וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראלים בסופה בהודו: "מסיבה לפרס כן וחילוץ לא?"

כ-150 בני אדם נהרגו בשיטפונות העזים שפקדו את צפון הודו בסוף השבוע האחרון, והיו שכינו אותם "הצונאמי של ההימלאיה". בכפרים ישנם ישראלים ללא אוכל ומים שמשוועים לחילוץ

"לא שאני מזלזלת חס וחלילה בנשיא פרס, אני מאוד מעריכה אותו, אבל חצי מיליון דולר המדינה השקיעה במסיבה שלו אבל לשלוח מטוס לחלץ את הילדים אתם לא יכולים?" – כך אמרה היום (חמישי) אם מצפון הארץ שבתה ואחייניתה נמצאות בצפון הודו ונקלעו לשיטפונות העזים שפקדו את האזור בסוף השבוע האחרון. "אין להם אוכל ואין להם מים, ישראלים רבים תקועים בכל מני כפרים. זה פיקוח נפש". האישה פנתה כמה פעמים לגורמים במשרד החוץ, ולדבריה הם פטרו אותה "בצורה קרה ומגעילה". "הם אמרו לי שזה התפקיד של הביטוח לחלץ, ושהם לא יכולים לשלוח שום מטוס לחילוץ. הם רק מדברים עם הצבא ההודי, שאומר שיחלץ קודם את הקשישים והחולים".

150 הרוגים בשיטפונות בצפון הודו. רויטרס
"הצבא ההודי יחלץ קודם את הקשישים והחולים". המראות בצפון הודו/רויטרס

לדבריה, בתה מספרת לה כי כבר כמה ימים אומרים לה ש"מחר יהיה החילוץ". האחיינית, לדבריה, אמרה שראתה את המוות מול העיניים. "היא נסעה בג'יפ וראתה סלעים נופלים. היא החזיקה את התהילים והתחילה להתפלל ולבכות". "אני דורשת קצת התייחסות מהמדינה, שתבוא לחלץ, שתדאג למים. כולם אחרי צבא, כולם היו לוחמים בקרבי. למה כזה יחס קר מהמדינה?". היא הביעה זעם על כך שישראל מתגאה במשלחות שלה שנשלחות לסייע באסונות ברחבי העולם, אך בשעה זו ישנם ישראלים שנמצאים בסכנה מוחשית ואינם זוכים לסיוע.

ממשרד החוץ נמסר בתגובה כי הטענות שמופנות כלפי המשרד הזויות. "אין קשר בינן לבין המציאות ויכלו להיות גם מצחיקות אלמלא העובדה שעובדי שגרירות ישראל בהודו ומטה המשרד בארץ פועלים מסביב לשעון על מנת להסדיר יציאתם של הישראלים מאזור השיטפונות. כמו כן, פרסמנו הבוקר אזהרת מסע לגבי צפון הודו באתר המשרד, לפיה בימים האחרונים גרם מזג האוויר הסוער בצפון הודו, בדגש על מדינות הימצ'ל-פרדש ואוטורקנד לשיטפונות ומפולות בוץ וסלעים ואף לאבדות בנפש וסיכון חיי אדם; בנוסף, שוררים קשיי תקשורת. אנו ממליצים לדחות נסיעות בלתי הכרחיות לאזורים אלו ולעקוב אחר הדיווחים בכלי התקשורת".

150 הרוגים בשיטפונות בצפון הודו. רויטרס
קשה עדיין לאמוד את נזקי האסון, צפון הודו/רויטרס

כאמור, כ-150 בני אדם קיפחו את חייהם בשיטפונות העזים, כ-60 אלף בני אדם נתקעו באזורים שונים בצפון המדינה ומעל 5,000 איבדו את בתיהם, כך דווח ברשת CNN. פקיד ממשלתי אחר תיאר אותם כ"צונאמי ההימלאיה". קנה המידה של האסון עדיין לא נאמד, אך ידוע כי תנאי מזג האוויר הגרועים פוגעים בניסיונות ההצלה ואזורים מסוימים עדיין מוצפים במלואם. "לבנו יוצא אל המשפחות של אלה שאיבדו את חייהם בטרגדיה הנוראה הזאת", אמר אתמול ראש ממשלת הודו מנמוהן סינג.

150 הרוגים בשיטפונות בצפון הודו. רויטרס
אזורים רבים עדיין מוצפים במלואם, צפון הודו/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully