וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נולד מחדש: ישראלי ניצל מהשיטפון בהודו ביום הולדתו

כדי להיחלץ מהאזור מוכה האסון בצפון הודו, נדב בן ישראל וחברו הלכו במשך 3 ימים "מרחק של 100 ק"מ", סיפרה אחותו. ביום חמישי חגג יום הולדת 27. "ניצלו בזכות תושייתם"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

זכה "לחגוג" יום הולדת באזור מוכה אסון: נדב בן ישראל, בן 27 מענתות, נסע בתחילת החודש להודו וזהו טיולו השני במדינה השביעית בגודלה בעולם. הוא נקלע לאזור השיטפונות הכבדים בצפון הודו, שגבה את חייהם של מאות בני אדם עד כה, בשעה שהיה בטרק לכיוון מקורות הגנגס. למרבה המזל הוא הצליח לחלץ את עצמו. ביום חמישי האחרון, חגג את יום הולדתו ה-27. "הוא וחברו הלכו בשלושה ימים מרחק של כ-100 קילומטרים", סיפרה אחותו, הגר. כ-40 ישראלים חולצו עד שעות הבוקר (ראשון) מהשיטפונות בהודו. חמישה ממתינים לחילוץ באזורים גבוהים, אך לא מסוכנים שלא הושפעו מהשיטפונות. לא ידוע על נעדרים ישראלים.

לאחר המסע המפרך, שני המטיילים "ישנו לילה בדרך ומצאו מונית שתיקח אותם לרישיקש", סיפרה האחות שציינה כי מצבו של נדב טוב מאוד. "הוא הגיע אתמול לרישיקש ואנחנו מדברים איתו יותר. הוא מתקשר פעמיים ביום, פתאום חזר להתגעגע".

הצפות, שיטפונות במדינת אוטראקהאנד שבצפון הודו. יוני 2013. AP
כ-40 ישראלים חולצו עד שעות הבוקר מהשיטפונות בהודו/AP

עד שלא יצר קשר, בני המשפחה היו חרדים לגורלו: "שוחחנו עמו כשהגיע למקום משם יכול היה להתקשר ביום שישי בשעות הבוקר המאוחרים. הוא עדיין לא ממש פירט מה עבר עליו כי זו חוויה טראומטית, הוא סיפר שהם התעוררו וקלטו שהם סביב אסון טבע והבינו שהם צריכים לחזור. כשביררו כיצד להימלט סיפרו להם ש-30 קילומטרים משם פתחו בסיס צבאי, אך כשהגיעו לשם ראו המולה של הודים שרבו מי יעלה על המסוק קודם והבינו שזו לא דרכם להינצל".

בהמשך החליטו השניים להמשיך לצעוד באזור מוכה האסון. "היה קטע שחיכו כמה שעות כי לא יכלו לעקוף סלע עד שבא ג'יפ שעבר במקרה והעביר אותם. הם היו בעליי תושייה רבה וזה מה שהציל אותם", סיפרה הגר. בשלושת ימי הצעידה השניים נרשמו בכל בסיס צבאי שנקרה בדרכם, כדי לסייע למאמצי האיתור שלהם. "הם תיארו לעצמם שמחפשים אותם, כולם היו בפאניקה סביבם ובקושי הבינו אותם כשניסו לתקשר עם ההודים סביבם", הוסיפה. כל גופו כאב כשחזר מהמסע הארוך סיפרה האחות, אך הוא לא סבל מפציעות.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
הצפות, שיטפונות במדינת אוטראקהאנד שבצפון הודו. יוני 2013. AP
"ראו המולה של הודים שרבו מי יעלה על המסוק קודם"/AP

גורמים רשמיים בהודו מזהירים כי מניין ההרוגים בהצפות שפקדו את צפון המדינה עלול להגיע לאלף. עד כה אישרו בתי החולים את מותם של יותר מ-600 בני אדם. ההערכה היא ש-40 אלף תושבים עדיין לכודים בהרים של מדינת אוטראקהאנד. הצבא מסייע למשטרה בפינוי הניצולים ומסוקים מנסים לאתר את התושבים ולהעביר אותם למקום מבטחים. פעולות החילוץ הואצו ביממה האחרונה מחשש לשיטפונות נוספים. לדברי החזאים, עונת המונסונים בהודו הקדימה לבוא השנה, והיא העזה ביותר זה שישה עשורים.

הצפות, שיטפונות במדינת אוטראקהאנד שבצפון הודו. יוני 2013. AP
הצפות, שיטפונות במדינת אוטראקהאנד שבצפון הודו. יוני 2013/AP
הצפות, שיטפונות במדינת אוטראקהאנד שבצפון הודו. יוני 2013. AP
הצפות, שיטפונות במדינת אוטראקהאנד שבצפון הודו. יוני 2013/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully