וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכותרות המרכזיות שעשו את סוף השבוע

ארבעה הרוגים בעימותים במצרים בין תומכי מורסי למתנגדיו, גל טביעות בבריכות ובחופים ופגישה נוספת של שר החוץ האמריקני קרי וראש הממשלה נתניהו. אלה היו כותרות השבת

מצרים: 22 מיליון חתמו על העצומה להתפטרות מורסי

שעות ספורות לפני "הפגנת המיליון" המתוכננת להיערך מחר לציון שנה להשבעתו של נשיא מצרים, מוחמד מורסי, הודיעו היום (שבת) המתנגדים לו כי הצליחו לאסוף למעלה מ-22 מיליון חתימות בעצומה הקוראת לו לוותר על כיסאו. מדובר בלמעלה מרבע מאוכלוסיית המדינה המונה כ-85 מיליון תושבים.

מפגין מנופף בדגל מצרים בהפגנה בכיכר תחריר. AP
המונים מפגינים נגד מורסי בכיכר תחריר, אמש/AP

על רקע ההכנות למחאה מחר, שתהיה הגדולה ביותר מאז ההפיכה שהביאה לסיום שלטונו של הנשיא הקודם חוסני מובארק בראשית 2011, עלה אחר הצהריים מניין ההרוגים בעימותים אתמול בין מתנגדי מורסי לבין תומכיו לארבעה. זאת עקב מותו של נער בן 14 שנפצע אתמול בהפגנות בעיר אלכסנדריה. אמש נהרגו שני בני אדם נוספים באלכסנדריה, אחד מהם הוא אזרח אמריקני. אדם נוסף נהרג הלילה בעיר פורט סעיד כתוצאה מפיצוץ מטען במהלך ההפגנות שם. לפי משרד הבריאות המצרי, מניין ההרוגים הכולל באירועי המחאה בארבעת הימים האחרונים הוא שמונה, ומניין הפצועים הוא 606. אחר הצהריים קרא נשיא ארה"ב ברק אובמה לקיום דיאלוג בין מורסי לבין האופוזיציה.

האהבה ניצחה: התחתנו העותרים למען נישואי גאים

פול קטאמי וג'ף זרילו מקליפורניה, בני זוג הומוסקסואלים שהיו חלק מהתובעים במשפט נגד האיסור על נישואי גאים במדינה, נישאו אתמול בבניין העירייה בלוס אנג'לס. מי שהשיא את השניים היה ראש העירייה בכבודו ובעצמו, בטקס שתועד על ידי כלי התקשורת בארה"ב. בני הזוג היו חלק מהתביעה שהגישו סינדי סטיר וקריסטין פרי נגד "הצעה 8" - הצו שמנע מזוגות חד-מיניים להתחתן בתחומי המדינה בארבע השנים וחצי האחרונות, שהוסר בהחלטת בית המשפט הפדרלי לערעורים של מדינת קליפורניה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

גל טביעות: גבר ופעוט מתו, שני רוחצים במצב קשה

פעוט כבן שנה וחודשיים מת הבוקר לאחר שטבע בבריכה פרטית בבית משפחתו ביישוב עומר שבדרום. צוות של מד"א שהוזעק למקום ביצע בפעוט פעולות החייאה ופינה אותו במצב קשה מאוד לבית החולים סורוקה שבבאר שבע. חרף מאמצי הרופאים, הוא מת על מיטת הטיפולים. מבדיקה ראשונית של המשטרה עלה כי המקרה החמור אירע כאשר אביו של הפעוט נכנס לזמן קצר לשירותים. אחותו, תינוקת כבת שנתיים, ככל הנראה פתחה את דלת החצר - אז יצא הפעוט מהבית ונפל לתוך הבריכה. רק כאשר האב יצא מהשירותים הוא גילה את בנו בבריכה.

מאוחר יותר היום טבע למוות גבר בשנות ה-60 לחייו בחוף בוגרשוב בתל אביב. פרמדיקים של מגן דוד אדום שהוזעקו למקום ביצעו בו פעולות החייאה, ובסופן נאלצו לקבוע את מותו.

רכב פמליית ראש הממשלה הפלסטיני התנגש ברכב ישראלי

תשעה בני אדם נפצעו היום בתאונת דרכים חזיתית בין מכונית פלסטינית למכונית ישראלית סמוך לצומת תקוע שליד בית לחם. המכונית הפלסטינית שהייתה מעורבת בתאונה שייכת לפמליית ראש הממשלה הפלסטיני, ראמי חמדאללה, ובשעת התאונה נסעו בה מאבטחיו. במכונית הישראלית היו זוג הורים וארבעת ילדיהם. ראש הממשלה הפלסטיני, שנסע במכונית אחרת בשיירה, לא נפגע. אב המשפחה הישראלית נפצע באורח קשה ושאר בני המשפחה נפצעו קל-בינוני.

פרמדיקים של מגן דוד אדום שהוזעקו למקום העניקו לבני המשפחה טיפול רפואי ופינו אותם לבית החולים שערי צדק בירושלים. שלושה ממאבטחיו של ראש הממשלה הפלסטיני נפצעו גם הם באורח קל-בינוני ופונו לטיפול בבית החולים. מחקירה ראשונית עולה כי נהג המכונית הפלסטינית יצא לעקיפה בקו הפרדה רצוף והתנגש במכונית הישראלית.

פגישה נוספת לקרי ונתניהו: "יהיו בשורות טובות"

שר החוץ האמריקני ג'ון קרי שב לישראל, בפעם השלישית בתוך 48 שעות, לפגישה נוספת עם ראש הממשלה בנימין נתניהו שתתקיים הערב בירושלים. קרי אמור היה לנחות הערב דווקא באיחוד האמירויות, כדי לדון עם שרי החוץ של מדינות המפרץ במלחמת האזרחים בסוריה, אך בצעד חריג הוא החליט לבטל את ביקורו במפרץ כדי להיוועד פעם נוספת עם נתניהו, לאחר שהבוקר נועד בעמאן עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החוץ של ארה"ב ג'ון קרי נפגשו בירושלים, יוני 2013. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
קרי ונתניהו, אתמול/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

גורמים מדיניים בישראל ובארה"ב העריכו כי הפגישה תוביל ל"פריצת דרך" בתהליך המדיני, לאחר כמעט שלוש שנים של קיפאון מוחלט בין ירושלים לרמאללה. "קרי דחה את מסיבת העיתונאים שהוא אמור היה לערוך בצהריים בעמאן, כי הוא מאמין שאחרי הפגישה הערב יהיו לו בשורות טובות יותר", אמר לוואלה! חדשות גורם אמריקני. אלא שבניגוד לדברים הללו, גורם בכיר ברשות הפלסטינית אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי "כרגע מאמציו של קרי אינם מניבים תוצאות". קשה לקבוע מי מבין הצדדים מספק כרגע הערכה מדויקת יותר של המצב. קרי עשוי לספק תשובות במסיבת עיתונאים שייכנס מחר בבוקר בירושלים ובה יסכם את הביקור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully