וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: המונים רקדו ברחבי תבל למען זכויות נשים

יוזמה חובקת עולם חדשה הוציאה לרחובות מאות אלפי בני אדם מסביב לגלובוס, לרקוד במחאה על האלימות המופנית נגד נשים. באפגניסטן רקדו תחת אבטחה. "נשים רוקדות זו מהפכה"

צילום: רויטרס, עריכה: רן מנחם, קריינות: אביב אברמוביץ'

חג האהבה מורכב בדרך כלל משוקולדים, לבבות, והרבה פרחים. אלא שולנטיינ'ס דיי השנה ייזכר בגלל משהו קצת שונה - ריקודים. יוזמה חדשה חובקת עולם הוציאה לרחובות מאות אלפי בני אדם מסביב לגלובוס, לרקוד במחאה על האלימות המופנית נגד נשים בכל העולם.

נשים רוקדות במחאה על אלימות נגד נשים. רויטרס
רוקדות בביירות/רויטרס
נשים רוקדות במחאה על אלימות נגד נשים. רויטרס
רוקדות בניו יורק/רויטרס

היוזמה, שזכתה לשם "מיליארד מתעוררים" ("One Billion Rising"), זכתה לתהודה לא קטנה ברשתות החברתיות, וההמונים אכן עזבו את מסכי המחשב, ויצאו לרקוד. "מיליארד נשים בעולם מוכות, נאנסות או מחוללות במהלך חייהן וזו זוועה, כך שמיליארד נשים רוקדות זו מהפכה", סיפרה ג'ואן נייט, ממארגנות היוזמה.

נשים רוקדות במחאה על אלימות נגד נשים. רויטרס
רוקדים בברלין/רויטרס
נשים רוקדות במחאה על אלימות נגד נשים. רויטרס
רוקדות בניו דלהי/רויטרס

מחאה מעניינת במיוחד הייתה בבירת הודו, ניו דלהי, שם אירע לא מזמן האונס הקבוצתי באוטובוס שזעזע את העולם כולו. המפגינות טענו כי אסור להשאיר את הנשים לבדן במאבק באלימות. "הגברים הם שהביאו אותנו לאן שהגענו. זה לא רק תפקידנו להתעורר, אלא גם מתפקידם לוודא שאנו עושות זאת כראוי", סיפרה הסטודנטית ההודית, אמביקה בדי. "אני לא מאמינה שזה רק אנחנו, אלה גם הגברים יחד אתנו. עלינו לשלב ידיים עכשיו, לשלב ידיים כדי להגן על ארצנו".

היוזמה הגיעה עד קאבול, בירת אפגניסטן, שם הפגינו כמה עשרות נשים תחת אבטחה כבדה. לילה ג'פארי, פעילה למען זכויות נשים סיפרה: "אני אישית סבלתי מאלימות ומאפליה, כך שבתור אדם אני מחויבת להצטרף לנשים ולאחיות כאן, כדי להשמיע את קולי נגד אלימות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully