וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוח: שליש מנשות העולם נפלו קורבן לאלימות במשפחה

20.6.2013 / 23:12

ממסמך ראשון מסוגו שפרסם ארגון הבריאות העולמי עולה כי השיעור הגבוה ביותר של נשים שחוו תקיפה פיזית או מינית נמצא במדינות אסיה והמזרח התיכון. "מדובר בהיקפים של מגיפה"

יותר משליש מהנשים ברחבי העולם נפלו קורבן לאלימות פיזית או מינית במשפחה – כך עולה מדוח עולמי ראשון מסוגו שפרסם היום (חמישי) ארגון הבריאות העולמי. לפי הדוח, מרביתם של מקרי האלימות נעשים על ידי הבעל או בן הזוג. בין הפגיעות הנפוצות הוזכרו שברים בעצמות, חבלות, סיבוכים בהריון, דיכאון ומחלות נפשיות אחרות. השיעור הגבוה ביותר של נשים החוות אלימות נמצא במדינות אסיה, המזרח התיכון וצפון אפריקה.

הפגנות מחאה בהודו ב עקבות מותה של קורבן האונס הקבוצתי, 29 בדצמבר 2012. רויטרס
הפגנות נגד אלימות נגד נשים בהודו, לאחר אונס הסטודנטית/רויטרס

"זו מציאות יומיומית של נשים רבות מאוד", אמרה שרלוט וואטס, מומחית למדיניות בריאות ואחת ממחברות הדוח. לדבריה, "זה לא קורה רק לנשים עניות, או לנשים במדינות מסוימות. זו בעיה גלובלית". מהדוח עולה כי 38% מכלל מעשי הרצח של נשים בוצעו על ידי בני זוגן. 42% מהנשים שנפלו קורבן לאלימות פיזית או מינית סובלות מפגיעות שונות כתוצאה מהתקיפה.

קלאודיה מרסיה מורנו, שהשתתפה גם היא בהכנת הדוח, הזכירה את מעשי האונס האחרונים בהודו שזכו להד תקשורתי, ובראשם זה של הסטודנטית שנאנסה על ידי שישה צעירים באוטובוס ציבורי בניו דלהי, ומאוחר יותר מתה מפצעיה. "סוג כזה של מקרים מעלה את המודעות לתופעה, וזה חשוב", אמרה מורנו, "אבל אנו חייבים לזכור שיש מאות נשים שנאנסות מדי יום ברחוב או בביתן, והמקרים האלה לא עולים לכותרות".

אישה עוטה רעלה בעיר טימבוקטו, צפון מאלי, מחשש מהמיליציה האיסלמיתשהשתלטה על העיר, מאי 2012. AP
"יכולים וחייבים לעשות יותר". נשים במאלי/AP

עוד עולה מהמסמך כי אלימות כלפי נשים היא אחד הגורמים המרכזיים לשורה רחבה של בעיות רפואיות אקוטיות וכרוניות, החל מפגיעות מיידיות וזיהומים שונים, וכלה בהדבקה באיידס. גם דיכאון, לחץ וצריכת אלכוהול מזיקה נגרמים לעתים קרובות עקב תקיפות אלימות.

מנכ"לית ארגון הבריאות העולמי הפועל בחסות האו"ם, מרגרט צ'אן, אמרה עם פרסום הדוח כי האלימות נגד נשים גורמת לבעיות בריאותיות "בהיקפים של מגיפה". לדבריה, "מערכות הבריאות בעולם יכולות וחייבות לעשות יותר למען נשים שחוות על בשרן אלימות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully