וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: אחרי חסן, איש הצללים בוועד הנמל הושעה

רמי שני

18.6.2013 / 19:22

הנהלת הנמל הודיעה לגומא חסין, שבחודשים האחרונים שימש כמנהל שיווק לאחר שנים בהן שהה בחופשה, על השעייתו. הסיבה: כתב אישום בגין עבירות מרמה. מקורביו: "הוראה מלמעלה"

נמל אשדוד ממשיך את בדק הבית? על רקע הסערה סביב התנהלותו של יו"ר ועד העובדים אלון חסן והכוונה להפריט את הנמל, הודיעה היום (שלישי) הנהלת הנמל ל"איש הצללים" של חסן, גומא (גמליאל) חסין, על הפסקת עבודתו. חסין, שבתפקידו האחרון שימש כמנהל שיווק באגף הלקוחות של הנמל, הושעה מתפקידו בעקבות משפט המתנהל נגדו בימים אלה במסגרתו הוא נאשם בעבירות מרמה.

בסוף השבוע פורסמה בערוץ 2 כתבת תחקיר נגד יו"ר ועד עובדי הנמל, אלון חסן, בה נטען כי הוא ניצל את מעמדו ואת תפקידו כדי לקדם את עסקיו הפרטיים ואת בני משפחתו בנמל אשדוד ובעיר עצמה. בעקבות התחקיר, שעורר ביקורות נוקבות מצד אנשי ציבור ופוליטיקאים, החליט חסן להשעות את עצמו מתפקידו. עם זאת, הוא צפוי לחזור בימים הקרובים לעבודתו כמפעיל ציוד מכני כבד בנמל. היום הודיעה חברת נמל אשדוד על הפסקת העבודה עם החברות שבבעלותו של חסן.

חסין, מקורבו של חסן שנהג לייעץ לו דרך קבע על אף שבפועל לא היה לו תפקיד בוועד, החזיק בעבר בתקן מנהל מוזיאון הנמל – מוסד שלא הוקם מעולם, למרות התואר היוקרתי שניתן לחסין. באמצע שנות ה-2000 הוא יצא לחופשה ללא תשלום, שהוארכה כל שנה בידי הנהלת הנמל.

בשנת 2005, בזמן הדיונים על הרפורמה בנמל, הופיע חסין עם מכונית "יגואר" והצטייר כסמל הנהנתנות של העובדים, עד לפרשת הסטייקים שהחזירה אותו אל מאחורי הקלעים. לפני מספר חודשים, הוחזר חסין – שידוע גם בקשריו עם עמרי שרון בנו של ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון - לעבודה בתפקיד מנהל שיווק באגף הלקוחות של הנמל.

הוחזר לעבודה למרות כתב האישום

עד החזרתו לעבודה, התנהלו נגדו כמה חקירות בגין חשד לעבירות שוחד ואף העלמת מס – והוגש נגדו כתב אישום. למרות שהמהלכים המשפטיים טרם הסתיימו, זה לא הפריע להנהלת הנמל להחזיר אותו לתפקיד, במסגרתו יש לו נגיעה לענייני כספים ולקוחות.

עוד בטרם התפוצצה פרשת אלון חסן, הבינו בהנהלת הנמל כי העסקתו של חסין עלולה להתפרש כבעייתית. ההנהלה, כמו גם העובדים והוועד העומד בראשם, ספגו ביקורת ציבורית רחבה, שלוותה באמירות שונות מפי שרים בכירים. לקראת סוף חודש מאי, זומן חסין לשימוע לקראת הפסקה של העסקתו במכתב רשמי. הוא התייעץ עם גורמים שונים בוועד ובהסתדרות ושיגר תשובה לפיה יסכים לפעול רק בהתאם לדרישות הוועד. סמנכ"ל משאבי האנוש של הנמל עובדיה כהן, ביקש מהוועד את עמדתו אולם לא קיבל אותה עד ראשית חודש יוני.

היום, כאמור, החליטו בהנהלת הנמל להפסיק את עבודתו. "לאחר ששקלתי את מכלול השיקולים הרלוונטיים בהתאם לנתונים שבפניי, ובכלל זה הוותק במקום העבודה, מעמדך כראש מדור בכלל ותפקידך בשירות לקוחות בפרט, חומרת העבירה בה הנך מואשם, חזקת החפות, נורמות ציבוריות מקובלות בנסיבות הדומות לעניינך, טובת החברה ואמון הציבור בה כחברה ממשלתית, הנני להודיעך כי הנך מושעה מעבודתך בנמל החל ממועד מסירת מכתב זה ועד לסיום ההליך הפלילי", נכתב בהודעה ששוגרה מטעם ההנהלה לחסין.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המכתב שנשלח היום מהנהלת הנמל לחסין/מערכת וואלה!, צילום מסך

חסין עצמו נמצא בחו"ל. המכתב הגיע לידי בני משפחתו שהגיבו כלפיו בכעס. בסביבתו הקרובה נדהמו מהחלטת ההנהלה. "הרי רק עכשיו קיבלו אותו שוב לעבודה, למרות כתב האישום. איך יכול להיות שהם מתנערים ממנו?", תהו בזעם. עם זאת, מקורביו סיפרו כי בשבועות האחרונים החל חסין להבין שיש כוונה להשעותו מתפקידו משום שהוא "מפריע" להפרטת הנמל, וההנהלה שקיבלה אותו החלה לשאול שאלות ולפגוע בלטיגמיות שלו. לכן, לדבריהם, הוא ציפה שזה יגיע ולא הופתע מכך שזה קרה.

לדברי המקורבים, ההחלטה להשעותו מתפקידו היא חלק מ"מלחמה של ביבי וכץ (שר התחבורה והתשתיות הלאומיות ר.ש)". "גומא נתפס הן בעיני העובדים והן בחוץ - ובפרט במשרד התחבורה ובמשרד ראש הממשלה, כגורם שמקבל החלטות לצד חסן", הסבירו המקורבים. "לאורך השנים, הצליח גומא להשתחל לנמל בתפקידים זוהרים, ופעל למניעת לא מעט רפורמות".

הם הבהירו שהעיתוי של ההשעיה אינו מקרי. "זה קורה כאשר אדם מרכזי בוועד משעה עצמו לאחר כתבת תחקיר וכעת, האדם השני בצמד, מוצא עצמו מחוץ לנמל", טענו. "את הצעד הזה יזמו בהנהלת הנמל כדי לפגוע בלגיטימיות של התפקיד שלו ורמזו לו ש'יש בעיות'. כאשר נכנס לתפקיד, כתב האישום היה ידוע וזה לא מנע את כניסתו לתפקיד. באחרונה, משזיהו שחבר לעמדת מפתח מאחורי הקלעים ונחשב למנהיג העובדים, החלו בדחיקתו החוצה, עד ההשעיה היום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully