וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חי: דיון בערעור המדינה על גזר הדין של אולמרט

גלעד גרוסמן

2.7.2013 / 9:27

לאחר שבית המשפט המחוזי בירושלים גזר על ראש הממשלה לשעבר מאסר על תנאי וקנס בגובה 73,500 שקלים, הבוקר מתכנס הרכב של חמישה שופטי בית המשפט העליון לדיון בערעור

שידור חי מבית המשפט העליון (צילום: עומר מירון)

LIVE

הרכב יוצא דופן של חמישה שופטי בית המשפט העליון מתכנס הבוקר (שלישי) בערעור המדינה על הכרעת הדין וגזר הדין במשפטם של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט ושל מי שהייתה ראש לשכתו, שולה זקן. בתחילת הדיון יטענו נציגי הפרקליטות, ולאחר מכן נציגי ההגנה. השופטים קבעו דיון נוסף גם ליום חמישי, אם הצדדים לא יסיימו היום.

בספטמבר האחרון גזר בית המשפט המחוזי בירושלים שנת מאסר על תנאי על אולמרט וקנס בגובה 75,300 שקלים, לאחר שהורשע בהפרת אמונים בפרשת מרכז ההשקעות. זאת, מכיוון שבעת שהיה שר התמ"ת היה מעורב בקבלת החלטות בנוגע ללקוחות שיוצגו על ידי חברו הטוב אורי מסר. העונש הקל ניתן לאחר שאולמרט זוכה מהאישומים המרכזיים נגדו, בפרשות טלנסקי המכונה "מעטפות הכסף" ו"ראשונטורס". זקן, שהורשעה בשתי עבירות של קבלת דבר במרמה ובהפרת אמונים בפרשת "ראשונטורס", נידונה לתשעה חודשי מאסר על תנאי.

אולמרט בכניסה לדיון ראשון בערעורו. יוני 2013. נועם מושקוביץ
"התנהלות פסולה ואסורה". אולמרט בכניסה לדיון בבית המשפט, הבוקר/נועם מושקוביץ

לטענת הפרקליטות, אולמרט זוכה לא מכיוון שהשופטים האמינו לגרסתו ולא כי הוכח כי לא קיבל כסף מטלנסקי, אלא מכיוון שהשופטים סברו כי לא הוכח שאולמרט ידע על החיובים הכפולים ומכיוון שהתנהלותו הפסולה לא הגיעה לכדי הפרת אמונים. בפרקליטות סברו כי הקביעות של המחוזי מחייבות בחינה מחודשת. לטענת הפרקליטות, האישומים בפרשת "טלנסקי" ובפרשת "ראשונטורס" עסקו בביטויים שונים של "התנהלות פסולה ואסורה" מצדו של אולמרט, בעת כהונותיו כנבחר ציבור ברמה הבכירה ביותר. "השלד המרכזי בשתי פרשות אלו, הוא ניצול מעמדו, סמכויותיו ואפשרויותיו של המשיב כשר בכיר – ממלא מקום ראש הממשלה בעת האירועים וקודם לכן ראש עיריית ירושלים - לקבלת טובות הנאה שאסור היה לו לקבלן", נכתב בערעור.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

אולמרט: הגשת הערעור - עינוי דין

מנגד, אולמרט טען כי הגשת הערעור על הפרשות בהן זוכה היא המשך והעצמה של עינוי הדין שעבר בשנים האחרונות. בתגובתו של אולמרט לערעור נטען כי החלטת הפרקליטות להגיש ערעור חורגת באופן קיצוני ממתחם שיקול הדעת שלה, לאור העובדה שהזיכוי התקבל פה אחד. עוד נטען, כי פסק דינו של בית המשפט המחוזי הוא פסק דין מוצדק, יסודי ומקיף, ואין מקום להתערב בקביעותיו. אולמרט גם טוען כי לא ניתן משקל מספיק "לייסוריו", לאור העובדה כי מאז מונה לשר ב-2003 נפתחו נגדו 10 חקירות משטרה, שרובן נסגרו. כמו כן, אולמרט שב ומותח ביקורת על התנהלות הפרקליטות, ובעיקר על העדות המוקדמת של משה טלנסקי, אשר בסביבתו מייחסים לה את התפטרותו מתפקיד ראש הממשלה. גם זקן טענה כי הערעור בעניינה הוא המשך של הרדיפה נגדה, וניסיון "להענישה" על כך שלא העידה נגד אולמרט.

הדיון בערעור נערך באופן חריג בהרכב מורחב של חמישה שופטי בית משפט עליון בראשות הנשיא אשר גרוניס. יחד עמו יושבים בהרכב השופטים סלים ג'ובראן, אשר ישב בערעור של הנשיא לשעבר משה קצב, וכן השופטים יורם דנציגר, ניל הנדל ועוזי פוגלמן. חמישה שופטים ותיקים יותר, אשר היו אמורים מבחינת הוותק לשבת בערעור, ביקשו שלא לשבת בהרכב בשל היכרותם עם מעורבים שונים בפרשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully