים ישראלים בחו"ל, "הסם שימש לו לצורך אישי ולמשפחתו המורחבת, אני פונה למשרד החוץ על מנת שימצאו פתרון לבעיית הילדים הקטנים. אם לא ימצא פתרון, הם יוחזרו לבית היתומים בתנאים קשים. הילדים האלה לא חטאו בדבר ואין להענישם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully