וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מענק הדיור יבוטל - הרשויות בפריפריה ישבתו היום

עקב כוונת הממשלה לבטל את מענקי הדיור ליישובי הפריפריה, הודיעו ראשי ערי הפיתוח כי ישביתו את השירותים בתחומי הרשויות, ובהם פינוי אשפה וגבייה. הלימודים יתקיימו כסדרם

ראשי ערי הפיתוח והפריפריה הודיעו כי ישביתו היום (שלישי) את כל השירותים המוניציפליים בתחומי הרשויות, זאת במחאה על כוונת הממשלה לבטל את מענקי הדיור ביישובי הפריפריה. בעקבות השביתה לא יבוצע פינוי אשפה ולא יתקיימו פעולות גבייה וכל עבודה שוטפת של העירייה, אולם מערכת החינוך תפעל כסדרה. רשימת הרשויות המקומיות הצפויות לשבות היום כוללת את בית שאן, דימונה, חצור הגלילית, יקנעם עילית, מגדל העמק, מטולה, נתיבות, ערד, קריית גת, קריית שמונה, שדרות, טבריה, כרמיאל, מצפה רמון, נהריה, נצרת עילית, עכו, צפת, אופקים, אור עקיבא, אילת, אריאל, בית שמש, ירוחם, מעלה אדומים, מעלה אפרים, מעלות תרשיחא, עפולה וקריית מלאכי.

זבל ברחובות תל אביב ביום השביתה של הרשויות המקומיות, ינואר 2012. נמרוד סונדרס
הרשויות ישביתו את כל השירותים העירוניים/נמרוד סונדרס

החלטת פורום ערי הפיתוח והפריפריה התקבלה בסוף השבוע בשל כוונות הממשלה לביטול המענק על סך מאה אלף שקלים, אשר היווה עד כה גורם משיכה לפריפריה עבור תושבים רבים. כעת, עם כוונת הממשלה לבטל את המענק, מביעים ראשי הרשויות חשש כי המהלך יחליש את עריהן, שלטענתם סובלות כבר עכשיו מחוסר צדק חלוקי מתמשך. עוד נטען כי המהלך לא זו בלבד שיבלום הגירה של תושבים חדשים אל הערים, אלא אף יעודד הגירה שלילית.

לטענת פורום ערי הפיתוח, ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה עוד ב-2011 על גיבוש תכנית לאומית-ממשלתית לחיזוק כלכלי-חברתי של ערי הפיתוח ועל אימוץ התכנית שגיבש מרכז השלטון המקומי. כעת מבקשים ראשי ערי הפיתוח מהממשלה לפעול בהתאם להנחייתו, ולא לאפשר קידום החלטות אשר לדבריהם יפגעו בצורה אנושה באותן ערים.

מפורום ערי הפיתוח והפריפריה, בראשותו של דוד בוסקילה, ראש עיריית שדרות, נמסר: "אנו מבקשים להתריע כי ההחלטה תפגע בצורה קשה בערי הפיתוח, ואף תוביל לקריסת התעשיות המתקדמות המועטות הפועלות בתחומן בשל מחסור בכוח אדם איכותי". עוד נכתב: "דווקא כעת בשל מצוקת הדיור באזורי הביקוש, יש צורך לאומי לפיזור אוכלוסייה נכון וצודק. כדי להשיג מטרה זו, על הממשלה לקבוע סל תמריצים מתוקצב למהגרים לערי הפיתוח ולבני ולבנות המקום המבקשים להמשיך ולהתגורר בהן, ובטח שלא לפגוע במענק אשר ניתן עד כה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully