וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר הראשים הכרותים: ייאסר ציד בעלי חיים?

קובי דוד

26.6.2013 / 19:53

השר להגנת הסביבה עמיר פרץ חתם על בקשה להחלת דין רציפות לאיסור הציד הספורטיבי בישראל והנחה למצות את הדין עם האחראים למעשי הזוועה. "נפעל בכל דרך להגן על בעלי החיים"

בעקבות שורה ארוכה של מקרים שבה התגלו לאחרונה ראשים כרותים של בעלי חיים, חתם היום (רביעי) השר להגנת הסביבה עמיר פרץ על בקשה להחלת דין רציפות לאיסור הציד הספורטיבי בישראל. לדבריו, מקרי ההתעללות בחיות הבר לא יעברו בשתיקה. פרץ גם פנה למשטרת ישראל בבקשה למצות את הדין עם האחראים.

ראשי צבאים כרותים וראש דורבן כרות בכפר עכברה ברמת הגולן. יוני 2013. רשות הטבע והגנים
ראשי צבאים כרותים שנמצאו אתמול ברמת הגולן/רשות הטבע והגנים

על פי המצב הקיים כיום, מתירה המדינה מדי שנה לצוד במשך חמישה חודשים בלבד, מתחילת ספטמבר עד סוף ינואר, מגוון של בעלי חיים בהם מיני ברווזים, ציפורים ועוד'. על פי החשד, האחראים למקרים האחרונים הם ציידים העוסקים בציד לא חוקי, המבקשים לנקום בפקחים הפועלים נגד התופעה באזור הצפון וקונסים לעתים את הציידים. כאמור, השר פרץ חתם על בקשה להחלת דין הרציפות, שיאפשר לחזור ולקבוע בחוק את איסור הציד למטרות פנאי. ההצעה הנוכחית צפויה לעלות לדיון במהלך השבועות הקרובים בוועדת השרים לחקיקה, ולאחר מכן תובא לאישור הכנסת לקריאה שנייה ושלישית.

מנתונים של המשרד להגנת הסביבה, רשומים כיום 2,400 ציידים בישראל. "לא נסבול את חציית הקווים האדומים בפגיעה בבעלי חיים", הבהיר. "נפעל בכל דרך אפשרית על מנת להגן על בעלי החיים, לרבות הוצאה מחוץ לחוק של הציד הספורטיבי הנעשה למטרות פנאי. אנו מעבירים מסר לאותם עבריינים אכזריים שלא בוחלים בשום אמצעי כדי להתעלל ולפגוע בחיות חסרות ישע כי לא נרתע ונמשיך במאבקנו הצודק והמוסרי להגנה על בעלי החיים בישראל".

השר פרץ התייחס לשני האירועים האחרונים שהתרחשו אמש ובשבוע שעבר, בהם נתלו ראשים כרותים של צבאים בצפון הארץ. "הפשע שבוצע מזעזע את כל מי שרואה עצמו כאדם מוסרי", אמר. "אני קורא למשטרה לחקור ביעילות את רצף האירועים האלימים ולמצות את הדין עם העומדים מאחורי מעשים חסרי אנושיות אלה. לא אשלים עם תופעות מסוג זה ואני מגבה את רשות הטבע והגנים שעושה מלאכה חשובה ביותר נגד ציד לא חוקי של בעלי חיים בישראל".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully