וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניר מעוז על אחיו: "עדיין חוששים מהרוצח השפל"

1.7.2013 / 11:33

אחיו של דניאל מעוז שהורשע ברצח הוריהם, טען כי אין תחושת הקלה והביע ביקורת על מהלכי ההגנה: "בית המשפט שם קץ להתעללות האכזרית מצד הרוצח הארור ומסייעיו"

צילום: עומר מירון, מור שאולי; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ'

"הכרעת הדין אינה מקלה במאומה על ההתמודדות עם האובדן הקשה מנשוא של ההורים שלנו אך לפחות היום נעשה צדק", כך אמר הבוקר (שני) ניר מעוז, אחיו התאום של דניאל מעוז שהורשע ברצח הוריו, נורית ונוח, בירושלים. הוא הביע ביקורת מרומזת על מהלכי סנגוריו של הרוצח: "בית המשפט שם קץ להתעללות האכזרית מצד הרוצח הארור והשפל ומי שנעתרו לסייע לו. צפויה לנו התמודדות ארוכה מבחינה נפשית ומשפטית ואנו עדיין חוששים מהרוצח וממה שהוא עלול לעשות לנו מתוך הכלא ולאחר השחרור. מקווים שגזר הדין יגן עלינו במשך שנים רבות".

כותרות אחרונות מפרשת דניאל מעוז:
2 מאסרי עולם מצטברים לדניאל מעוז בגין רצח הוריו
פרט המידע שישנה את מהלך המשפט של דניאל מעוז?
דניאל מעוז הנאשם ברצח הוריו לא השתתף באזכרתם

ניר מעוז, אחיו של דניאל מעוז שהורשע ברצח הוריו. יואב דודקביץ'
ניר מעוז מחוץ לבית המשפט/יואב דודקביץ'

הרכב של שלושה שופטים בבית המשפט המחוזי בירושלים, בראשות נשיא בית הדין השופט יעקב סגל, הרשיע את מעוז פה אחד ברצח הכפול שבוצע באוגוסט 2011 וביתר הסעיפים בהם הואשם, בהם השמדת ראיות. על מעוז נגזרו שני מאסרי עולם מצטברים. בהתייחסם לעונש כתבו השופטים: "מעוז הוא לא פחות מרוצח בדם קר שלא בחל בשום אמצעים להגשמת תוכניתו הזדונית. מדובר במעשי רצח שטניים מתוכננים מראש ובנסיבות אלו אין שום הצדקה בפסיעה אחת לקראת הנאשם".

מעוז עצמו אמר לאחר ההחלטה: "לא רצחתי את הורי. הרשעתי היא טעות טרגית. מגיע להורי שהאמת תצא לאור. הסיבה היחידה שהרוצח נמצא באולם, זו וידוא הריגה".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
דניאל מעוז הנאשם ברצח הוריו בהכרעת הדין  במחוזי י-ם, יוני 2013. יואב דודקביץ'
דניאל מעוז/יואב דודקביץ'

התובע מטעם הפרקליטות, עורך הדין יובל קפלינסקי, גרס שההכרעה לא הייתה מפתיעה: "בית המשפט הכריע כי הראיות האלו לא הותירו מקום לספק. כל מי שמכיר את פרטי הזוועה אינו יכול להיות מופתע מגזר הדין החמור. במהלך המשפט ננקטו מהלכים חמורים ומצערים וזו הדקירה ה-71 שננעצה בלבם של המשפחה והפכה את הטרגדיה שלהם לטרגדיה כפולה ומכופלת. קו ההגנה הזה קרס במהלך המשפט ובית המשפט קבע שהמהלך הזה לא הותיר עליו שום רושם. המשפחה הזו ראויה שהמשפט הזה יסתיים היום. אין לנו תחושת הקלה אך אנו שבעי רצון שהמשפט הסתיים היום".

"בית המשפט אמר את דברו ונגזר דינו. אנו נלמד את הכרעת הדין ופסק הדין בכללותו ונשקול אם לערער לבית המשפט העליון ובאיזה צורה", אמר סנגורו של דניאל מעוז, עורך הדין דוד ברהום. "מדובר בתיק נסיבתי. בל נשכח שמכלול הראיות הנסיבתיות הוביל את בית המשפט למסקנתו החד משמעית. לשיטתנו מדובר במסקנה מוטעית ושגויה".

תמר וניר מעוז, אחיהם של דניאל מעוז, שהורשע ברצח הוריו. יואב דודקביץ'
תמר וניר מעוז, אחיהם של דניאל מעוז, שהורשע ברצח הוריו/יואב דודקביץ'

בהחלטתם להרשיעו ברצח, כתבו השופטים כי המעשה בוצע לאחר "תכנון מדוקדק וקר רוח על מנת לרשת את ירושת הוריו. המנוחים נמצאו מוטלים על רצפת הסלון בבית בו חיו שנים רבות ומאושרות עם ארבעת ילדיהם, כשגופותיהם נקובות, שותתות דם, ובידיהם פצעי הגנה רבים, אות למאבקם העיקש – עד נשימתם האחרונה – במי שקם לרוצחם".

עוד כתבו השופטים כי "לאחר ששלף את הסכין מגופת אביו החל לתכנן בצורה מדוקדקת ומצמררת את השמדת הראיות אשר חשש שיכולות לקשור אותו לזירה. קבענו כי קיים למעלה מספק סביר שמעוז תכנן לפגוע בהוריו על רקע חובות ההימורים אותם צבר ואשר היו עתידים לתפוח. הוא דקר את הוריו עשרות דקירות סכין, דקירה אחר דקירה, עד שנפחו את נשמתם ומתו. בסאגה הזו אין כדי לבייש תסריט אימים קולנועי, אלא שלמגינת הלב, היא התרחשה במציאות", ציינו השופטים.

לפניות לכתב: talk2yaira@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully