וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלך השמיים: הנסיך הארי הוסמך כטייס מסוק אפאצ'י

יורש העצר בן ה-28, שחזר לא מזמן ממשימה באפגניסטן, השלים את ההכשרה הארוכה ועבר את המבחן הסופי שכלל טיסה בת שש שעות. השמחה הבאה: לידת אחיין או אחיינית מלכותיים

מזל טוב: משרד ההגנה הבריטי הכריז אתמול (שישי) כי יורש העצר הבריטי, הנסיך הארי, סיים את הכשרתו והוסמך לפקד על מסוק קרב מסוג אפאצ'י. רק לאחרונה השלים הנסיך בן ה-28 תעסוקה מבצעית בת 20 שבועות באפגניסטן, שם שימש טייס-משנה. מאז ביצע הארי, הידוע ביחידתו בתור "קפטן וויילס", משימות שונות בשטח בריטניה. מפקדו של הארי, סגן-אלוף טום דה לה רו, הגדיר את סיום ההכשרה של הנסיך "הישג אדיר".

הנסיך הארי יורד ממסוק אפאצ'י. AP
"הישג אדיר". הנסיך הארי על האפאצ'י/AP

הארי עבר חודשים ארוכים של אימונים מפרכים, שהכינו אותו למבחן הסופי – טיסה של שש שעות מסופלוק שבמזרח האי הבריטי, לאורך חופו המזרחי ועד לניוקאסל, משם לאורך החוף המערבי דרך מנצ'סטר, ליברפול ובירמינגהם – ועד לבסיס שממנו המריא בסופלוק.

במהלך המשימה המקיפה נדרש הנסיך הבריטי לתכנן ולבצע פעולות מגוונות, ביניהן ניווט מורכב, התמודדות עם תקלות חירום ואף תקיפה מגובה טיסה נמוך. בכך השלים הארי תקופת אימונים של שלוש שנים, שבמהלכה זכה בפרס טייס-המשנה הטוב ביותר.

בימים הקרובים צפויה להארי שמחה נוספת, גדולה אף יותר – לידתו של האחיין הראשון שלו – או האחיינית – פרי בטנה של גיסתו, הנסיכה קייט מידלטון. הארי ייאלץ להתמודד עם העובדה שעם הולדת העולל המלכותי יצנח דירוגו המלכותי ברשימת יורשי העצר – מהמקום השלישי ולמקום הרביעי.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully