וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב מרוצה: ישראל מובילה במאבק בסחר בבני אדם

גלעד גרוסמן

20.6.2013 / 0:04

מדוח של משרד החוץ האמריקני עולה כי בפעם השנייה ברציפות ישראל בדירוג העליון של המדינות הנאבקות בסחר בבני אדם. במשרד המשפטים מרוצים, אך ציינו: "להשקיע עוד בהרתעה"

ישראל נמצאת בדירוג העליון של המדינות הנאבקות בסחר בבני אדם, זו השנה השנייה ברציפות - כך עולה מהדוח השנתי של משרד החוץ האמריקני שפורסם אמש (רביעי). "רק לפני כעשור ישראל הוצבה ברשימה השחורה והמביישת של מדינות שבהן מתנהל סחר בבני אדם. לכן הדוח משמעותי, שכן הוא מציב את ישראל בשורה יחד עם המדינות הנאורות הנאבקות בעבדות המודרנית", אמרה שרת המשפטים, ציפי לבני, בתגובה לדוח.

דוח משרד החוץ האמריקני בנושא המאבק בסחר בבני אדם מתפרסם מדי שנה, מאז 2001. הדוח מחלק את המדינות השונות הנאבקות בסחר בבני אדם לשלוש רמות. במשך שנים ארוכות ישראל הוצבה בדירוג השני, שמשמעותו מדינה שאינה עומדת בסטנדרטים מזעריים אך עושה מאמצים משמעותיים לעשות כן. רק לפני שנתיים ישראל דורגה לצד מדינות כמו פקיסטן ורואנדה בכל הקשור למאבק בסחר בבני אדם, ובדוח אז צוין כי ישראל היא מדינת יעד לסחר בבני אדם, ובעיקר לייבוא זונות דרך מצרים.

יור התנועה ציפי לבני בועידת הנשיאים במלון ענבל בירושלים, פברואר 2013. יואב דודקביץ'
"מדינה נאורה". ציפי לבני/יואב דודקביץ'

בשנתיים האחרונות חל שיפור ניכר במאמצים שמשקיעה ישראל. הדוח מציין לטובה את פעילות רשויות אכיפת החוק, שתרמה לירידה בתופעת הסחר בנשים לזנות, כפי שהייתה קיימת בעבר, ולהתקדמות ניכרת במאבק נגד סחר לעבדות ולעבודת כפייה. בדוח מצוינות לטובה הזכויות שהמדינה מעניקה לקורבנות הסחר בבני אדם, ובהן מקלטים ייעודיים לקורבנות הסחר, סיוע משפטי חינם באמצעות אגף לסיוע משפטי במשרד המשפטים ואשרות עבודה מיוחדות. זאת, מבלי שזכויות אלה מותנות בשיתוף פעולה עם רשויות אכיפת החוק.

עם זאת, במשרד המשפטים לא משלים עצמם שהמלאכה הושלמה. "עלינו לזכור שהתעשייה הפסולה הזו משתכללת. הסרסורים מזהים בישראל פרצות וממשיכים למכור נשים שנאנסות ומוכות ומורעבות. לפיכך עלינו להמשיך להשקיע משאבים משמעותיים בהרתעה, מתן הגנה לקורבנות, אכיפת החוק והעמדת הפושעים לדין", אמרה לבני. מנכ"ל משרד המשפטים, ד"ר גיא רוטקופף, העומד בראש ועדת המנכ"לים למאבק בסחר בבני אדם, הוסיף כי "משרד המשפטים, יחד עם שותפיו, ימשיך לעבוד כדי להגשים את החזון לבער כל צל של עבדות בשערנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully