וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: המחבל מהפיגוע בלוקסור התפטר מתפקיד המושל

23.6.2013 / 15:05

עאדל אסל חייאת, שהיה חבר בארגון שרצח 58 תיירים ב-1997, הודיע הבוקר על התפטרותו - שבוע אחרי שנכנס לתפקיד. מורסי הגן עליו אך בממשלה ובלוקסור הפעילו לחץ לביטול המינוי

המושל החדש של לוקסור, שמונה לתפקידו בשבוע שעבר למרות שהשתייך לארגון קיצוני שרצח 58 תיירים בשנת 1997, התפטר הבוקר (ראשון) מתפקידו. בהודעה שמסר המושל הטרי, עאדל אסל חייאת, הוא מסר: "איני מוכן לקבל על עצמי את האחריות ולו לטיפת דם אחת שתישפך בשל מינוי לתפקיד שממילא לא חפצתי בו". לדבריו, ההחלטה התקבלה אחרי התייעצויות שעשה עם חברי מפלגתו, הקרובים לאחים המוסלמים.

חייאת היה חבר בארגון אל?גמעה אל?איסלאמיה, ביצע פעולות טרור נגד צבא מצרים ונגד תיירים החל משנות ה-70 ועד שנות ה-90. בפיגוע ב-17 בנובמבר 1997, באתר הארכיאולוגי דיר אל-בחרי, נרצחו 58 בני אדם, מרביתם תיירים משוויץ, מיפן ומגרמניה. שישה מחבלים נהרגו בחילופי אש עם חיילים מצרים. לפני עשר שנים הוחזר ארגון אל?גמעה אל?איסלאמיה לחוק, אחרי שאנשיו התחייבו שלא להסית לאלימות.

36 הרוגים בפיגוע בלוקסור מוטסים לשוויץ, 1997. AP
ארונות המתים של 36 אזרחי שוויץ שנרצחו בפיגוע בלוקסור/AP

נשיא מצרים, מוחמד מורסי, מינה לפני שבוע את חייאת לתפקיד מושל לוקסור, בצעד שהדגיש את קרבתו של הארגון ללשכת הנשיא, אך גרר גם ביקורת נוקבת, ושר התיירות התפטר מתפקידו במחאה. חייאת הכחיש כל קשר אישי לפיגוע, ואמר כי בימים ההם כלל עבד כפקיד, ולא היה לו קשר קרוב לאנשי הארגון.

בלוקסור חששו שמינויו של חייאת למושל העיר יגרום לתיירים להדיר את רגליהם מהאתרים הפופולריים, בעת שהעסקים באזור ממילא סובלים מירידה משמעותית בנפח הפעילות מאז המהפכה של 2011.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully