וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הירי בכותל: המאבטח חשוד ברצח, מעצרו הוארך

בית משפט השלום בירושלים האריך ב-5 ימים את מעצר המאבטח שירה למוות בדורון בן שלוש בכותל. סנגורו של היורה, ששמר על שתיקה, אמר: "הוא מלח הארץ ומועמד לתפקיד רגיש"

צילום: עומר מירון עריכה: טל רזניק

בית משפט השלום בירושלים האריך בחמישה ימים את מעצרו של המאבטח שירה אתמול בבוקר (שישי) למוות בדורון בן שלוש בן ה-46 בשירותי הגברים ברחבת הכותל המערבי. האיש, קצין מג"ב לשעבר, ששמו נאסר לפרסום, חשוד ברצח.

סנגורו של החשוד בירי, אשר הקפיד לשמור על זכות השתיקה בחקירתו, העיד כי מדובר במאבטח חדש שלא הכיר את כל האנשים וכי הוא פעל מתוך הגנה עצמית. "מדובר במלח הארץ, אדם שהיה מועמד לתפקיד רגיש", סיפר. חרף הדברים הללו, קבעה סגנית נשיאת בית משפט השלום, השופטת חגית קלמנוביץ', כי בסופו של דבר האירוע הסתיים במותו של אדם חף מפשע. "בשל החשש משיבוש חקירה והמסוכנות העולה מהאירוע ומצורכי החקירה, ואף העובדה שמדובר באדם ללא מעורבות פלילית קודמת, אני מורה על מעצרו עד יום שלישי", החליטה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בן שלוש/מערכת וואלה!, צילום מסך

מוקדם יותר טען המאבטח החשוד כי ירה באיש לאחר שזה צעק "אללה אכבר", וניסה לשלוף דבר מה שחשב לכלי נשק מכיסו. עם זאת, מאוחר יותר חשפו חבריו לעבודה מה שיכול להעלות תהיות בנוגע למניע אפשרי לירי מכוון. לדברי המאבטחים בחברת "מודיעין אזרחי", שנכחו במקום, לאירוע קדם ויכוח קולני בין השניים, שבמהלכו איים האיש על המאבטח שירצח אותו.

המאבטחים הסבירו לוואלה! חדשות כי החשוד בירי, צעיר דרוזי מהכפר בית ג'אן שבגליל העליון, אינו מועסק במקום באופן קבוע, אלא משמש מאבטח בעיר העתיקה, ועל כן לא הכיר את האדם שבו ירה, בן 46, שאותו כינו "תמהוני" ואשר נהג להגיע למקום. "התמהוני הזה נמצא כאן לפחות שלוש שנים וקצת לא בסדר בראש", הסביר אחד מחבריו לעבודה. "פעם אחת הוא יכול להיות נחמד אליך ופעם לצעוק ולקלל. שעה לפני המקרה, פרץ ביניהם ויכוח קולני. התמהוני קילל אותו, אמר לו שכל הדרוזים בני זונות ושהם משתלטים על הכותל ואיים לרצוח אותו".

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
מאבטח בכותל המערבי בירושלים ירה למוות בגבר יהודי שצעק אללה אכבר. טלי מאייר
זירת הירי מחוץ לרחבת הכותל, אתמול/טלי מאייר

לדבריו, המאבטח דיווח על המקרה לקצין המשמרת, אולם זה לא עשה דבר. "אחרי זה בשירותים התמהוני צעק 'אללה אכבר' והבנתי שידיו היו בכיסים והוא התכוון להוציא משהו. העובדה שהוא ירה בו עשרה כדורים עלולה לסבך אותו ואנו דואגים לו", הוסיף. "אי אפשר לדעת מה בן אדם שצועק 'אללה אכבר' ורוצה להוציא משהו מהכיס הולך לעשות. כל מאבטח במקרה כזה היה יורה על מנת להרוג. אם זה היה קורה לכל אחד מאתנו, לא היינו נוהגים כך רק משום שאנו מכירים אותו ויודעים שהוא תמהוני, אבל הוא לא ידע. לא נראה לנו שהוא ירה בו כי הוא כעס על הוויכוח שהיה ביניהם, אבל אי אפשר לדעת".

בתו וגרושתו של דורון בן שלוש שנהרג מירי בכותל. שלומי גבאי
גרושתו ובתו של בן שלוש/שלומי גבאי

אננילור, גרושתו בת ה-54 של בן שלוש, ובתו אליאונור בת ה-16, אשר מתגוררות בנתניה קיבלו את הידיעה על מותו בכאב רב. "הוא היה איש של אמונה גדולה, תמיד אמר שלא צריך מלחמות ושניתן לחיות בדו קיום עם הערבים. הוא אהב לעזור לאנשים. כינו אותו 'מיסטר קוקו' בגלל השיער הארוך שלו", אמרה הגרושה. הבת אמרה בבכי: "קשה לי מאוד. איך אפשר לחיות בלי אבא, היה אדם טוב מאוד. למה זה קרה לו בכלל?". לפי העדויות, בן שלוש היה מחוסר דיור, והוא התגורר באחרונה בבית חב"ד שבעיר העתיקה.

בן שלוש ואשתו התחתנו ב-1995 בצרפת והם עסקו בשיקום חברות שקרסו. ב-2000 השיים התגרשו, אולם לדברי אננילור, הם נשארו בקשר. בשנת 2005 עלו ארצה, כשבן שלוש הקפיד להמשיך ולבקר מספר פעמים בשנה בצרפת נמצא והיה בקשר עם בית חב"ד המקומי. בשנים האחרונות הוא כאמור עבר לירושלים ונהג להתפלל מדי יום בכותל. המתפללים בכותל והעובדים שם הכירו אותו.

לאחר היוודע דבר האירוע, הגיעו לבית אמו של דורון בגבעת אולגה בני משפחה ומכרים שביקשו לנחמה. הקרובים הביעו זעם על המקרה ואחד מהם אמר: "מדובר ברצח בדם קר. אפילו במחבל חמוש לא יורים בצורה כזו ודאית". לדבריו, נגד אדם שלא מהווה סכנה, ואשר נמצא במרחק - לא יורים מחסנית לפלג גוף עליון. קרוב משפחה אחר הוסיף: "אני לא מבין מדוע המאבטח ירה בו בכזאת מהירות, הרי ידוע שיש נוהל מעצר חשוד שקודם יורים באוויר. זה בטח לא המקרה, ופה ממש ירו מבלי לפעול על פי הנהלים המקובלים. לא סתם המשטרה עצרה את המאבטח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully