וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותקף מינית 3 פעמים: "בית הספר לא עשה כלום"

27.5.2013 / 13:02

זוג הורים לתלמיד כיתה א' טוענים כי בנם הוטרד על ידי תלמיד אחר הלומד איתו באותו מוסד לימודי. לדבריהם, המנהל השעה את החשוד בהטרדה רק אחרי הפעם השלישית. "הוא נכשל"

זוג הורים לילד הלומד בכיתה א' באזור הדרום טוענים כי בנם סבל מהתעללות מינית ממושכת מצד תלמיד אחר, גדול ממנו, בבית ספרו. בשיחה עם וואלה! חדשות הם הביעו תסכול רב מהמערכת, שגם אחרי הפעם השלישית בה בנם חזר הביתה בדמעות, עדיין לא הגיבה כנדרש. "בננו ספג התעללות מינית ממושכת מצד תלמיד - ובית הספר לא עשה דבר", טוענים ההורים.

יעקב (שם בדוי), לומד בכיתה א' בבית ספר יסודי באזור הדרום. בכל יום, לאחר הלימודים, הוא הולך למועדונית שם הוא שוהה עד שעות הערב. באחת הפעמים בה הגיע למקום, הוא סיפר למדריכתו שם, כי ילד אחר, ל', מטריד אותו. "הוא ביקש ממנו להוריד מכנסיים ולגעת בו", מספר אביו של יעקב. "המדריכה צלצלה אלינו באותו הרגע והזעיקה אותנו לשם יחד עם העובדת הסוציאלית של המועדונית. שתיהן סיפרו לנו את הסיפור. אנחנו הזדעזענו, ופנינו למחרת למנהל בית הספר. סיפרנו לו את הסיפור והוא הבטיח שהכל יהיה בסדר ושגם הילד שלנו יטופל, וגם הילד השני. כמובן ששום דבר לא נעשה ואחרי חודש בערך המקרה חזר על עצמו שוב".

אחרי חודש, תפס, על פי החשד, ל' את יעקב, אמר לו: "חכה חכה חתיכת בוגד", ודרש ממנו פעם נוספת להוריד את מכנסיו. גם הפעם הלכו ההורים למנהל, וגם הפעם הובטח להם שהעניין נמצא בטיפול אצל פקידות הסעד. המנהל אכן דיווח על המקרים כמתבקש לכל הרשויות המעורבות, והתלמיד החשוד בהטרדה הורחק לבסוף למשך חמישה ימים, אך לטענת ההורים לא נעשה מספיק כדי למנוע מפגש בינו לבין התלמיד הפוגע.

"יש עוד 300 ילדים בסכנה"

לכן, לאחר ההטרדה השנייה, הגישו ההורים תלונה במשטרה והמקרה הועבר גם לטיפול שירותי הרווחה. בנוסף, הובטח להורים כי גם משרד החינוך מעורב בעניין וכי נעשה הכל על מנת לטפל בארוע הבעייתי. אולם, כנראה שלא נעשה מספיק. בשבוע שעבר הוטרד יעקב שוב, בפעם שלישית, על ידי ל'. "בפעם השלישית הם לא דאגו בכלל לדווח לי", מספרת ר', אימו של יעקב. "הילד ברח בצרחות מהמועדונית ואמר שנמאס לו שנוגעים בו. כשצלצלתי למנהל שלו הוא אמר שהוא יודע בדיוק למה אני מצלצלת. איפה היה הצוות החינוכי? איפה היו כולם?".

ר' טוענת בתסכול כי לאור ההטרדות, התדרדר מצבו של בנה בלימודים והוא לא מוכן ללכת לבית הספר. "אם הילד שלי נפגע, יש עוד 300 ילדים בסכנה", היא אומרת. "הוא מטופל במרכז לנפגעי חרדה. במשך הזמן ניסינו לשקם אותו, אבל כשהייתה הפגיעה השלישית זה ריסק את כל מה שבנינו". היא מאשימה את הנהלת בית הספר על כך שלא עשתה מספיק כדי למנוע את הפגיעה בבנה, ובנוסף השעתה את התלמיד החשוד בהטרדה רק אחרי הפעם השלישית. "המנהל ניסה לטאטא את זה מתחת לשטיח. הוא נכשל מבחינתי", היא טוענת בזעם. "בתור מנהל הוא אמור להודות בטעות ולנסות לתקן".

ממחוז הדרום במשרד החינוך נמסר כי "התלמיד הפוגע הושעה מבית הספר למספר ימים ומאז המקרה הוצמד לו ליווי אישי לאורך כל שעות הלימודים. התלמיד מטופל על ידי אנשי המקצוע של מערכת החינוך ושירותי הרווחה. לתלמיד הנפגע גובשה תכנית טיפולית במטרה לתת לו מענה רגשי. יצוין כי מיד עם היוודע המקרה, פעל בית הספר בהתאם להנחיות המחייבות ועירב את גורמי המקצוע הרלוונטיים במשרד החינוך וברווחה".

מהמשטרה נמסר בתגובה כי חקירת האירוע בראשיתה, ולכן לא ניתן להתייחס לפרטי החקירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully