וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלסקה מזיעה: מעל 30 מעלות נמדדו במדינה המושלגת

מי היה מאמין שבמקומות בהם רק לפני כמה שבועות נמדדו כ-10 מעלות מתחת לאפס, יטפסו הטמפרטורות לגבהים כאלו? על רקע נוף ההרים המושלגים - תושבי אלסקה הולכים להשתזף

כדור הארץ משתגע? אלסקה, המדינה הנושאת בגאווה את דגל הקור, מתמודדת כעת עם חום שובר שיאים. מקומות רבים במדינה אליהם לא הגיע האביב מעולם נכנעים לטמפרטורות הגבוהות מאז אמצע מאי, שהגיעו ל-35 מעלות, כשרק לפני כמה שבועות שררו באותם מקומות כמינוס 10 מעלות. מטאורולוגים מסבירים כי מדובר בזרם הסילון - זרם חזק של אוויר מעל כדור הארץ שנע בגלים מצפון ומדרום במקום ממערב למזרח, והוא זה שמכתיב חלק גדול ממזג האוויר בחצי הכדור הצפוני. "אני מתעסק במטאורולוגיה כבר 30 שנה, וזרם הסילון בשלוש השנים האחרונות עשה דברים שמעולם לא ראיתי", אמר המטאורולוג ג'ף מאסטרס לרשת CBS. עם זאת, מדענים תולים התופעה דווקא בהתחממות כדור הארץ.

חמסין באלסקה. AP
באה לפה הרבה? משתזפים באגמים, למרגלות ההרים המושלגים/AP

התושבים, שאינם רגילים להתמודד עם תנאי מזג אוויר כאלו, מוצאים גם את היתרונות בו. ויקטוריה סמית, תושבת העיר פיירבנקס, אמרה שהחום מרחיק את היתושים, לפחות במהלך היום. עם זאת היא ציינה כי המשרד שלה "מרגיש כמו סאונה" והוסיפה: "אם לא היה לי מאוורר כבר הייתי נפטרת". מרידית לאנס, גם היא תושבת פיירבנקס, סיפרה כי היא "מתענגת על החום ונהנית מכל רגע".

על פי דיווחים בסוכנות הידיעות רויטרס, תושבים רבים נוהרים אל האגמים והבריכות כדי להימלט מהחום, והם לא היחידים. בעיר אנקורג' התפלש מוס בבריכת פעוטות, ואחרים נצפו מצטננים בסביבת ממטרות. בעלי חיים אחרים שהוצאו לאוויר החם הם איגואנות ולטאות, שבדרך כלל לא יכולות לעמוד בטמפרטורות הקרות באלסקה.

חמסין באלסקה. AP
"מי שאיבד ילד בן 3 שייגש לסוכת המציל"/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully