וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יהודי שטען שקלטת א-דורה בוימה הורשע בהוצאת דיבה

הפוליטיקאי ואיש התקשורת הצרפתי פיליפ קרסנטי טען ב-2004 כי רשת "פראנס 2" פרסמה תיעוד מזויף של הירי בילד הפלסטיני בעזה. הוא ישלם לרשת 7,000 אירו. "החלטה שערורייתית"

צילום: הטלוויזיה הצרפתית, עריכה: טל רזניק

(מוחמד וג'מאל א-דורה בחילופי האש בצומת נצרים, ספטמבר 2000)

בית המשפט בפריז הרשיע היום (רביעי) בהוצאת דיבה את הפוליטיקאי ואיש התקשורת פיליפ קרסנטי, שטען כי הקלטת שבה תועד לכאורה מותו של הילד מוחמד א-דורה, ושודרה ברשת הצרפתית "פראנס 2", מבוימת. בית המשפט קבע כי קרסנטי ישלם לרשת הצרפתית פיצויים בסך 7,000 אירו (כ-33 אלף שקלים).

פיליפ קרסנטי מצרפת שנתבע דיברה בפרשת מוחמד א-דורה, מאי 2013. AP
קרסנטי בבית המשפט/AP

הסרטון צולם בחודש ספטמבר 2000, שלושה ימים אחרי פרוץ האינתיפאדה השנייה, ובו נראה א-דורה כשהוא נפגע לכאורה מירי, במהלך חילופי אש בין צה"ל לבין הפלסטינים בצומת נצרים שברצועת עזה. בדיווח של הרשת הצרפתית נטען כי צה"ל הוא שירה למוות בא-דורה, טענות שישראל הכחישה. ארבע שנים אחרי המקרה טען קרסנטי, יהודי במוצאו, כי התיעוד מזויף, וכי אין כל הוכחה שא-דורה נהרג כתוצאה מחילופי האש. הוא הסביר כי הדיווח הצרפתי על כך שהאב ג'מאל ובנו ספגו 15 כדורים איננו הגיוני, מכיוון שלא נראו כל סימני דם עליהם או סביבם. לדבריו, חילופי האש אכן קרו, אולם הפגיעה בשניים בוימה. "פראנס 2" החליטה לתבוע את קרנסטי על טענותיו אלה, ולאחר קרב משפטי ארוך החליט כאמור בית המשפט להרשיע אותו. קרסנטי הגדיר את גזר הדין "שערורייתי".

עורך דינה של רשת "פראנס 2", בנדיקט אמבלרד, אמר כי החלטת בית המשפט תחזיר את הביטחון של עיתונאים בעבודתם. גם כתב הרשת בירושלים, צ'ארלס אנדרלין, בירך על ההחלטה. "זו הקלה", הוא אמר. "אנו מוכנים בכל עת שישראל תרצה לערוך חקירה מקצועית בסטנדרטים בינלאומיים". גם ארגון חמאס השולט ברצועת עזה הביע סיפוק מגזר הדין. דובר הארגון פאוזי ברהום אמר כי הדבר הוכיח שישראל ותומכיה שיקרו באשר לפעולות צה"ל בעזה. "הם מרמים ומכסים על פשעיהם בפני התקשורת והעולם", אמר ברהום.

רק לפני כחודש הגיש השר לענייני אסטרטגיה ומודיעין, יובל שטייניץ, את דוח ועדת הבדיקה הממשלתית על מותו של א-דורה. הדוח קבע כי לא קיימות הוכחות לכך שצה"ל היה אחראי למותו. "לטענות ולהאשמות המרכזיות של הדיווח של 'פראנס 2' אין בסיס במידע שהיה בידי התחנה", נכתב בדוח הוועדה, שהוקמה בספטמבר 2012. "בניגוד למה שנטען בדיווח, כי הילד נהרג, בדיקת סרט הצילום הגולמי על ידי הוועדה מלמדת כי בסוף סרט הצילום, בקטע שלא שודר, הילד נראה חי". בתגובה לדוח אמר האב ג'מאל א-דורה כי הוא מוכן להקמת ועדת חקירה בינלאומית, שתקבע מי אחראי למות בנו. "למה ביום שהרגו את מוחמד ישראל אמרה שהיא הרגה אותו?", תהה האב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully