וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אביו של מוחמד א-דורה: "הילד מת. ישראל משקרת"

ג'מאל א-דורה דחה את מסקנות הדוח לפיהן הוא ובנו לא נפגעו מאש צה"ל, בתקרית בנצרים לפני 13 שנים, וקרא להקמת ועדת חקירה בינלאומית: "אני מוכן לכל דבר. שיבדקו את הגופה"

צילום: הטלוויזיה הצרפתית, עריכה: טל רזניק

הדוח הממשלתי שפורסם אתמול, הטוען כי הילד מוחמד א-דורה לא נהרג מאש צה"ל באינתיפאדה השנייה, התקבל בביטול על ידי אביו. ג'מאל א-דורה אמר הבוקר (שני) כי הוא מוכן להקמת ועדת חקירה בינלאומית, שתקבע מי אחראי למות בנו, אף שישראל הבהירה כי ייתכן והילד עדיין חי, כפי שמראה הסרטון המתעד את התקרית. "למה ביום שהרגו את מוחמד ישראל אמרה שהיא הרגה אותו?", תהה האב.

בראיון ל"בוקר טוב ישראל" בגלי צה"ל הבהיר א-דורה כי בנו אינו בין החיים וכי הוא מת בזירת האירוע, לא רחוק מנצרים בחודש ספטמבר 2000. "הוא מת במקום לידי", ציין האב, והוסיף כי הוא קבור במחנה הפליטים אל בורייג' - זאת למרות שבסרטון נראה הילד מזיז את ידו, אחרי שלכאורה כבר נורה. "זה דבר טוב שמדברים. שיבואו אנשים מבחוץ, יעשו חקירה וייראו מי צודק – הממשלה והחיילים - או א-דורה", אמר האב. "ישראל מפחדת, ולכן היא רוצה לשקר".

לדבריו, כחלק מהחקירה האפשרית הוא יסכים גם להוציא את גופת בנו מהקבר. "אני מוכן לכל דבר, שיבדקו את הגופה. פניתי לישראל ולכל העולם דרך כל הטלוויזיות". בתשובה לשאלה האם הצלקות שהוא נושא על גופו אינן קשורות לאירוע הירי אליו נקלע בנו, אלא לתקרית שבה הותקף על ידי אנשי חמאס, אמר: "(הם) יכולים לשקר על מה שהם רוצים. אפשר לשאול את עורך הדין שלי בצרפת, אבל אסור לי לדבר על זה".

"ישנם סימנים רבים המראים כי השניים כלל לא נפגעו"

בדוח שפורסם אתמול נטען כי א-דורה ובנו לא נפגעו מירי צה"ל, חרף הפרסום בטלוויזיה הצרפתית שקבע כי ישראל ביצעה את הירי. "לטענות ולהאשמות המרכזיות של הדיווח של 'פראנס 2' אין בסיס במידע שהיה בידי התחנה. בניגוד למה שנטען בדיווח, כי הילד נהרג, בדיקת סרט הצילום הגולמי על ידי הוועדה מלמדת כי בסוף סרט הצילום, בקטע שלא שודר, הילד נראה חי", כך נכתב בדוח הוועדה שהוקמה בספטמבר 2012.

עוד נכתב בדוח כי "מהבדיקה עולה כי לא קיימות הוכחות לכך שג'מאל (אביו של מוחמד) או הילד נפגעו, כפי שנטען בדיווח, והסרט אף איננו מראה כי ג'מאל נפגע באורח קשה. לעומת זאת, ישנם סימנים רבים המראים כי השניים כלל לא נפגעו על ידי כדורים. הדיווח התבסס לחלוטין על הכתב המקומי של התחנה, ללא כל סימוכין נוספים, וזאת על אף שבמקום נוכחו נציגים של כלי תקשורת רבים. הצהרותיו של הכתב במשך השנים ביחס לפרשה מאופיינות בסתירות ודברי כזב".

ראש הממשלה בנימין נתניהו מקבל לידיו את הדוח בנוגע לפרשת מוחמד א-דורה, היום. משה מילנר, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו מקבל לידיו את הדוח, אתמול/לשכת העיתונות הממשלתית, משה מילנר

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר אתמול לאחר קבלת הדוח כי "ההתמקדות במקרה הזה חשובה. זוהי דוגמה למסע הדה-לגיטימציה השקרי שאנחנו חווים כל הזמן נגד ישראל. יש רק דרך אחת להילחם עם השקר - והיא דרך האמת. בפני השקר רק האמת תעמוד". השר יובל שטייניץ טען כי "זו עלילת דם נגד מדינת ישראל, בנוסף לעלילות דם אחרות כמו בג'נין. הכתבה בטלוויזיה הצרפתית הייתה מופרכת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully