וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל הבחירות: כחלון לא ימונה לראש מנהל מקרקעי ישראל

למרות הבטחות הבחירות של ראש הממשלה, שלפיהן משרד השיכון יישאר בידי הליכוד והשר לשעבר ימונה לתפקיד הנחשב, נאלץ נתניהו להודיע לכחלון: "תוצאות הבחירות לא מאפשרות לי"

צילום: באדיבות ערוץ 7, עריכה: טל רזניק

(ראש הממשלה נתניהו ממנה את משה כחלון בינואר האחרון)

הבטחות בחירות לחוד, ומציאות לחוד: ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש בצהריים (שלישי) שר התקשורת והרווחה לשעבר, משה כחלון, והבהיר לו כי למרות הבטחתו טרם מערכת הבחירות האחרונה - לא יוכל למנותו לראש מנהל מקרקעי ישראל. נתניהו, שהבטיח כי בנוסף למינוי כחלון גם משרד השיכון יישאר בידי הליכוד, לא יממש את שתי הבטחותיו אלה. לאור העובדה שההסכם הקואליציוני מונע את העברת רשות מקרקעי ישראל לאחריותו של ראש הממשלה, התפקיד יהיה בידיו של שר השיכון אורי אריאל מהבית היהודי.

ערב הבחירות: כחלון ימונה ליו"ר מנהל מקרקעי ישראל. עומר מירון
לא עמד בשתי הבטחותיו. נתניהו עם כחלון/עומר מירון

"תוצאות הבחירות לא מאפשרות לממש את כל התכניות שהיו לנו", אמר ראש הממשלה לכחלון. לדבריו, "גם היום אני מאמין שרק הכפפה של רשות מקרקעי ישראל למשרד ראש הממשלה, יחד עם מינוי משה כחלון לתפקיד, יכול היה להפחית משמעותית את מחירי הדירות לטובת כלל אזרחי ישראל". טרם הבחירות התחייב נתניהו לשמור את תיק השיכון בידי הליכוד-ביתנו, אולם גם הבטחה זו לא יצאה אל הפועל, בגלל מספר המנדטים הנמוך לו זכתה המפלגה בהשוואה לציפיות מנהיגיה.

מינויו של כחלון ליו"ר מינהל מקרקעי ישראל היא אחת מהבטחות הבחירות הבודדות עליהן התחייב נתניהו. כזכור, מפלגת הליכוד-ביתנו נמנעה מלפרסם מצע בכל תחום טרם הבחירות. יחד עם זאת, בניסיון לצבור מומנטום, כינס נתניהו מסיבת עיתונאים 36 שעות לפני פתיחת הקלפיות בה הבטיח כי כחלון ימונה לתפקיד- הבטחה שנתניהו ידע שיהיה לו קשה לעמוד בה כיוון שהמינהל כפוף למשרד השיכון. ועדת הבחירות המרכזית פסלה אז את שידור מסיבת העיתונאים בטענה שמדובר בתעמולה אסורה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully