וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצעד חריג: קשיש הנאשם ברצח שוחרר למעצר בית

29.6.2013 / 0:35

תחילה הורה בית המשפט על מעצרו של יצחק בן שטרית, המואשם ברצח אשתו, עד תום ההליכים, כפי שנהוג במשפטי רצח. פרקליטו ערער לעליון והוחלט לשחררו בשל גילו ומצבו הבריאותי

בית המשפט המחוזי בירושלים שחרר שלשום (חמישי) בצעד חריג את יצחק בן שטרית, תושב העיר בן 82, אשר נאשם ברצח אשתו מזל בחודש מרץ השנה. בדרך כלל, מדיניות בתי המשפט היא להשאיר חשודים ונאשמים ברצח במעצר עד תום ההליכים, מחשש שיהוו סכנה או שיימלטו. ואכן, עם תחילת משפטו, בית המשפט הורה על מעצרו עד תום ההליכים, אולם סנגורו של בן שטרית, עורך הדין אריאל הרמן מטעם הסנגוריה הציבורית, ערער לבית המשפט העליון ונענה.

מזל בן שטרית נרצחה בדקירות על פי החשד על ידי בעלה. באדיבות המשפחה
מזל בן שטרית/באדיבות המשפחה

עו"ד הרמן טען בפני בית המשפט כי קיימת חלופת מעצר לבן שטרית אצל ילדיו, התלונן על מצבו הבריאותי הקשה, וטען כי המשך מעצרו מסכן את חייו. שופט העליון אליקים רובינשטיין דן בערעור ומסר כי עקב גילו המבוגר של הנאשם ועברו הפלילי הנקי, יש לשקול חלופת מעצר עד הגעת תסקיר מבחן בעניינו, והחזיר את ההחלטה לבית משפט המחוזי.

שופט המחוזי רפי כרמל החליט לראות בדבריו של העליון הנחיה, ולאחר הגעת התסקיר שאישש את מצבו הבריאותי הרעוע, הורה לשחררו למעצר בית, בהשגחת ילדיו. "בנסיבות חריגות ויוצאות דופן אלה, ניתן לומר כי חלופת המעצר המוצעת, יהא בה להלום את המסוכנות הצפויה מהמשיב", מסר בהחלטתו. הפרקליטות ביקשה עיכוב ביצוע על ההחלטה החריגה, אך הודיעה כי לא תערער על כך.

פרקליט הנאשם: אינו מסוכן

פרקליטו של בן שטרית מסר בתגובה: "בתחילה נעצר מרשי, אך בית המשפט העליון סבר שבשל נסיבות המקרה ונסיבותיו של מרשי יש לבחון אפשרות של שחרור לחלופת מעצר. בסופו של יום הוצעה חלופה שמפיגה את המסוכנות ובית המשפט המחוזי אימץ אותה ושחרר את מרשי. זו החלטה נכונה משום שלא עולה מהנאשם מסוכנות כללית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
בעל דקר למוות את אשתו בירושלים, רחוב בית יעקב, 9.3.13. מור שאולי
גופת האישה מובלת מזירת הרצח, במרץ השנה/מור שאולי

לפני כשלושה חודשים הוגש כתב אישום נגד בן שטרית, וממנו עלה כי כמה שבועות קודם לכן התפתח ויכוח בין בני הזוג, שבמהלכו האשים הקשיש את אשתו כי לקחה 4,000 שקלים שהחביא בביתם. על פי כתב האישום, הוא תקף את האישה בסכיני מטבח ודקר אותה 28 פעמים בכל חלקי גופה. במהלך המאבק בין השניים נגרמו לקשיש שברים בכפות רגליו ובחוליות עמוד השדרה.

לאחר הרצח צלצל בן שטרית למוקד מצוקה, שאליו היו מנויים בני הזוג, וסיפר למוקדנית כי אירע "רצח" בדירתם וכי "מישהו הרג אותנו". בתגובה לשאלת המוקדנית מיהו הרוצח, טען בן שטרית כי אינו יודע מי זה. בנוסף, אמר הקשיש למוקדנית כי אשתו אינה מגיבה וביקש סיוע רפואי, אך השיחה נותקה. לאחר שלוש שעות וחצי התקשר בן שטרית בשנית למוקד המצוקה, ואמר: "מישהו שחט אותנו". המוקדנית הזעיקה לדירתם צוות רפואי.

(עדכון ראשון: 18:35)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully