וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט: ערעור המדינה על זיכויי - "עינוי דין"

גלעד גרוסמן

13.6.2013 / 14:12

פרקליטיו של ראש הממשלה לשעבר הגישו את תגובתם לערעור המדינה על זיכויו של אולמרט בפרשות טלנסקי ו"ראשונטורס" ועל שנת המאסר על תנאי שנגזרה עליו בפרשת מרכז ההשקעות

הגשת הערעור על זיכויו של אהוד אולמרט היא המשך והעצמה של עינוי הדין שעבר בשנים האחרונות - כך נטען בתגובה שהגיש היום (חמישי) לבית המשפט העליון ראש הממשלה לשעבר. בתחילת החודש הבא ידון בית המשפט בערעור שהגישה הפרקליטות על זיכויו של אולמרט מהאישומים בפרשות טלנסקי ו"ראשונטורס", וכן על עונש המאסר על תנאי שנגזר עליו בעקבות הרשעתו בפרשת מרכז ההשקעות.

משה טלנסקי העיד נגד אולמרט בפרשת הולילנד. ניב אהרונסון
משה טלנסקי בעת מתן עדותו בבית המשפט/ניב אהרונסון

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר על אולמרט שנת מאסר על תנאי וקנס בגובה 75,300 שקלים, לאחר שהורשע בהפרת אמונים בפרשת מרכז ההשקעות, מכיוון שבעת שהיה שר התמ"ת היה מעורב בקבלת החלטות בנוגע ללקוחות שיוצגו על ידי חברו הטוב אורי מסר. העונש הקל ניתן לאחר שאולמרט זוכה מהאישומים המרכזיים נגדו, בפרשות טלנסקי המכונה "מעטפות הכסף" ו"ראשונטורס". לטענת הפרקליטות, אולמרט זוכה לא מכיוון שהשופטים האמינו לגרסתו ולא כי הוכח כי לא קיבל כסף מטלנסקי, אלא מכיוון שהשופטים סברו כי לא הוכח שאולמרט ידע על החיובים הכפולים ומכיוון שהתנהלותו הפסולה לא הגיעה לכדי הפרת אמונים. בפרקליטות סברו כי הקביעות של המחוזי מחייבות בחינה מחודשת.

בתגובתו של אולמרט, שהוגשה באמצעות עורכי הדין אלי זוהר, נבות תל צור, נוית נגב ורועי בלכר, נטען כי החלטת הפרקליטות להגיש ערעור חורגת באופן קיצוני ממתחם שיקול הדעת שלה, לאור העובדה שהזיכוי התקבל פה אחד. "משזוכה המשיב פה-אחד, אין עוד הצדקה להעצים ולהמשיך את עינוי הדין שהיה מנת חלקו, בכל אותן שנים, בהן האישומים החמורים מהם זוכה בסוף היום אשר ריחפו מעל ראשו כלהט החרב המתהפכת", כתבו עורכי הדין.

אהוד אולמרט בבר אילן, מאי 2013. בן קלמר
אהוד אולמרט נואם באוניברסיטת בר אילן בחודש שעבר/בן קלמר

לטענת אולמרט, פסק דינו של בית המשפט המחוזי הוא פסק דין מוצדק, יסודי ומקיף, ואין מקום להתערב בקביעותיו. אולמרט גם טוען כי לא ניתן משקל מספיק "לייסוריו", לאור העובדה כי מאז מונה לשר ב-2003 נפתחו נגדו 10 חקירות משטרה, שרובן נסגרו. כמו כן, אולמרט שב ומותח ביקורת על התנהלות הפרקליטות, ובעיקר על העדות המוקדמת של משה טלנסקי, אשר בסביבתו מייחסים לה את התפטרותו מתפקיד ראש הממשלה. פרקליטיו של אולמרט גם מנצלים את תגובתם כדי למתוח ביקורת נוספת על פרקליט המדינה משה לדור, ולטעון כי הוא היה בניגוד עניינים בעת שקיבל את ההחלטה על הגשת הערעור, בשל העובדה שהיה מעורב באופן אישי בתיק וכן לאור תביעת לשון הרע שהגיש נגדו אולמרט.

הערעור יידון באופן חריג בהרכב מורחב של חמישה שופטי בית משפט עליון בראשות הנשיא אשר גרוניס. יחד עמו יישבו בהרכב השופטים סלים ג'ובראן, אשר ישב בערעור של הנשיא לשעבר משה קצב, וכן השופטים יורם דנציגר, ניל הנדל ועוזי פוגלמן. חמישה שופטים ותיקים יותר, אשר היו אמורים מבחינת הוותק לשבת בערעור, ביקשו שלא לשבת בהרכב בשל היכרותם עם מעורבים שונים בפרשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully