וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט במצרים פתח בחקירה נגד מוחמד מורסי

רויטרס

4.7.2013 / 16:50

הנשיא המודח ו-15 בכירים דתיים חשודים בביזיון בית המשפט, ונאסר עליהם לעזוב את מצרים. בכיר האחים המוסלמים: "תהיה התנגדות אלימה". עימותים בין המשטרה לתומכי מורסי

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק, קריינות: אביב אברמוביץ'

הרשויות במצרים פתחו בחקירה נגד הנשיא המודח מוחמד מורסי, ונגד 15 בכירים דתיים אחרים. מנהל החקירה, השופט תוורת חמד, אמר כי הם מואשמים בביזיון בית המשפט. על קבוצת החשודים נאסר לצאת את מצרים. בשלב זה, עדיין לא ידוע היכן מוחזק מורסי עם בני משפחתו. אמש דווח כי הוא שוהה במתקן של משרד ההגנה, לשם הובל בידי המשמר הנשיאותי.

במקביל, סוכנות הידיעות אי-פי דיווחה על מעצרו של מנהיג תנועת האחים המוסלמים, מוחמד בדיע, המכונה "המדריך הכללי". גורמים רשמיים במצרים אמרו כי בדיע נעצר כבר אמש במאסרה מטרוח, עיירת נופש לחופי הים התיכון, ממערב לבירה קהיר ולא רחוק מהגבול עם לוב. לפי הדיווח, בדיע היה בווילה שבבעלות איש עסקים הקשור לאחים המוסלמים. קודם לכן הוצא צו מעצר גם נגד סגנו, חיירת שאטר. השניים מואשמים בהסתה לאלימות, כולל בעבירה של עידוד תומכיהם להרג מפגין ביום ראשון מול מטה התנועה בדרום קהיר.

הפיכה במצרים - כותרות אחרונות
מיהם האנשים שעומדים מאחורי המהפכה במצרים?
בעולם מגיבים להפיכה: בין רתיעה לשמחה לאיד
נשיא זמני הושבע במצרים: ”נתקן את דרך המהפכה”

משטרת מצרים מחוץ לבית המשפט העליון לחוקה. קהיר, 4 ביולי 2013. רויטרס
שוטרים במצרים בלבוש לפיזור הפגנות, בצהריים/רויטרס

אחד מבכירי האחים המוסלמים, מוחמד בלתאגי, אמר כי התנועה לא תנקוט אלימות אחרי הדחת מורסי, אך הדגיש כי מדובר ב"הפיכה צבאית", וכי הדבר יביא ל"התנגדות אלימה מצד קבוצות אחרות". לדבריו, "נעמוד ונערער על הלגיטימיות (של המהלך) עד לתיקונו". בהודעה שפורסמה באתר האינטרנט של התנועה, נאמר כי אנשיה לא ישתפו פעולה עם השלטון החדש.

"העניין כעת הוא לא אם 'האחים' יהיו בכלא או מחוצה לו", אמר", "הם חיו בבתי הכלא שנים ארוכות. העניין כעת הוא העמדה של העולם החופשי, הדוחפת את המדינה למצב של כאוס, וגורמת לקבוצות אחרות לשוב לרעיון של שינוי באמצעות כוח". בלתגי אמר את הדברים בכנס של תומכי מורסי שהתקיים במסגד בפרברי קהיר, לא הרחק מהארמון הנשיאותי.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
תומכי האחים המוסלמים מתעמתים עם משטרת מצרים ליד בית המשפט החוקתי. 4 ביולי 2013. רויטרס
עימותים בין המשטרה לתומכי מורסי, היום/רויטרס

כ-300 מפעילי התנועה נעצרו ביממה האחרונה. גם יו"ר האחים המוסלמים, סעד אל-קטאטני, נעצר. על בכירים אחרים בתנועה נאסר לעזוב את מצרים. ליד אוניברסיטת קהיר היו עימותים קשים בין תומכי האחים המוסלמים למשטרה.

אחר הצהריים פרצו עימותים בין תומכי מורסי לבין כוחות צבא ומשטרה באזור א-נהאדה שליד אוניברסיטת קהיר. לפי דיווחי התקשורת המצרית, כמה מפגינים טיפסו על שריוניות צבאיות וקראו קריאות נגד המועצה הצבאית שהדיחה את מורסי. כוחות הביטחון השתמשו בירי באוויר על מנת לפזר את ההתקהלות. אדם אחד נעצר בחשד שהחזיק חומר נפץ. את כיכר א-נהאדה, אחד ממעוזי ההתנגדות להפיכה, מילאו בעיקר שוטרים וחיילים שמונעים ממפגינים תומכי האחים המוסלמים מלהגיע למקום.

תומכי האחים המוסלמים מתעמתים עם משטרת מצרים ליד בית המשפט החוקתי. 4 ביולי 2013. רויטרס
תומכי האחים המוסלמים מתעמתים עם משטרת מצרים ליד בית המשפט החוקתי. 4 ביולי 2013/רויטרס

בצהריים הושבע בקהיר הנשיא הזמני של מצרים, עדלי מנסור. "אני מקבל עליי את החוקה", אמר מנסור בטקס. "אני נשבע באללה לפעול על פי החוק ולפעול על פי הצדק", הצהיר. מנסור אמר כי הוא מתכוון "לפעול כדי לתקן את דרך המהפכה", ובהתייחסו להפגנות הענק שבהן התאחד העם כדי להדיח את מורסי, כינה אותן "הישג גדול".

בתוך כך, מפלגת השלטון האיסלאמית בתוניסיה גינתה היום את ההפיכה במצרים, וכינתה "הפיכה בניגוד ללגיטימיות". "אנו דוחים את מה שאירע במצרים", נכתב בהצהרה מטעם המפלגה, "ומאמינים שהלגיטימיות מיוצגת על ידי מוחמד מורסי ולא אף אחד אחר". נשיא תוניסיה מונצף מרזוקי קרא "להגן פיזית" על הנשיא המודח.

חיילי צבא מצרים מחוץ לבית המשפט הגבוה לחוקה. קהיר, 4 ביולי 2013. רויטרס
חיילי צבא מצרים מחוץ לבית המשפט הגבוה לחוקה. קהיר, 4 ביולי 2013/רויטרס
תומכי האחים המוסלמים מתעמתים עם משטרת מצרים ליד בית המשפט החוקתי. 4 ביולי 2013. רויטרס
תומכי האחים המוסלמים מתעמתים עם משטרת מצרים ליד בית המשפט החוקתי. 4 ביולי 2013/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully