וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זיכוי תמוה: "קשה להניח" שרופא יטריד מינית ילדה

בית המשפט המחוזי בירושלים זיכה רופא מהטרדה מינית של בת 13 בעת בדיקה רפואית, בנימוק שלא סביר שהיה מסכן את חייו האישיים והמקצועיים. המועצה לשלום הילד דורשת ערעור

רופא שהואשם בהטרדה מינית של ילדה בת 13 בעת בדיקה רפואית זוכה מחמת הספק, והנימוק שסיפקו השופטים לזיכוי היה תמוה ביותר: לדבריהם לא סביר להניח שהרופא יבצע מעשה שכזה, ויסכן את חייו האישים והמקצועיים. במועצה לשלום הילד נדהמו מנימוקי ההחלטה, ופנו מידית לפרקליטות בדרישה לערער על החלטת השופטים.

בספטמבר 2012 הוגש כתב אישום נגד רופא משפחה מיישוב חרדי, בטענה שזה ביצע מעשים מגונים בילדה בת 13 שהגיעה למרפאתו לצורך בדיקה רפואית. הילדה, שהגיעה לבדה למרפאה ביישוב, התלוננה על כאבים באוזניה. על פי כתב האישום, הרופא ביקש ממנה לעלות על מיטת הטיפולים, בדק את אוזניה ואת גרונה וביקש ממנה להסתובב. מכתב האישום עולה כי בשלב זה הרים הרופא את חולצתה, הכניס את ידו ונגע בשדיה, תוך שהוא מורה לה לנשום עמוק ולהשתעל. לאחר מכן נגע בבטנה, מישש אותה וירד עם ידו עד סמוך למפשעתה. לאחר מכן הורה לה לשכב על גבה, הכניס ידו מתחת לחצאיתה, לגרביונים ולתחתונים ונגע באיבר מינה תוך שאלות בדבר כאב או הנאה. הרופא המשיך במעשיו וביקש מהילדה שלא לספר על כך לאיש.

לטענת הנאשם, הוא אכן ערך לילדה בדיקה כללית ומקיפה, "שהינה רחבה באופייה ואינה מתייחסת רק למוקד הכאבים אלא גם למקומות אחרים בגוף". לדבריו מדובר היה בבדיקה כללית, שהיא חלק מהרפואה המונעת והיו לו טעמים רפואיים מקובלים שהצדיקו את עריכת הבדיקה. עם זאת, הוא הכחיש כי נגע בחזה של הילדה או באיבר מינה.

השבוע זיכה בית המשפט המחוזי בירושלים את הרופא מחמת הספק, תוך הצגת נימוק בלתי נתפש: "קשה להניח כי הנאשם, שהינו איש משפחה ורופא מכובד בקהילתו, ייקח על עצמו סיכון כה גדול מבחינת חייו המקצועיים והאישיים בדמות נגיעות מיניות אסורות בילדה בת 13, המשולבות בשיחה בעלת אופי מיני, וזאת במהלך בדיקה ממושכת המתנהלת במרפאה ציבורית הומה אדם", נכתב בהכרעת הדין.

"הנזק שייגרם מפסק הדין בלתי נסבל"

במועצה לשלום הילד נדהמו מהדברים, ופנו מיד לפרקליטות בבקשה לערער על החלטת השופטים. "נדהמנו לקרוא את הכרעת הדין על תוצאותיה – זיכוי מחמת הספק, ונימוקיה גם יחד", כתב מנכ"ל המועצה לשלום הילד, יצחק קדמן, לפרקליטת מחוז המרכז, עו"ד נורית ליטמן. "אמירה שכזו, שחיזקה את הספק אצל השופט באשמת הנאשם, מקוממת ומתמיהה ביותר. אחרי כל הניסיון העצום והעצוב שנצבר בבית המשפט בהעמדת עברייני מין לדין והרשעתם, איך ניתן לטעון טענה שכזו? בתי הכלא מלאים בעברייני מין מורשעים שהם אנשי משפחה ואנשי מקצוע מכובדים בקהילתם ורבים מהם לא היססו לנצל את מעמדם ותפקידם ומקום עבודתם כדי לבצע עבירות מין בילדים ובילדות, וכולם לקחו על עצמם סיכון מבחינת חייהם המקצועיים והאישיים. איך ייתכן שילדה תמימה מבית חרדי תמציא סיפור כה מורכב ומאיים על ההווה והעתיד שלה, ולשם מה?".

עוד העלו במועצה שאלה בנוגע לכך שלמרות עדות הילדה, שהוגדרה על ידי בית המשפט כעדות מהימנה, המשפט הסתיים בזיכוי שלדבריהם אינו מתקבל על הדעת. זאת בנוסף לראיות נוספות, לעדות האם, שסיפרה כי ביתה התקשרה אליה בוכה והיסטרית, ולעדות חוקרת ילדים. "הנזק שייגרם כתוצאה מפסק דין שכזה, אם יוותר על כנו, הוא בלתי נתפש ובלתי נסבל", אמר קדמן. "הן הנזק לילדה עצמה, שנאלצת לעבור עכשיו קורבנות משנית ומושמת ללעג כשקרנית או הוזה, והן הנזק לכלל הילדים נפגעי עבירות מין בכוח ובפועל. איך נמשיך ונעמוד מול הילדים הללו כשמסתבר שהם צודקים ולא אנחנו, וכי עולם המבוגרים ממשיך לפגוע בהם מעבר ובנוסף למבוגר שכבר פגע בהם".

ממשרד המשפטים נמסר כי הפרקליטות עומדת מאחורי עדותה של המתלוננת בתיק, וסבורה כי היא אמינה וכי סיפרה על המעשים אשר ביצע בה הנאשם בדיוק כפי שחוותה אותם. "גם בית המשפט עצמו התרשם כי המתלוננת אמינה וציין מפורשות כי גרסתה הותירה בו רושם חיובי ומהימן למדי. הפרקליטות בוחנת את האפשרות להגיש ערעור על הכרעת הדין, בהתחשב בכלל נימוקיה", נמסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully