וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ רגב לקראת ההצבעה במרכז הליכוד: "המהפך בדרך"

30.6.2013 / 16:39

חברי מפלגת השלטון יבחרו היום את ראשי המרכז, הלשכה ומזכירות התנועה. על התפקיד האחרון נאבקים שר התחבורה, יו"ר המזכירות זה עשור, והח"כית הזוכה לתמיכת השרים הבכירים

מי יהיה האיש החזק בליכוד? חמישה חודשים אחרי הבחירות הכלליות, ייצאו היום (ראשון) חברי המרכז של מפלגת השלטון לבחור את בעלי התפקידים בתנועה. 3,623 בעלי זכות הבחירה יוכלו לבחור באחד מעשרת מוקדי ההצבעה הפזורים ברחבי הארץ, שיהיו פתוחים עד 22:00 בלילה. נכון ל-15:00 אחר הצהריים נרשמו 30% הצבעה. מדובר בנתון גבוה יחסית, ובליכוד מצפים שקצב ההצבעה יעלה לקראת שעות הערב. דוברת הליכוד, מיכל גרסטלר, מסרה כי ההצבעה התנהלה עד כה ללא הפרעות.

ועדת הפנים של הכנסת בנושא המסתננים. מגד גוזני
"יש מורל גבוה". ח"כ רגב/מגד גוזני

בין בעלי התפקידים שייבחרו היום – יו"ר מרכז הליכוד, יו"ר הלשכה ויו"ר המזכירות. סגן שר הביטחון, ח"כ דני דנון, נחשב מועמד מוביל לתפקיד יו"ר המרכז. המתמודד המרכזי מולו הוא איש המחנה הלאומי מיכאל פואה, שהיה יועצו של השר לשעבר משה כחלון. לתפקיד יו"ר הלשכה, שהיא הגוף האידיאולוגי שבסמכותו לקיים את הדיונים הרעיוניים בנושא המדיני נחשב סגן שר החוץ, זאב אלקין, למועמד שזכייתו כמעט ודאית.

"להחזיר את האנשים שהלכו לבנט ו'יש עתיד'"

בהיעדר קרב של ממש בשניים משלושת התפקידים העיקריים, מתמקדת תשומת הלב של המפלגה במזכירות הליכוד. מדובר בגוף שמשמש למעשה מעין "דירקטוריון" של התנועה, ובו מתקבלות החלטות ביצועיות הקשורות לתנועה. במזכירות חברים כל חברי הכנסת של המפלגה וכן פעילים מרכזיים. על התפקיד מתמודדים שר התחבורה ישראל כץ, שמחזיק בתפקיד זה למעלה מעשור ונחשב לאחד האנשים החזקים במרכז הליכוד, וחברת הכנסת מירי רגב, שנהנית מתמיכתם של השרים גלעד ארדן, גדעון סער וסילבן שלום – שלושתם יריבים פוליטיים של כץ, המעוניינים לראות בהדחתו.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
ח"כ ישראל כץ בטקס השבעת הכנסת ה-19, ינואר 2013. טלי מאייר
השר כץ ביום השבעת הכנסת ה-19/טלי מאייר

בין כץ לארדן מתנהלים זה כמה שבועות חילופי האשמות. כץ הבטיח להקים ועדה שתחקור כיצד הגיע הליכוד לגירעון במהלך הבחירות – למרות שנהנה מתקציב מימון המפלגות הגדול ביותר – וכן הבטיח כי יבדוק את התקלות במערכת ההצבעה הממוחשבת בפריימריז, לשניהם היה קשור יריבו ארדן, ששימש יו"ר מטה ההסברה. האחרון, מצדו, מאשים את כץ בשיתוק של מזכירות הליכוד בעשור האחרון. בהודעה שהפיץ בסוף השבוע כתב ארדן: "מי שנושא באחריות לשיתוק המנגנון ולמצבם הקשה של הסניפים הוא יו"ר המזכירות בעשור האחרון, ישראל כץ". עוד הוסיף ארדן, כי המזכירות תחת כץ "לא נוהלה על פי האינטרס הלאומי, אלא על פי האינטרס של העומד בראשה".

רגב, שכאמור מתמודדת מול כץ, פתחה את יומה בחיפה, בטרם המשיכה לפתח תקווה ולתל אביב. "אני מסתובבת בשטח", סיפרה היום לוואלה! חדשות. "יש מורל גבוה, אני מרגישה שהמהפך בדרך. אנשים מבינים שכוחו של הליכוד ירד והתפקיד שלנו להחזיר את האנשים שהלכו לבנט ו'יש עתיד'. צריך להגיד לישראל כץ שיתעסק בתפקידו כשר. בתור יו"ר מזכירות, עשר שנים זה יותר מדי. הגיע הזמן לרענון והתחדשות. חלק מראשי הערים מחויבים לישראל כץ, אבל אני מאמינה שהמרכז יקבע וההיגיון והאמת ינצחו".

כץ החל את יומו בחיפה, משם ייסע להצביע באשדוד, ובערב הוא צפוי להגיע לגני התערוכה בתל אביב. אחר הצהריים אמר לוואלה! חדשות: "אני מברך על אחוזי ההצבעה הגבוהים, וקורא לכולם לבוא ולהשתתף בהליך הדמוקרטי שישפיע על עתיד הליכוד".

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully