וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

2 מאסרי עולם מצטברים לדניאל מעוז בגין רצח הוריו

1.7.2013 / 10:30

בית המשפט המחוזי בירושלים קבע כי הרצח בוצע בשל חובות הימורים: "אלה מעשי רצח שטניים ומתוכננים מראש, שלא מביישים תסריט אימים קולנועי". מעוז: "הרשעתי היא טרגדיה"

צילום: עומר מירון, מור שאולי; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ'

דניאל מעוז הורשע ברצח שני הוריו, נורית ונוח מעוז, בביתם שבירושלים באוגוסט 2011. כך קבעו הבוקר (שני) שופטי בית המשפט המחוזי בירושלים. הרכב של שלושה שופטים בראשות נשיא בית הדין השופט יעקב סגל, הרשיע את מעוז פה אחד ברצח הכפול וביתר הסעיפים בהם הואשם, בהם השמדת ראיות. על מעוז נגזרו שני מאסרי עולם מצטברים.

בהתייחסם לעונש כתבו השופטים: "מעוז הוא לא פחות מרוצח בדם קר שלא בחל בשום אמצעים להגשמת תוכניתו הזדונית. מדובר במעשי רצח שטניים מתוכננים מראש ובנסיבות אלו אין שום הצדקה בפסיעה אחת לקראת הנאשם".


עוד על הפרשה המזעזעת
חשד: הסתבך בהימורים ורצח את הוריו בשביל הירושה
חשד: הוריה של תמר מעוז נרצחו על ידי אחיה
הרצח בירושלים: "שמעתי צעקה - 'הוא רוצח אותי'"

בהחלטתם להרשיעו ברצח, כתבו השופטים כי הרצח בוצע לאחר "תכנון מדוקדק וקר רוח על מנת לרשת את ירושת הוריו. המנוחים נמצאו מוטלים על רצפת הסלון בבית בו חיו שנים רבות ומאושרות עם ארבעת ילדיהם, כשגופותיהם נקובות, שותתות דם, ובידיהם פצעי הגנה רבים, אות למאבקם העיקש – עד נשימתם האחרונה – במי שקם לרוצחם".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"לאחר ששלף את הסכין מגופת אביו החל לתכנן בצורה מדוקדקת ומצמררת את השמדת הראיות", מעוז/מערכת וואלה!, צילום מסך

לאחר ששלף את הסכין מגופת אביו החל לתכנן בצורה מדוקדקת ומצמררת את השמדת הראיות אשר חשש שיכולות לקשור אותו לזירה. קבענו כי קיים למעלה מספק סביר שמעוז תכנן לפגוע בהוריו על רקע חובות ההימורים אותם צבר ואשר היו עתידים לתפוח. הוא דקר את הוריו עשרות דקירות סכין, דקירה אחר דקירה, עד שנפחו את נשמתם ומתו. בסאגה הזו אין כדי לבייש תסריט אימים קולנועי, אלא שלמגינת הלב, היא התרחשה במציאות", ציינו השופטים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"המעשה הנורא גדע בידי סכין את חיי שני ההורים, פילג את המשפחה לשניים ופער תהום גדולה בניהם". האחות תמר מעוז בבית המשפט, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

"ערכי כיבוד הורים היו כאבק לרגליו. אמרה התורה - 'לא תרצח', אך הנאשם סכר עיניו. זעקה הארץ ורעשו השמיים, דם אם חולת סרטן, דם אב נשפך כך סתם בידי בנם. רבים הם התיקים הקשים הבאים לשולחן זה, אך גם בסביבה קשה זו עדיין מהווה התיק הזה תופעה יוצאת דופן. קודם לרצח הייתה משפחת מעוז משפחה נורמטיבית, חמה ומלוכדת. המעשה הנורא גדע בידי סכין את חיי שני ההורים, פילג את המשפחה לשניים ופער תהום גדולה בניהם", סיכמו השופטים.

התובע, עורך דין יובל קפלינסקי, אמר לאחר הדיון כי "כל מי שמכיר את פרטי הזוועה אינו יכול להיות מופתע מגזר הדין החמור. במהלך המשפט ננקטו על ידי הנאשם מהלכים חמורים ומצערים וזו הדקירה ה-71 שננעצה בליבה של המשפחה והפכה את הטרגדיה שלהם לטרגדיה כפולה ומכופלת. קו ההגנה הזה קרס במהלך המשפט ולא הותיר על בית המשפט שום רושם. המשפחה הזו ראויה שהמשפט הזה יסתיים היום. אין לנו תחושת הקלה אך אנו שבעי רצון שהמשפט הסתיים היום".

פרקליטו של מעוז, עו"ד דוד ברהום, אמר מנגד כי "בית המשפט אמר את דברו ונגזר דינו. אנו נלמד את הכרעת הדין ונשקול אם לערער לבית המשפט העליון, ובאיזו צורה. לשיטתנו מדובר במסקנה מוטעית ושגויה. אין שום חרטות של הנאשם. קשה מאוד להיות אופטימיים, אך מעולם הנאשם וההגנה לא איבדו את התקווה שהוא יזוכה ואם נגיש ערעור אני מקווה שאכן כך יראה".

מעוז עצמו אמר לאחר ההחלטה: "לא רצחתי את הורי. הרשעתי היא טעות טרגית. מגיע להורי שהאמת תצא לאור. הסיבה היחידה שהרוצח נמצא באולם, זו וידוא הריגה".

מעוז: "הרשעתי היא טעות טראגית"

מאז נעצר, הכחיש מעוז את ההאשמות נגדו, ואף טען כי אחיו התאום הוא זה שביצע את הרצח. כתב האישום נגדו תיאר את השתלשלות העניינים שהוביל עד הרצח המצמרר, ב-13 באוגוסט, 2011.

על פי כתב האישום, מעוז נקלע לחובות של מאות אלפי שקלים עקב הימורים במועדוני קלפים ולכן החליט לרצוח את הוריו כדי לזכות בכספי הירושה. ביום הרצח גלש מעוז באינטרנט וחיפש מידע באתרים שונים בנוגע לרצח ולקבלת כספי ירושה לאחר רצח. בין היתר, גלש באתרים שתיארו מקרה רצח של הורים על ידי ילדיהם, כמו למשל, רצח של אישה על ידי בנה וכן חיפש מידע על רצח משפחת פוגל באיתמר, זאת על מנת לבחון כיצד יוכל לשוות לרצח מראה של רצח לאומני ולזכות בכספי הירושה.

נח ונורית מעוז אשר גופותיהם נמצאו ללא רוח חיים בביתם בירושלים, אוגוסט 2011. רפרודוקציה, באדיבות המשפחה
הרצח בוצע באלימות קשה כדי לשוות לו מראה של רצח לאומני. נורית ונוח מעוז/באדיבות המשפחה, רפרודוקציה

מכתב האישום עולה עוד כי מעוז הגיע לבית הוריו במוצאי שבת. בשלב מסוים הוא נטל סכין מהמטבח, נאבק עם אביו ודקר אותו למוות באכזריות. לאחר מכן רצח את אמו בדקירות.

מהחקירה עולה כי לאחר מכן ניקה מעוז את הבית ואחר כך הגיע אל חבורת מהמרים בתל אביב כשהוא מזיע ועצבני, כשידו מדממת ועל בגדיו כתמי דם. מעוז גם שאל את המהמרים האם ניתן לאכן את מיקומו על פי הטלפון הסלולרי שלו. עוד עלה בחקירת המשטרה, כי מעוז ניסה ליצור לעצמו אליבי לאותו הלילה, ולצורך כך תדלק את רכבו ומשך כסף מכספומט.

גופותיהם של בני הזוג נורית ונח מעוז מוצאות מביתם, רצח בירושלים, אוגוסט 2011. עומר מירון
זירת הרצח בירושלים/עומר מירון

לפני כשנה הודיעה התביעה במשפט שבכוונתה לדרוש עונש של מאסר עולם כפול נגד מעוז. התובע, עורך הדין יובל קפלינסקי, פנה אל מעוז בתום עדותו שבה האשים את אחיו ניר במעשה, וביקש ממנו "לעזוב את ניר, זה לא מאוחר מדי". "דניאל מעוז רצח, לא פעם אלא פעמיים", אמר קפלינסקי, והוסיף כי בניסיון להפליל את אחיו, ניר, הנאשם "החליט בקור רוח לדרוס את משפחתו". לשופטים אמר קפלינסקי: "יש בכוחו של בית המשפט להרשיע את הנאשם, אנו מבקשים היום מבית המשפט לעשות זאת עם סימני קריאה רבים בכדי להפריח את אותם רסיסים של הגרסה הזו לעולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully