וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטריד סדרתי: "הזעיק המשטרה לאירועים שלא קרו"

רמי שני

16.1.2013 / 12:44

תושב קריית מלאכי מואשם שבין היתר דיווח למשטרה על מקרים של חטיפת נערה, פריצה, איומי אקדח ודקירה במסיבה - למרות שאלה מעולם לא התרחשו. "פגע במתן מענה לאירועי אמת"

לבית משפט השלום באשקלון הוגש השבוע כתב אישום נגד תושב קריית מלאכי, בשנות ה-40 לחייו, באשמה של דיווחי שווא. מכתב האישום עולה, כי האיש נהג בחודשים האחרונים לדווח על אירועים חמורים שהתרחשו לכאורה בגזרה של תחנת המשטרה בקריית מלאכי. הא דיווח למשל על חטיפת בחורה בצומת סמוך לעיר, תוך תיאור הדרך בה היא נכנסה לרכב חשוד וכי קיים חשש לחייה. במקרה אחר הוא דיווח כי באחד המושבים בגזרת התחנה, לכד בעל הבית פורצים ואיים עליהם באקדח. כמו כן, הוא סיפר על אדם שנדקר לכאורה במסיבה והוא מתבוסס בדמו ועל גניבת בעלי חיים מתוך מכלאה. לא זאת בלבד, הוא גם ציין כי הוא מצוייד במכשיר לראיית לילה שמאפשר לו להבחין במתרחש.

התחנה טיפלה בכל מקרה ברצינות רבה, תוך הזעקת צוותי מד"א, העלאת פצצות תאורה וכדומה. בשלב מסוים הבינו במשטרה כי מדובר במטריד סדרתי אשר מהתל בשוטרים ושולח אותם למשימות שווא. בפעילות חקירתית מאומצת, הצליחו בתחנה להתחקות אחר החשוד במעשה, אשר השתמש בטלפון pre-paid - כזה שקשה לאתרו, אולם בסופו של דבר האיש נעצר.

"הוביל לפגיעה במתן מענה לאירועי אמת שהיו במקביל"

בחקירתו הודה החשוד במיוחס לו וציין כי הוא שמע מחבר, לו יש לכאורה מקורות במשטרה, שהמעשים האלה קרו במציאות. לאחר ששהה במעצר מספר ימים, הוא שוחרר בבית המשפט למעצר בית, בהשגחת אישתו. כתב האישום שהוגש נגדו השבוע, מייחס לו חמישה אישומים של התחזות לצד עבירות נוספות. המשטרה ביקשה מבית המשפט לקבוע כי התנאים בהם שוחרר יהיו בתוקף עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.

במשטרה מתייחסים לפרשה בחומרה רבה. מפקד משטרת קריית מלאכי, סגן ניצב מוטי שיף הבהיר כי הזעקת שווא של המשטרה מטילה עומס מיותר המונע ממנה לטפל באותה עת במקרים דחופים אמיתיים. "אנו רואים את האירוע בחומרה. הסטת כוחות הביטחון מביצוע עבודתם לצורך טיפול באירועי שווא, מובילה לפגיעה במתן מענה מבצעי לאירועי אמת המתרחשים במקביל", הוא אמר. "בשל כך, נוכח חומרת מעשיו של החשוד, הוחלט בתחנה לבצע את כלל הפעולות הדרושות לצורך איתורו והבאתו לדין. במקביל להליך הפלילי אנו בוחנים את האפשרות להגשת תביעה נזיקית אזרחית נגד החשוד באמצעות הפרקליטות", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully