וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעל שנאשם בהכאת אשתו וכליאתה שוחרר למעצר בית

קובי דוד

29.1.2013 / 13:40

תושב נצרת מואשם שמנע מאשתו טיפול רפואי במשך יומיים, לאחר שהיכה אותה וגרם לה חבלות. לא מדובר בפעם הראשונה שהוא נאשם בהכאתה, אולם השופט החליט לשחררו למעצר בית ברהט

בית המשפט המחוזי בנצרת שחרר אתמול (שני) למעצר בית תושב נעצר, ריאד חוסיין, שנאשם בתקיפת אשתו, ממנה גם מנע לקבל טיפול רפואי במשך יומיים כשסבלה מכאבי גב חמורים. מכתב האישום שהוגש בתחילת חודש נובמבר, עולה כי לחוסיין יש עבר פלילי מתחום המסים והרכוש, וכן משפט שעדיין מתנהל נגדו ובו הוא נאשם בהפרעה לשוטר ואיומים.

לפי כתב האישום, לאחר שבנה לא הצליח להעתיק למחברתו את שנכתב על הלוח במהלך השיעור, הוכתה האישה בידי בעלה בשל כך. לאחר שתקף אותה, כלא אותה בבית ומנע ממנה לקבל טיפול רפואי ביומיים הבאים. במקרים אחרים שצוינו בכתב האישום, תקף חוסיין את אשתו במהלומות ובבעיטות, תוך שהוא גורם לה שטפי דם וחבלות, במקרה אחר שבו הוכתה האישה לאחר שלא מצאה בשר כבש לשם הכנת ארוחת ערב. במקרה אחר, הוכתה לאחר שלא מצאה לחם טרי והתכוונה לחמם לחם קפוא.

השופט מצא קושי בהותרת הבעל במעצר עד תום ההליכים

עם זאת, השופט, זיאד הווארי, קיבל את ערעור ההגנה שטענה כי חלה החמרה במצבו הבריאותי והנפשי של הנאשם ואין עילה להמשיך ולהחזיקו עד תום ההליכים. השופט קיבל טענה זו, לאחר שבקשה קודמת של הנאשם להשתחרר למעצר בית נדחתה בשל כך שאשתו סירבה להיפגש עם אנשי שירות המבחן. טענה נוספת היא העובדה שמעצר הבית יתקיים ברהט - 174 קילומטרים מהמותקפת - תוך השגחה של שני אחיו הבוגרים של הבעל.

"בית משפט השלום שגה כאשר דחה את הבקשה לחלופת מעצר והתעלם מסירובה של האישה להגיע לפגישה עם אנשי שירות המבחן", ציין הסנגור, עו"ד גיל דביר. שופט בית המשפט המחוזי, זיאד הווארי, קיבל את עמדתו והוסיף כי "קיים קושי ממשי בהותרת העורר במעצר עד תום ההליכים בשל אי המלצה של שירות המבחן לשחררו, כאשר מן התסקיר עולה באופן מפורש כי חלק לא מבוטל מההמלצה ניתן על סמך העובדה שהמתלוננת סירבה לשתף עמם פעולה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully