וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדת לשכת התעסוקה הוכתה בפניה; הסניף הושבת

עקב ריבוי מקרי התקיפה לאחרונה, ובהם תקיפת העובדת בסניף בתל אביב, הודיע ועד עובדי שירות התעסוקה על השבתת הסניף עד להודעה חדשה. "האלימות נובעת מהלחץ ומהמחסור בתקנים"

עובדי שירות התעסוקה נתקלים לא פעם בגילויי אלימות במקום עבודתם, ורק בחודש האחרון דווח על חמש תקיפות מצד מבקשי עבודה. בעקבות אירוע תקיפה חמור שהתרחש הבוקר (רביעי) בסניף השירות בתל אביב, הודיע ועד עובדי שירות התעסוקה על השבתת הסניף עד להודעה חדשה.

מחקירת האירוע עולה כי במהלך שעות קבלת הקהל בסניף תקפה מבקשת עבודה צעירה את הפקידה שטיפלה בה וכן את מנהל הסניף. כתוצאה מנשיכות, דחיפות ומכות שספגה בפניה, נזקקה עובדת השירות לטיפול רפואי והתפנתה באופן עצמאי לבית חולים. לאחר מכן הוזעקה המשטרה למקום והוגשה תלונה. "לא מדובר באירוע בודד. היו אירועים נוספים בערים נוספות", סיפר עובד בסניף. "אנחנו עובדים בתת-תנאים. אנשים ממתינים זמן ארוך, וזה גובה מחיר. בדרך כלל מדובר בצעקות, אבל עכשיו רואים לאן זה יכול להגיע".

"נעשה כל שיידרש כדי להגן על העובדים"

מוועד העובדים נמסר כי הוא פנה למשרד הכלכלה ולהנהלת השירות בדרישה להוספת תקנים, ולא נענה. "מקרי האלימות שאירעו הם תוצאה של לחץ העבודה הבלתי נסבל בלשכות בכל הארץ", אמר יו"ר ועד העובדים עופר לוי. "התרענו על כך אינספור פעמים בפני המנכ"ל ושר הכלכלה, אך לא נעשה דבר. נוכח האמור החלטנו לסגור את הלשכה בתל אביב עד הודעה חדשה. עובדי השירות לא יהיו שק חבטות של אף אחד. אנחנו לא נשלים עם אירועים כאלה, ונעשה כל שיידרש כדי להגן על העובדים".

על פי נתוני ועד העובדים, היחס בין עובדי השירות ללקוחותיהם במדינות המפותחות החברות ב-OECD עומד על 1 ל-50, כשבישראל מדובר ביחס של 1 ל-700. "ככה לא מצליחים לתפקד, זמני המתנה ארוכים וכל מה שקורה משפיע על תפקוד עובדים", אמר לוי. "משרד האוצר מנסה לסגור את שירות התעסוקה, משרד הכלכלה מאמץ תכניות של אוצר, וההנהלה פוגעת בעובדים כשהיא מקטינה את התקנים. ככה הגענו לאן שהגענו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully