וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: צבא מצרים השתלט על מטה הטלוויזיה בקהיר

3.7.2013 / 15:43

העובדים גורשו מהבניין וקצינים נכנסו לחדר הבקרה לקראת הצהרה של הצבא עם פקיעת האולטימטום שנקצב לנשיא מורסי. מוקדם יותר דווח כי הנשיא צפוי לאבד היום את משרתו

עדי ראייה במצרים דיווחו כי יחידות המשמר הנשיאותי של הצבא השתלטו בצהריים (רביעי) על בניין הטלוויזיה הממלכתית בקהיר. לפי הדיווחים המגיעים ממצרים, חיילים נכנסו לבניין, גירשו ממנו את מרבית העובדים וקצינים נכנסו לחדר הבקרה.

קודם לכן דיווחה סוכנות הידיעות הצרפתית כי הצבא יפרסם הצהרה בשעה 17:30, אחרי פקיעת האולטימטום שנקצב לנשיא מוחמד מורסי. ואולם, גורמים בצבא אמרו כי טרם נקבע זמן לפרסום הצהרה כלשהי.

מוקדם יותר דווח כי הנשיא מוחמד מורסי צפוי לאבד את משרתו עם תום האולטימטום. לפי דיווח שהתפרסם בכותרתו הראשית של העיתון המצרי אל-אהראם, הנחשב ליומון המשפיע ביותר במדינה, יתכנו שני תרחישים: הראשון, שבו הנשיא מורסי יודיע על התפטרותו, והשני שבו הוא יפוטר במסגרת מפת הדרכים שיציגו ראשי הצבא.

דוברו של הנשיא אמר כי "מורסי סבור שעדיף למות כמו עץ" מאשר לא להשאיר חותם בדפי ההיסטוריה. הדובר, איימן עלי, הדגיש כי מורסי אינו מעוניין להיאחז בשלטון מטעמים אינטרסנטיים.

בניין הטלוויזיה המצרית. קהיר, מצרים. AP
בניין הטלוויזיה המצרית בקהיר/AP

עוד דווח כי במסגרת מפת הדרכים, תבוטל החוקה השנויה במחלוקת שהכניס מורסי לתוקף, ותיבחר קבוצה של מומחים שתפקידה יהיה לנסח חוקה חדשה. לאחר מכן ייערך משאל עם לאישורה. במקביל, תוקם מועצה נשיאותית, בראשות מנהל בית המשפט לענייני חוקה, והיא תנהל את ענייני המדינה בתקופת המעבר שבין התפטרות הנשיא ועד לקיום בחירות חדשות. תקופה זו צפויה להימשך בין תשעה חודשים לשנה.

מורסי עומד על התעקשותו שלא להתפטר

לפי דיווח העיתון, בראש הממשלה החדשה שתקום יעמוד אחד מקציני הצבא, והשרים יהיו טכנוקרטים ללא שיוך פוליטי או מפלגתי. הצבא ישגיח על ההכנות לבחירות לנשיאות ואת הבחירות לפרלמנט, ואילו החוקה החדשה תקבע את מועד הבחירות. עוד נכתב כי הכוחות המזוינים מתכוונים להשתלט על כל מנגנוני תנועת האחים המוסלמים ולהחרים את נכסי התנועה. כמה מראשי התנועה יועברו למעצר בית.

בנאום ארוך שנשא לפנות בוקר, פנה מוחמד מורסי לאומה המצרית בטלוויזיה, והבהיר כי הוא אינו מתכוון לפנות את כסאו ולהתפטר. "לא אקבל תכתיבים", הצהיר. בתגובה לאולטימטום שקצב לו הצבא, אמר נשיא מצרים כי הוא מחויב לשאת במחויבויות הדמוקרטיות שלו ולהגן על הסדר הציבורי במדינה.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
מפגינים נגד נשיא מצרים מוחמד מורסי. קהיר. יוני 2013. רויטרס
מפגינים נגד הנשיא מוחמד מורסי, היום בכיכר תחריר בקהיר/רויטרס
מפגינים נגד נשיא מצרים מוחמד מורסי. קהיר. יוני 2013. רויטרס
מפגינים מתפללים להדחת הנשיא ונושאים שלטים: "הסתלק"/רויטרס
מפגינים נגד נשיא מצרים מוחמד מורסי. קהיר. יוני 2013. רויטרס
תומכי מורסי מפגינים נגד הדחתו, הבוקר בקהיר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully