וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר ועד הנמל אלון חסן ישוב לעבוד כמפעיל מנוף

רמי שני

17.6.2013 / 12:02

יו"ר ועד עובדי נמל אשדוד בשמונה השנים האחרונות יחזור זמנית לעבוד בתפקידו הקודם בנמל. אתמול השעה עצמו עקב פרסומים על ניצול תפקידו לכאורה לקידום ענייניו האישיים

יו"ר ועד עובדי נמל אשדוד, אלון חסן, שהודיע אתמול (ראשון) על כוונתו להשעות את עצמו מתפקידו עד לבירור הטענות שהועלו נגדו בכמה תחקירים עיתונאיים, צפוי לחזור בימים הקרובים לעבודתו כמפעיל ציוד מכני כבד. זאת, לאחר כשמונה שנים שבהם פעילותו הייתה בעיקר בוועד העובדים. לוח הזמנים לשובו של חסן לא ברור, אולם עובדי הנמל הודיעו כי הם עומדים לצדו ומחכים כבר לשובו. עוד לפני הודעתו של חסן על כך שהוא משעה את עצמו, פרסם ממלא מקום יו"ר ועד העובדים של הנמל, אבינועם שושן, עמדה רשמית מטעם העובדים לפיה, "כולנו מאחורי אלון חסן, תומכים בו ודוחים בשאט נפש את המתקפה הממוחזרת כלפיו. זוהי מתקפה נגד חסן שאין בה ממש ואנחנו מחזקים את ידיו".

בעקבות התחקיר: אלון חסן את השעה את עצמו. שי מכלוף
אלון חסן בפתח ביתו, אתמול/שי מכלוף

אתמול, כאמור, השעה עצמו חסן מפעילות בוועד העובדים נוכח הביקורת שנמתחה עליו בשנתיים האחרונות בכתבות תחקיר שונות. בין היתר, פורסם כי חברה בבעלותו של חסן זוכה לכאורה ליחס מועדף בטיפול בנמל, כמו גם חברת חומרי ניקוי בבעלותו, וכן כי שלושה קרובים שלו כבר עובדים בנמל, לאחר שעברו הליך קבלה הנראה בעייתי לכאורה. חסן עצמו דחה את הטענות כלפיו תוך השמעת הבהרות לפיהן כל הפעילות מול הנמל מגובה באישור ובהחלטות הנהלת הנמל ובייעוץ משפטי מלא.

בפגישה עם יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, שבה הודיע לו חסן על השעייתו, הוא דרש לקיים בירור מקיף של הטענות שהועלו נגדו בכתבה. בפגישה ביקש חסן להדגיש שכל פעולותיו אושרו כחוק וכנדרש על ידי דירקטוריון חברת נמל אשדוד, אשר מונה על ידי שר התחבורה, ישראל כץ. "בשלב זה החלטתי להשעות את עצמי עד לגמר הבירור", אמר חסן. עיני הודיע לחסן שהוא מקבל את החלטתו להשעות את עצמו. "ההסתדרות תמשיך לעמוד לצד העובדים לקראת המשא ומתן הצפוי על עתיד הנמלים", נכתב בתגובה מטעם עיני. "בכוונת יו"ר ההסתדרות להביא שינוי בחוקת ההסתדרות לפיו לא יתאפשר לחבר ועד להחזיק בעסקים פרטיים המצויים בקשר עסקי עם מקום העבודה". כמו כן, החל עיני בבירור פנימי בהסתדרות בסוגיה.

לך הביתה

יו"ר האופוזיציה, שלי יחימוביץ', אולי הדמות הפוליטית המזוהה ביותר עם המאבק למען העבודה המאורגנת, תקפה בשבת האחרונה בחריפות את חסן. "לך הביתה", כתבה יחימוביץ' בסטטוס בפייסבוק. "בית מפואר, בריכת שחייה בחצר, רכבי יוקרה, שלל עסקים פרטיים - חלקם באורח מסתורי עושים עסקים עם הנמל, העדפה של קרובי משפחה במכרזים, אווירת פחד וחשבון, סגירת הנמל לרגל אירועים פרטיים, ככה מתנהג שליט ברפובליקת בננות, לא יו"ר ועד".

חסן עצמו לא נשאר חייב, והגיב בעמוד הפייסבוק שלו לדבריה של יחימוביץ': "גברת יחימוביץ', אני רוצה להגיד לך שחוץ מלדבר יפה, להתראיין וללכלך על כל העולם את לא יודעת כלום. עוד אני רוצה להזכיר לך שאותו אלון שאת מדברת עליו, לפני שהיית חברת כנסת ידעת לחבק ולנשק ולהתחנף רק כדי שנעזור לך להיבחר בפעם הראשונה לכנסת. להזכירך גם בתקופה ההיא היו לי עסקים בבעלותי ועד כמה שאני זוכר פירגנת ואמרת שאני כישרוני".

בתוך כך, נודע אתמול כי רשות החברות במשרד האוצר העבירה בשבוע שעבר ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, דוח חמור שערך בודק חיצוני בנושא עסקיו הפרטיים של היו"ר חסן בשטח הנמל, על פי דרישת רשות החברות. ל פי רשות החברות, הדוח מעלה שאלות מדאיגות באשר לקשר בין עסקיו הפרטיים של חסן לבין חברת נמל אשדוד וכן חשש לפגיעה בנמל ובלקוחותיו. בהודעת הרשות נכתב כי לאור "החשיבות הגדולה שהרשות מייחסת להיבטים הציבוריים שבנושא זה, הרשות פעלה בשני מישורים: העברת הדוח הראשוני ליועמ"ש לצורך בחינתו וטיפול בו, וכן המשך בטיפול בעניין זה בחברה". מחרתיים צפוי להתקיים בוועדת הביקורת של החברה דיון בדוח, שבו יוחלט על דרך הטיפול בו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully