וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: נגד בקבע בפיקוד צפון גנב ציוד צבאי יקר ערך

6.2.2013 / 22:37

הנגד חשוד כי גנב מכשירים סלולריים ומחשבים ומכר אותם לגורמים אזרחיים. נבדק חשד למעורבות של משרתי קבע נוספים. גורם צבאי מפיקוד צפון ציין כי היקף הגניבה עדיין לא ברור

נגד בשירות קבע מפיקוד צפון חשוד שהעלים ציוד יקר ערך במסגרת תפקידו ונגישותו לרכש ואחסנת הציוד. לפני מספר חודשים פתחה המשטרה הצבאית בחקירה סמויה בעקבות חשד שהצטבר בנוגע למעשיו של הנגד.

גורם צבאי מפיקוד צפון מסר כי לאחר שנאסף די חומר, עברה החקירה למישור הגלוי והמידע הוטח בנגד, שהכחיש את המיוחס לו. הגורם הוסיף כי מוקדם מדי לקבוע את היקף הגניבות לכאורה, שכללו ציוד יקר ערך - מכשירים סלולריים, מחשבים וציוד חשמלי נוסף - אותו נהג על פי החשד משרת הקבע למכור בשנים האחרונות או להשתמש בו לצרכים אזרחיים. כמו כן, נבדק חשד למעורבות של משרתי קבע נוספים.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "הנושא נמצא בחקירת מצ"ח ועם סיומה יועברו ממצאיה לבחינת הפרקליטות הצבאית".

בחודש ספטמבר האחרון גזר בית הדין הצבאי בפיקוד דרום שבקסטינה תשעה חודשי מאסר בפועל והורדה לדרגת טוראי על חיילת ששירתה באוגדת עזה בתפקיד בוחנת תחמושת, שהורשעה בגניבת אמצעי לחימה. מכתב האישום עולה כי החיילת ביקשה ממפקדה, נגד תחמושת בחטיבה הדרומית שבאוגדה, את מפתחות מחסני התחמושת שבבסיס, בטענה שעליה לסדר את המקום.

במסגרת תפקידה הייתה החיילת אחראית על בדיקת תקינות ושמישות התחמושת, על מנת לאתר בה פגמים. החיילת, שגנבה שני רימוני רסס, לבנת חבלה ואמצעים לפיצוץ חומר נפץ, החביאה אותם במכנסיה ושינתה את רשימות ספירות המלאי במחסנים. את אמצעי החבלה הסתירה בחדרה שבבסיס בתוך מזוודה, וכשיצאה לביתה, הסתירה אותה במושב הסמוך למקום מגוריה. כחודש לאחר מכן גילה נגד התחמושת כי אמצעי לחימה נעלמו מהמחסנים, וכששאל את החיילת על כך, היא הודתה בפניו כי היא גנבה אותם. מפקדה של החיילת התלונן על מעשיה במשטרה הצבאית, שעצרה אותה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully