וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרנסג'נדרית בת שש תוכל להשתמש בשירותי הבנות

קוי מאטיס, שנולדה כבן, הודיעה להוריה שהיא בת עוד לפני שהתחילה את בית הספר היסודי. כשהחלה כיתה א', סירב בית הספר לאפשר לה להשתמש בשירותי הבנות. היום היא חוגגת ניצחון

בהחלטה ראשונה מסוגה בארצות הברית, החליט גוף רשמי במחוז קולורדו ספרינגס כי בית ספר הפלה לרעה ילדה טרנסג'נדרית בת שש בכך שמנע ממנה להשתמש בשירותי הבנות. משפחתה של קוי מאטיס העלתה את הסוגיה לאחר שגורמים בבית הספר היסודי "איגלסייד" בפרבר פאונטיין אמרו שהיא יכולה להשתמש בשירותים בחדר המורים או בחדר האחות, אבל לא בשירותי הבנות. הוריה של קוי חששו כי היא תסבול בשל כך מבריונות בבית ספרה.

אתמול (שני) חגגו בני משפחת מאטיס ועורכי דינה את ההחלטה על מדרגות בית הקפיטול של המדינה. קוי המאושרת רצה מסביב לעץ אשוח כחול בעוד שאמה דיברה עם עיתונאים. "העתיד שלה יהיה טוב יותר אם נגיע למקום שבו אין לה במה להתבייש", אמרה האם קתרין, והוסיפה כי המשפחה לא חיפשה לפתוח בקרב למען זכויות האזרח, אך הביעה שמחה על הפסיקה לטובת בתה.

טרנסג'נדרית בת 6 מקולורדו ניצחה את בית הספר ותוכל להשתמש בשירותי הבנות. AP
"העתיד שלה יהיה טוב יותר אם נגיע למקום בו אין לה במה להתבייש". קוי ומשפחתה, אתמול/AP

קוי נולדה כבן יחיד בשלישייה יחד עם שתי אחיות. היא הציגה עצמה כילדה עוד לפני שהתחילה ללמוד בבית הספר יסודי. הוריה סיפרו כי בגיל חמישה חודשים היא לקחה את השמיכה הוורודה של אחותה לילי. בגיל מאוחר יותר היא לא הראתה כל עניין במכוניות צעצוע, בבגדי בנים ובתחביבים "גבריים" יותר. היא סירבה לעזוב את ביתה כשלגופה בגדים של בן. לאחר שהוריה קיבלו את זהותה, היא התחילה לפרוח. היא אובחנה כבעלת "הפרעת זהות מגדרית" – אבחון של האגודה הפסיכיאטרית האמריקנית שהוצא בשנה שעברה מרשימת מחלות הנפש. ההסרה שיקפה את הקונצנזוס הרפואי הגובר כי זיהוי עצמי של אדם כבעל מין אחר הוא בלתי ניתן לשינוי.

טרנסג'נדרית בת 6 מקולורדו ניצחה את בית הספר ותוכל להשתמש בשירותי הבנות. AP
הציגה עצמה כילדה עוד לפני שהתחילה ללמוד בבית הספר יסודי/AP

המשפחה סיפרה כי היא פחדה מההשפעה של החלטת בית הספר על קוי, שהגיעה לסף דמעות כשמורתה הנחתה אותה לעמוד בשורה יחד עם הבנים בכיתתה. כששבה הביתה היא בכתה להוריה: "אפילו המורים שלי לא יודעים שאני ילדה". כשהיא עלתה לכיתה א', המחוז אסר עליה להשתמש בשירותי הבנות. משפחתה הגישה תלונה בעניין בחודש פברואר האחרון. מנהל הדריקטוריון של זכויות האדם בקולורדו, סטיבן צ'אבס, אמר כי הפתרונות שבית הספר נתן לבעייתה היו בגדר הפרה ברורה של זכויותיה. מאז הגישה את תלונתה, עברה המשפחה לדנבר בגלל בעיות רפואיות מהן סבלה בת אחרת. הם סיפרו שהם מקווים כי פסק הדין יקל על בתם בבית הספר החדש אליו תגיע, שם לא תצטרך לדאוג שלא תוכל להשתמש בשירותים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully