וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדש בטלוויזיה הבריטית: תזכורת לתפילה מוסלמית

ערוץ 4, שלרוב משדר סדרות איכות, הודיע שבחודש רמדאן ישמש כ"שעון מעורר" עבור הצופים המוסלמים, המונים כ-3 מיליון בני אדם. מתיחה? המנהל מבהיר: זה צורך הכרחי לציבור

ערוץ 4 בטלוויזיה הבריטית הכריז על תכנית חדשה, אך הפעם לא מדובר במיני-סדרה מותחת אלא במיזם מעורר-מחלוקת. במהלך חודש רמדאן, הערוץ מתכוון לשדר מדי בוקר תזכורת לתפילה עבור הצופים המוסלמים. בערוץ אומרים שמדובר בסוג של "פרובוקציה מכוונת", שנועדה להסביר כי דת האיסלאם לא נועדה רק לפלגים הקיצוניים של החברה.

חודש רמדאן יחל עוד שבוע, ב-9 ביולי, ויצוין בצום ובתפילות בידי 2.7 מיליון מוסלמים, המונים 4.8% מהאוכלוסייה בממלכה המאוחדת. במשך 30 ימים ישדר הערוץ הבריטי את קריאת התפילה בשעה 03:00, שתימשך שלוש דקות. כמו כן, אתר האינטרנט של הערוץ יזכיר לצופים המוסלמים את יתר מועדי התפילה לאורך היום ואת שעות זריחת החמה ושקיעתה.

ילד עומד בתוך מסגד במזרח לונדון. AP
כבר לא צריך שעון מעורר. ילד במסגד במזרח לונדון/AP

למרות הטענות המתבקשות כי מדובר אולי במתיחה, ראש מערך התכניות של הערוץ, ראלף לי, טען בתוקף שמדובר בכלי-עזר לצופים המוסלמים, ובשירות שנועד לעורר מודעות בקרב שאר האוכלוסייה בבריטניה.

במועצה המוסלמית של בריטניה בירכו על ההודעה: "מדובר בחודש מיוחד מאוד עבור המוסלמים. ההכרה בו, ובפרט בערוץ ראשי, אינה רק סמלית אלא גם מסייעת לצייר דמות מציאותית יותר של האיסלאם ושל המוסלמים".

"המלכה במיינסטרים, המוסלמים לא"

בראיון לעיתון "רדיו טיימס", אמר לי שהאיסלאם היא דת משגשגת בבריטניה: "כמעט חמישה אחוזים מהאוכלוסייה יקחו חלקו במנהגי הרמדאן החודש. האם ניתן להגיד ששיעור דומה עקב אחר הכיסוי התקשורתי הנרחב של חגיגות יובל ה-60 של המלכה?".

לדבריו, מרבית האנשים בבריטניה אינם מודעים לקורבן האישי של המוסלמים בחודש רמדאן. "זה לא מפתיע, בהתחשב בעובדה שיש התעלמות כמעט מוחלטת מהנושא בטלוויזיית המיינסטרים (...) גם כשרואים מוסלמים, זה רק כדי לתת משקל-נגד לנושאים האלה. בעקבות הפיגוע הנורא בלונדון והנקמות נגד המוסלמים הבריטים, מעולם לא היה צורך גדול יותר לתת קול לרוב המתון".

לקריאה נוספת
רמדאן בימי משבר: האירנים עומדים בתור לעוף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully