וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כחלון: אני לא קוסם שהולך להוזיל את מחירי הדירות

גלעד גרוסמן

28.5.2013 / 13:42

כחלון בכנס לשכת עוה"ד באילת: "צריך להכריז על מצב חירום בנדל"ן ולחוקק חוקים קיצוניים". על הגירעון: "הכסף נמצא במשכורות של עובדי המדינה"

צריך להכריז על מצב חירום בתחום הדיור - כך אמר הבוקר (שלישי) השר לשעבר משה כחלון, בכנס לשכת עורכי הדין באילת. כחלון, המועמד לתפקיד יו"ר מינהל מקרקעי ישראל, אמר עוד כי לא יוריד את מחירי הדירות. "אני לא קוסם ולא אעשה מה שלא עשו לפני", אמר.

כחלון הוסיף כי יש צורך לבצע סדרת חקיקות ולשמור על איזון, כך שגם כאשר שוק הנדל"ן יירד לא תהיה התמוטטות. "המצב היום הוא לא נורמאלי, כולל הפקעת סמכויות מהמוניציפאלי לצורך תכנון וקידום פרויקטים. גם במדינות אחרות חוקקו קיצוניים כשהיה צריך". בתשובה לשאלה מתי יכנס לתפקיד החדש של יו"ר המנהל, השיב כחלון: "מתי שיתנו לי".

כחלון, שהוצע לו על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו להתמנות לשר האוצר, אמר בדיון הבוקר כי הממשלה הקודמת הייתה נדיבה מדי. "הייתי שותף לחלק מהדברים. כשאתה מתחייב למורים לרופאים, לשוטרים, לפרקליטים, לצבא קבע ולפנסיות בסוף מועד התשלום מגיע", אמר. "הכסף לא התאדה ולא עבר לחו"ל הוא נמצא במשכורות של עובדי המדינה".

כמו כן, כחלון יצא נגד הביקורת על "שלטון הפקידים". "שר שמאשים את הפקידים שלו זה תירוץ. שר שלא רוצה לעשות אומר הפקידים לא נותנים לי. כי אלו שהם השרים והוא הפקיד. האוצר לא שולט בשום דבר, יש שר שצריך לשלוט ושר שלא מצליח לשלוט הוא כנראה לא מנהיג. אם אתה לא מנהיג אז תעשה את המיקרו ותן לפקידים לעשות את המקרו".

הוא הוסיף כי "יש שני מוסדות שהעיניים של הציבור נשואות אליהן: הכנסת ובתי המשפט. כל היתר לא עונים פשוט. הבנק דופק אותו למי הוא יפנה? למפקח על הבנקים? הוא פונה לכנסת. לא צריך לחשוש מזה. כל מה שהציבור מבקש זו שקיפות. היום יותר קשה לאנשים שלא אוהבים שקיפות שיש שקיפות. מי שלא מרגיש נוח עם שקיפות אז יש לו בעיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully