וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חייל הודה בפני שוטר כי צרך סמים - וזוכה

19.6.2013 / 8:45

בית דין צבאי החליט לזכות חייל בשירות סדיר מאשמת החזקה של 0.89 גרם חשיש ושימוש בסם כיוון ששוטרים ערכו על גופו ובכליו חיפוש לא חוקי, ולא הזדהו בפניו

חייל צה"ל בשירות סדיר שהודה בשימוש בחשיש ובהחזקתו זוכה מאשמה בבית דין צבאי כיוון ששוטר ביצע חיפוש לא חוקי בכליו. מכתב האישום שהגישה התביעה הצבאית נגד החייל, בדרגת רב-טוראי, עולה כי ב-24 באוגוסט 2012 שוטר ערך חיפוש בתיקו בחניון אצטדיון רמת גן, ומצא בו סם מסוג חשיש במשקל 0.89 גרם. החייל הודה בפני השוטר כי הסם שייך לו ואף הסכים כי הוא יערוך בביתו חיפוש, אך לא נמצאו בו סמים. המשטרה העבירה את הטיפול בחייל למשטרה צבאית חוקרת עוד באותו יום. בחקירה שנערכה לו הודה חייל בשנית כי הסם שנמצא שייך לו וכי הוא צרך ממנו יום קודם לכן.

לאחר שהתביעה הצבאית הגישה נגד החייל כתב אישום לבית דין צבאי, הוא כפר בהאשמות באמצעות סנגורו, עורך דין שי רודה, בטענה כי הראייה נגדו אינה קבילה כיוון שהחיפוש שנעשה על גופו ובכליו אינו חוקי. לטענת הסנגור, החייל לא הוזהר בתחילת החקירה כי הודאתו בחשדות עשויה לשמש נגדו בהליך וכי הוא רשאי להתייעץ עם עורך דין.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השופט קבע כי חקירת מצ"ח לא תועדה כראוי. למצולם אין קשר לכתבה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בלש ממשטרת ישראל שהעיד בבית הדין הצבאי אמר כי החליט לערוך חיפוש בתיק האישי של החייל כיוון שהבחין בו רועד ומתנהג בצורה מחשידה, כדבריו. במהלך החיפוש הודה החייל בפני השוטר כי קיבל את החשיש מידידה שלו, ובחקירת מצ"ח הוא הודה כי עישן את הסם ואף הספיק לחוש "מסטול", לאחר שגם שתה בירה. החייל טען בבית הדין כי שני השוטרים שעיכבו אותו לא הזדהו בפניו, על אף שהיו בלבוש אזרחי ולא הציגו תעודות שוטר. לטענתו, הם פתחו את התיק וחיפשו בו. בית הדין הצבאי קבע כי בעדותו ביקש השוטר להצדיק את פעולותיו וכי סתירות שנתגלו בעדותו "צבעו אותה בחוסר בהירות". חברו של החייל שהיה עמו בזמן החיפוש, העיד בבית המשפט כי החיפוש במכוניתו נעשה ללא הסכמה וכי לאחר מכן השוטרים לא רשמו דוח פעולה אודות המקרה.

צו החקירה הוצא יומיים לאחר המעצר

אב בית הדין הצבאי, סגן-אלוף אחסאן חלבי, קבע בהכרעת הדין כי נפלו פגמים בתיעוד שערכו חוקרות מצ"ח, "באופן שמונע את בירור העובדות לאשורן, ומנגד קיימות תמיכות בגרסת הנאשם". כמו כן, החוקרים לא הציגו בפני החייל את זכויותיו, בין היתר זכות התייעצות עם עורך דין. אב בית הדין הקל עם החייל וטען כי "אין לראות באמירת ההודאה בקיאות בסם". עוד התברר במהלך המשפט כי נגד החייל הוצא צו חקירה רק יומיים לאחר שנעצר.
"מאחר שהסם שנתפס עם הנאשם נפסל כראייה בשל העובדה שהושג שלא כדין, נוכח העובדה שלא קיים אימות להודאת הנאשם בחקירתו במצ"ח, מצאתי להורות על זיכויו של הנאשם מן המיוחס לו בכתב האישום", ציין סא"ל חלבי בהכרעת הדין.

עורך דין שי רודה, מסר בתגובה: "שוטרי משטרת ישראל ומצ"ח צריכים להבין פעם אחת ולתמיד - בכל פעם שיפעלו בניגוד לחוק, עבודתם תהיה לחינם".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully