וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: לוחם בחיל הים עישן סמים, ההפלגה בוטלה

28.6.2013 / 16:59

מפקד דבורה זיהה התנהגות חשודה של הלוחם, ולאחר שעלה חשד שהשתמש בסמים על הסיפון, הוחלט להשיב את כל כלי השיט לבסיס. הלוחם נעצר ומצ"ח פתחה בחקירה

לוחם בחיל הים נעצר אתמול (חמישי) לארח שהתעורר חשד שעישן סמים במהלך הפלגת אימון. פלגת הדבורות של בסיס חיל הים באשדוד הפליגה אתמול לאימון מורכב בלב ים שהיה אמור להימשך כמה ימים. בתחילת ההפלגה הבחינו המפקדים בהתנהגות מוזרה של אחד הלוחמים על סיפון אחת הדבורות, ולאחר בדיקה ותשאול של לוחמים נוספים עלה החשד כי החייל השתמש בסמים בתחילת ההפלגה.

מפקד כלי השיט התייעץ עם מפקד הפלגה, והשניים החליטו בו במקום להורות על כלל הכלים לחזור אל הבסיס ולדווח על כך לדרג הפיקוד הבכיר ולמשטרה הצבאית החוקרת. הלוחם נעצר והועבר לחקירה. במצ"ח בודקים גם אפשרות שחיילים נוספים חשודים בעישון סמים אך עד כה לא נמצא לכך ביסוס ממשי. לוחמים נוספים נחקרים עקב חשד שידעו על מעשיו של החייל ושתקו.

גורם בבסיס ציין כי מדובר באירוע חריג שזוהה על ידי מפקד הכלי שהיה ערני לחייליו ודיווח מידית. עוד הוסיף הגורם כי המקרה אינו עולה בקנה אחד עם ההתנהגות המצופה מלוחמים בצה"ל בכלל ובחיל הים בפרט.

יצוין כי פלגת הדבורות 916 של חיל הים, הפועלת בזירת הים הדרומית, אמורה להדוף איומי טרור מסוגים שונים ולאכוף את הסגר הימי שהטילה ממשלת ישראל על רצועת עזה, עקב חשש מהברחת אמצעי לחימה לארגוני הטרור הפלסטינים. לוחמי הדבורות מתאמנים על תרחישים מגוונים כמו כלי שיט מתאבדים, ניסיונות פגיעה מחופי עזה באמצעות טילים מתקדמים וחדירות של כלי שיט וצוללנים. במסגרת האחריות הם מבצעים פעילות ביטחון שוטף שתכליתה מניעה מדייגים לחרוג מאזור השיט המותרים, ולצורך כך נדרשים הלוחמים להפגין ערנות ודריכות בשל המרחק הקצר מהגבול הימי עם הפלסטינים למתקנים רגישים בחופי ישראל והעיר אשקלון.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי הנושא נמצא בחקירת מצ"ח וכשתסתיים החקירה יועברו הממצאים לעיון הפרקליטות הצבאית שתחליט על המשך הטיפול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully