וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברזיל חגגה עלייה לחצי הגמר והמפגינים שבו לרחובות

במקביל למשחק חצי הגמר של גביע הקונפדרציה הפגינו עשרות אלפי בני אדם נגד הוצאת מיליארדים על הקמת איצטדיונים - במקום שיפור שירותי החינוך, הבריאות והתחבורה

עשרות אלפים פשטו הלילה (חמישי) על רחובות ברזיל עם התחדשות ההפגנות וקראו לסנקציות על שחיתות ולשירותים ציבוריים טובים יותר, יום בלבד לאחר שעברו בקונגרס חלק מהדרישות המרכזיות של המוחים ברחבי המדינה.

כ-50 אלף בני אדם התאספו בבלו הוריזונטה ודרשו רפורמות בחינוך ובבריאות במקביל למשחק חצי הגמר של גביע הקונפדרציה בכדורגל בין ברזיל ואורוגוואי – משחקי ה"חימום" למונדיאל 2014. צעירים חבושי ברדסים השליכו אבנים על כוחות המשטרה שהגיבו בגז מדמיע מצדם, בעוד שניסון לעצור את צעדת המפגינים שהתקיימה שלושה קילומטרים מהאצטדיון בו התקיים המשחק.

מפגינים ברזילאים בבלו הוריזונטה 27 ביוני 2013. רויטרס
מאות אלפי מפגינים בבלו הוריזונטה, הלילה/רויטרס

בבירה ברזיליה מפגינים בעטו בכדורי-רגל לעבר כוחות המשטרה כשעשו דרכם לכיוון הקונגרס, שם תוכננה מחאה שלווה על מיליארדי הדולרים שהשקיעה ברזיל בבניית איצטדיונים לטורנירים עולמיים שהיא תארח. לטענת המפגינים, הכסף הזה היה צריך להיות מושקע בשיפור השירותים לציבור בהם חינוך, בריאות ותחבורה. כוחות משטרה התפרסו וסגרו את התנועה במרכז הבירה של ברזיל, שם אפשרו משרדי הממשלה לעובדיהם לחזור מוקדם לביתם. כ-2,000 הפגינו במחאה שקטה בעיר הצפון מזרחית רסיפה. גל של הפגנות שטף את ברזיל בשבועות האחרונים והפך למחאה הגדולה ביותר במדינה ב-20 השנים האחרונות.

לקריאה נוספת
ניסיון לסיים את המחאה: נשיאת ברזיל הציגה רפורמה
הפגנת ’מיליון’ בברזיל: המהומות מתפשטות ל-80 ערים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully