וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: מצבור נשק מתקופת המנדט הוטמן בדיר כבשים

במסגרת מבצע של המשטרה לאיסוף כלי נשק בלתי מורשים, מסר תושב מושב בדרום את האוסף שצבר אביו במלחמות שבהן השתתף, הכולל ארבעה ארגזי תחמושת, לבנות חבלה ורימונים עם נצרה

אוסף נפיץ: במסגרת מבצע שעורכת לאחרונה המשטרה לאיסוף כלי נשק בלתי מורשים המצויים בידי אזרחים, העביר אתמול (רביעי) תושב מושב לכיש שבנגב אוסף אמצעי לחימה מתקופת המנדט הבריטי, וכן פריטים ממלחמות ישראל וממלחמת העולם השנייה לתחנת קריית גת.

לדברי התושב, שביקש שלא להזדהות, האוסף הנדיר שצבר אביו המנוח במלחמות שבהן השתתף במשך השנים, הוטמן בתוך דיר כבשים במשק חקלאי במושב. לדבריו, כלי הנשק הוחבאו במקרר נעול, ואילו התחמושת הוטמנה בבור חליבה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
כלי הנשק הוחבאו במקרר נעול, והתחמושת הוטמנה בבור חליבה/מערכת וואלה, צילום מסך

הבן סיפר לשוטרים: "אני יודע שאבא, שנפטר לפני שנתיים מתאונה, לא היה אוהב את התמונה של החזרת כלי הנשק. לפני חצי שנה, במסגרת מבצע המשטרה לאיסוף כלי נשק, החזרתי חלק גדול מהאוסף, והיום בעצה אחת עם כל בני המשפחה, הוחלט שלמען ביטחון משפחתי, ועם כל הצער שבכך, שכן זו מזכרת מאבי, אני מעביר את כל האוסף מהמלחמות שבהן השתתף אבי לידי המשטרה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
רימונים עם נצרה מ-1952 שהועברו למשטרה/מערכת וואלה, צילום מסך

בין הפריטים שנמצאו: חמישה רובים, להביור, רובה ציד, רובה ירדני, שני רימונים מוכנים להפעלה משנת 1952 וכמה לבנות חבלה. כמו כן נמסרו ארבעה ארגזי תחמושת, קסדות של הצבא האנגלי, נפצים, מחסניות, ואף פריטים ממלחמת העולם השנייה, בהם ערכת אב"כ ומעיל אותנטי ועליו סמל המלוכה הבריטי. לאחר בדיקת הפריטים על ידי חבלן המשטרה יועברו חלק מאמצעי הלחימה להשמדה, וייתכן שחלק מהפריטים יועברו למוזיאון.

(עדכון ראשון 23:05)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully