וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה אישרה: 40% מהגז בקידוחי הים - לייצוא

23.6.2013 / 16:15

למרות המחאה ובתום דיון ארוך אישרה הממשלה את ההצעה שמבקשת להשאיר בישראל רק כ-60% מהגז הנמצא בקידוחי הים. נתניהו: "לא נסחפנו לגלי הפופוליזם, החלטנו לפעול מהר"

הממשלה אישרה היום (ראשון) את התכנית למשק הגז בישראל, לפיה כ-40% מהגז שנמצא בקידוחים בים התיכון יהיה מיועד לייצוא, ורק כ-60% יישאר לשימוש במשק הישראלי. בתום דיון ארוך, התקבלה ההחלטה שלשימוש המשק הישראלי יוקדשו בעשורים הבאים כ-540 מיליארד מטר מעוקב של גז טבעי, כמות שאמורה להספיק לכשלושים שנה לפחות, על פי קצב השימוש הצפוי. בשנה האחרונה השתמשה מדינת ישראל בכשבעה מיליארד מטר מעוקב של גז טבעי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
40% מהגז בקידוחים - לייצוא/מערכת וואלה!, צילום מסך

ההצבעה בממשלה הגיעה לאחר חודשים של מחאה ציבורית נגד הכוונה לייצא כמות גדולה של גז מישראל, מחאה שנמשכה בשעות הבוקר כאשר כמאה איש הפגינו מול הכניסה למשרד ראש הממשלה ודרשו מהשרים לא לאשר את התכנית. נתניהו התייחס בדבריו למחאה הציבורית ואמר: "לא נסחפנו בגלי הפופוליזם ששוטפים את המדינה והעולם, ועשינו את הדבר הנכון למדינת ישראל. משקיעים היו יכולים לאבד תקווה,
יכולים לחשוב שאנחנו ניכנע ללחצי הפופוליזם, אבל אנחנו החלטנו לזוז מהר".

"בלי יצוא - אין גז לשוק המקומי"

"אני רוצה להגיד דבר אחד יסודי - בלי שיהיה יצוא גז, לא יהיה גז לשוק המקומי", הדגיש נתניהו. "אלה הכללים הבסיסיים לגבי איך מפיקים גז מהמים. אם לא יהיה יצוא לא יהיה גז לשוק המקומי, ואת הטעות הזו, הכניעה לפופוליזם – אסור לעשות. אנחנו צריכים להוציא את הגז מחוץ למים והשילוב הנכון בין השוק מקומי ליצוא זה מה שאנחנו עושים היום".

על התכנית עצמה אמר ראש הממשלה: "הגז שבו התברכה ישראל יכול לתת מענה לשני צרכים של ישראל: לספק אנרגיה זולה יותר ולמלא את קופת המדינה בעשרות מיליארדי שקלים כתוצאה מייצוא. האיזון בין הדברים הללו הוא לא דבר של מה בכך, דנו בזה הרבה זמן ומצאנו את האיזון הנכון".

שר התשתיות והאנרגיה סילבן שלום אמר על ההחלטה שהתקבלה בממשלה: "אנחנו נותנים אופק לתעשיה ולתחבורה להשקיע כדי לעבור הסבה לגז, זה יחסוך מיליארדים למשק. ההחלטה עומדת לעשות מהפכה של ממש, הגז יוזיל לנו את תעריפי האנרגיה, המים וגם את תעריפי המוצרים - למפעלים שמייצרים אותם יהיו עלויות נמוכות יותר בגלל הירידה במחירי החשמל והגז".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully