וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העיתון אל-אהראם: מורסי יתפטר או יפוטר כבר היום

3.7.2013 / 9:47

היומון המשפיע במצרים פירט את הצעדים שינקוט הצבא בתום האולטימטום שקצב לנשיא: "קבוצת מומחים תנסח חוקה חדשה, קצין יוביל ממשלת טכנוקרטים והצבא ישתלט על האחים המוסלמים"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

(צפו בנאומו של מורסי, אמש)

העיתון המצרי אל-אהראם, הנחשב ליומון המשפיע ביותר במדינה, מדווח הבוקר (רביעי) כי הנשיא מוחמד מורסי צפוי לאבד את משרתו כבר בהמשך היום.

לפי דיווח המתפרסם בכותרתו הראשית של העיתון, בשעה 17:00, בתום האולטימטום שקצב הצבא למורסי, יתכנו שני תרחישים: הראשון, שבו הנשיא מורסי יודיע על התפטרותו, והשני שבו הוא יפוטר במסגרת מפת הדרכים שיציגו ראשי הצבא.

עוד דווח כי במסגרת מפת הדרכים, תבוטל החוקה השנויה במחלוקת שהכניס מורסי לתוקף, ותיבחר קבוצה של מומחים שתפקידה יהיה לנסח חוקה חדשה. לאחר מכן ייערך משאל עם לאישורה.

במקביל, תוקם מועצה נשיאותית, בראשות מנהל בית המשפט לענייני חוקה, והיא תנהל את ענייני המדינה בתקופת המעבר שבין התפטרות הנשיא ועד לקיום בחירות חדשות. תקופה זו צפויה להימשך בין תשעה חודשים לשנה.

מפגינים נגד נשיא מצרים מוחמד מורסי צופים בנאומו. 3 ביולי 2013. רויטרס
יושבי בית קפה ומפגינים צופים בנאומו של מורסי בקהיר, לפנות בוקר/רויטרס

לפי העיתון, בראש הממשלה החדשה שתקום יעמוד אחד מקציני הצבא, והשרים יהיו טכנוקרטים ללא שיוך פוליטי או מפלגתי. הצבא ישגיח על ההכנות לבחירות לנשיאות ואת הבחירות לפרלמנט, ואילו החוקה החדשה תקבע את מועד הבחירות.

עוד נכתב בעיתון כי הכוחות המזוינים מתכוונים להשתלט על כל מנגנוני תנועת האחים המוסלמים ולהחרים את נכסי התנועה. כמה מראשי התנועה יועברו למעצר בית.

בנאום ארוך שנשא לפנות בוקר, פנה מוחמד מורסי לאומה המצרית בטלוויזיה, והבהיר כי הוא אינו מתכוון לפנות את כסאו ולהתפטר. "לא אקבל תכתיבים", הצהיר. בתגובה לאולטימטום שקצב לו הצבא, אמר נשיא מצרים כי הוא מחויב לשאת במחויבויות הדמוקרטיות שלו ולהגן על הסדר הציבורי במדינה.

מפגינים אמש בכיכר תחריר בקהיר, יולי 2013. רויטרס
העם דורש תוורה - מהפכה. ההפגנה אמש בכיכר תחריר/רויטרס

מורסי גם נאלץ להתמודד עם לחץ מצד הממשל האמריקני. רשת סי-אן-אן דיווחה אמש כי הבית הלבן מאיץ במורסי להכריז על בחירות מוקדמות. על פי הדיווח, הנסמך על גורמים רשמיים בממשל, ארה"ב הזהירה כי צבא מצרים יסתכן באיבוד הסיוע הצבאי אם אנשיו יפעלו להפיכה צבאית נגד מורסי.

בניגוד לתקופה שקדמה להפיכה ב-2011, במהלכה וושינגטון מיהרה להתנער מהנשיא חוסני מובארק, אותם גורמים הבהירו כי אובמה אינו קורא למורסי להתפטר לאלתר, אלא רק "למצוא דרך לקיום בחירות חדשות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully