וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בני ישיבה נרגמו באבנים בבירה; "בסוף יקרה פה רצח"

21.6.2013 / 2:10

3 תלמידי ישיבה במזרח ירושלים טענו שהותקפו באבנים בידי עשרות פלסטינים. המשטרה הוזעקה, אך לדברי התלמידים, הניידת "פשוט נמלטה". המשטרה מצדה טוענת "מדובר בעימות הדדי"

שלושה תלמידי ישיבה מירושלים טוענים כי הותקפו בידי עשרות פלסטינים, אך כשהגיעו לתחנת המשטרה על מנת להגיש תלונה – הם הואשמו בתקיפה ובסיכון נתיב תחבורה. לדבריהם, הם נחבלו במקומות שונים בגופם, אך איש מהתוקפים לא נעצר. במשטרה טוענים כי מדובר היה בעימות הדדי וכי חלק מהערבים שהשתתפו בתקרית ייחקרו בקרוב.

רכבם של חרדים שעל פי החשד הותקפו באבנים על ידי ערבים בירושלים, 20 ביוני 2013. שבי ספירו, ספק 500
לטענת המשטרה השלושה לא נשמעו להוראותיהם ובחרו ליידות אבנים לעבר בתי הפלסטינים הסמוכים/ספק 500, שבי ספירו

לטענת השלושה, תלמידי ישיבת "בית האורות" שבמזרח הבירה בשנות העשרים לחייהם, כאשר יצאו ביום שלישי מהישיבה בתום הלימודים לכיוון ביתם, נזרקה לעבר רכבם אבן שפגעה בשמשה האחורית. השלושה, שלדבריהם מורגלים באירועים מעין אלה, עצרו את רכבם בצד והתקשרו למשטרה. "יצאנו מהשכונה בערך בשבע בערב", סיפר לוואלה! חדשות רואי אלנקווה, אחד התלמידים שהותקפו. "בצומת א-טור זרקו אבן על השמשה האחורית. עצרנו בצד וקראנו לשוטרים. בשלב זה לא הייתה שם התקהלות וחשבנו שהמשטרה תגיע תוך כמה דקות". אלא, שלדבריו, תוך דקות ספורות התגודדו במקום עשרות פלסטינים אשר החלו לידות לעברם אבנים. "ניידת משטרה שעברה במקום פשוט נמלטה משם והשאירה אותנו לחסדיהם של הפורעים", תיאר בזעם. "נחבלנו במקומות שונים בגוף, אבל הצלחנו להימלט. הרכב לא שרד ונהרס כליל בידי ההמון".

במשטרה טוענים מנגד כי כמה תלמידים יצאו בשלב הזה מהישיבה והחלו לידות גם כן אבנים לעבר הפלסטינים. "כשהמשטרה מפקירה אותנו בצורה הזו, אין ברירה אלא להגן על עצמנו בכוחות עצמנו", הסביר אלנקווה. "אנו בכל מקרה לא השתתפנו בשום יידוי אבנים, אלא ניסינו לחלץ את עצמנו משם ולהיוותר בחיים. אחד החבר'ה נושא נשק ולאור התנהלות המשטרה במקרים האלו הוא העדיף פשוט לברוח". הוא דחה את טענות המשטרה כי הוא וחבריו יידו אבנים לעבר פלסטינים: "לא היה ולא נברא". "בסופו של דבר יקרה פה רצח. כולם מתעסקים פה בתג מחיר, אבל אף אחד לא מתרגש מבקבוקי תבערה, מטעני חבלה ומלינץ' שכמעט בוצע לפני זמן קצר. אם לא היינו מצליחים לברוח, המשטרה הייתה עסוקה בלחלץ גופות".

רכבם של חרדים שעל פי החשד הותקפו באבנים על ידי ערבים בירושלים, 20 ביוני 2013. איתמר אורן, ספק 500
"בידי המשטרה צילומים ממצלמות אבטחה במקום וגם המעורבים הערבים צפויים להיחקר"/ספק 500, איתמר אורן

ישיבת "בית האורות" סובלת בחודש האחרון מהתגברות ההתקפות על רקע לאומני מצד שכניהם תושבי מזרח העיר. במהלך חודש מאי יודו לעבר הישיבה חמישה בקבוקי תבערה בשלושה מקרים שונים וכן נרשמו שלושה מקרים של יידוי אבנים במהלך אחד מהם נאלץ שומר הישיבה לבצע ירי באוויר. אחד המיידים נעצר על ידיו.

ממשטרת ירושלים נמסר בתגובה: "לאחר שהתלמידים יצרו קשר עם המשטרה, הם התבקשו להמשיך כמה מאות מטרים משם ולחבור לכוחות המשטרה. במקום לשתף פעולה, הם בחרו להישאר במקום תוך שהם מסכנים את עצמם. מספר דקות לאחר מכן, ירדו תלמידים נוספים ממבנה הישיבה ויחד עם המעורבים התחילו לידות אבנים לעבר תושביה הערביים של השכונה מהם נפגע רכב אחד. כתוצאה מכך, הם הותקפו על ידי המון זועם שגרם נזק לרכבם. בידי המשטרה צילומים ממצלמות אבטחה במקום וגם המעורבים הערבים צפויים להיחקר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully