וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העבודה עתרה נגד מינוי כחלון: "ביזוי החוק"

טל שלו ופנחס וולף

20.1.2013 / 22:21

הודעת המינוי ליו"ר מנהל מקרקעי ישראל עוררה סערה. יחימוביץ': "מינוי סרק תוך ביזוי החוק". דרעי: נתניהו בקמפיין נואש של הרגע האחרון. גלאון: "מצער שכחלון שיתף פעולה"

צילום: באדיבות ערוץ 7, עריכה: טל רזניק

ההודעה המפתיעה על מינויו של משה כחלון ליו"ר מועצת מנהל מקרקעי ישראל - רק יממה וחצי לפני פתיחת הקלפיות - עוררה סערה במערכת הפוליטית. במפלגת העבודה עתרו נגד המינוי הצפוי, במפלגות השמאל-מרכז ביקרו בחריפות את התנהלותו של ראש הממשלה נתניהו וגם תזמון ההודעה, רגע לפני בחירות, לא נעלם מעינו של יו"ר ועדת הבחירות המרכזית השופט אליקים רובינשטיין, אשר בעקבות בקשת יש עתיד הגדיר את מסיבת העיתונאים של נתניהו וכחלון כתעמולת בחירות ואסר על כלי התקשורת לשדרה.

מיד לאחר הודעת נתניהו הודיעה מפלגת העבודה כי היא עתרה נגד המינוי. היועץ המשפטי של המפלגה, עו"ד עמיחי ווינברגר, פנה בפנייה דחופה לשופט רובינשטיין, למבקר המדינה יוסף שפירא וליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין בדרישה להפעיל את סמכותם ולבטל לאלתר את מינויו של כחלון ליו"ר מועצת מנהל מקרקעי ישראל. "'הבטחה' או 'מינוי' זה, ניתנו לכאורה הן בניגוד מוחלט להוראות חוק יסוד: מקרקעי ישראל, והן בניגוד להנחיות היועץ המשפטי לממשלה", כותבת המפלגה בעתירה, "המינוי נובע ממניעים פסולים ושיקולים זרים אשר יש להם השלכה ישירה על כשרות המעשה בין היתר מתוקף הוראות הנחיית היועץ המשפטי לממשלה בנושא מינויים בתקופת בחירות".

כל העדכונים, הדיווחים והפרשנויות - וואלה! בחירות 2013

שלי יחימוביץ' במסיבת עיתונאים של מפלגת העבודה, ינואר 2013. בן קלמר
"בצעד נואש ובלתי חוקי מוציא נתניהו שפן חסר שחר מכובעו הריק". יחימוביץ'/בן קלמר

על פי הוראות נציב שירות המדינה, משה דיין, בעת מערכת הבחירות יש להימנע מאיוש משרות בכירות בשירות הציבורי, בין אם כאלו המתמנות באמצעות ועדת איתור, ובין אם משרות אמון. "קידום של מינוי יתאפשר רק לאחר קבלת אישור נציב שירות המדינה בהחלטה מנומקת", נכתס בחוזר שהפיץ דיין עם פתיחת מערכת הבחירות. יש לציין כי נכון להיום נמצא מנהל מקרקעי ישראל תחת סמכותו של שר השיכון והבינוי, אריאל אטיאס, והוא גם מתפקד כיו"ר המועצה. נתניהו הודיע כי יפעל לאחר הבחירות להעברת המנהל תחת סמכותו של משרד ראש הממשלה.

יו"ר מפלגת העבודה שלי יחימוביץ' תקפה בחריפות את ההחלטה: "אחרי שבתקופתו עלו מחירי הדירות ב-48 אחוזים נתניהו בצעד נואש ובלתי חוקי מוציא שפן חסר שחר מכובעו הריק ומודיע על מינוי סרק תוך ביזוי החוק". יחימוביץ' כינתה את המינוי "עלה תאנה לגהנום החברתי שמכין לנו נתניהו בעוד 48 שעות אם חלילה ייבחר". היא טענה כי כחלון פרש כמחאה על מדיניותו הכלכלית של נתניהו. "אפילו בתשדיר הבחירות לליכוד לא הצליח כחלון להוציא מפיו מלה טובה אחת על נתניהו בתחום זה, ומינויו כעת הוא עדות לפאניקה שנתניהו נתון בה בגלל החלשותו".

ראש צוות התגובות של המפלגה, ח"כ איתן כבל, ביקר גם הוא את ראש הממשלה, אשר לטענתו "נמצא בהיסטריה מאיבוד המנדטים המתמשך של הליכוד-ביתנו ושולף את הפלסטר הנצחי שלו – כחלון". כבל הוסיף כי "זהו לעג לאינטליגנציה של תושבי ישראל שמבינים היום שראש הממשלה לא נקף אצבע במשך ארבע שנים על מנת להוריד את מחירי הדיור המטורפים, ועכשיו מנסה לבצע הונאה מוסרית כדי לטשטש זאת".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

"מצער שכחלון החליט לשתף פעולה"

"נתניהו וליברמן עסוקים כל העת בחלוקת תיקים", אמר יו"ר ש"ס אריה דרעי בתגובה למינוי. "ש"ס מסרבת לקחת חלק בקמפיין התיקים של נתניהו, שלא יסתיר את האמת הכואבת: 1.8 מיליון אזרחים עניים שעבורם הבחירות הן שאלה של חיים ולא של ספינים. לדברי דרעי, מדובר ב"מהלך נואש של הרגע האחרון".

ראשת מרצ זהבה גלאון הגדירה את מינוי כחלון כ"ניסיון עלוב ותפל לשוות אופי רך וחברתי לרשימה קיצונית ואנטי חברתית של הליכוד, שיותר מעניין את חבריה לדאוג לדיור בהתנחלויות, לגזול קרקעות של פלסטינים - מאשר לספק דיור במחירים סבירים לצעירים בפריפריה ובערים". היא הביעה אכזבה משיתוף הפעולה של שר הרווחה במהלך של נתניהו. "מצער שכחלון שאותו אני מעריכה הסכים לשתף פעולה עם ספין בחירות, ולא תבע שהמינוי יוכרז רק אחרי הבחירות", מסרה.

יו"ר התנועה ציפי לבני התייחסה למינוי באירוע נעילת קמפיין הבחירות בשדרות. "הגיע הזמן שאנשים יבינו שהבחירות לא הוכרעו. איך אני יודעת? לפי זה ששמעתי שנתניהו מכין מסיבת עיתונאים", אמרה לבני. "חשבתי לעצמי שאולי יש בשורה, אולי נתניהו החליט ליזום משא ומתן מדיני או לסתום את הבור בתקציב שנוצר מאלו שמצליחים לסחוט אותו כל הזמן, אולי הוא יעביר חוק שוויון בנטל סופסוף? אבל לא – במקום זאת, שמענו על הסופרטנקר שנועד לכבות את השריפה של הסקרים שהוא רואה כל יום - מינוי משה כחלון למינהל מקרקעי ישראל. אנחנו, בניגוד לנתניהו, לא נחפש עלה תאנה להיתלות בו כל יום".

גם במפלגת יש עתיד לא חסכו את שבטם מההודעה על מינוי כחלון. "שוב נתניהו מעדיף גימיקים על פני תכניות סדורות לפתרון בעיותיו הרציניות של מעמד הביניים הישראלי", אמרו במפלגה. "במקום להציג תכנית סדורה לפתרון בעיית הדיור, כפי שעשתה 'יש עתיד', מעדיף נתניהו להחזיר את כחלון לתפקיד ביצועי ובכך מביע חוסר אמון מוחלט ברשימתו הוא. ראש הממשלה, שהצליח להרחיק מעצמו ומהליכוד את הסממן החברתי היחיד שהיה לו, נכנע ללחץ הירידה בסקרים ומנסה לבצע מהלכים נואשים של הרגע האחרון, לפני יציאת הציבור לקלפיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully