וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אגודת הלהט"ב נגד ההסכם עם גנון: "מעל בתפקידו"

האגודה למען הומואים ולסביות גינתה את הסכם עד התביעה שחתמה המשטרה עם שאול גנון, מייסד הבר-נוער החשוד בתקיפה מינית של אחד החשודים ברצח. "ההסכם - הוספת חטא על פשע"

נמשכת הסערה סביב הסכם עד התביעה שחתמה המשטרה עם שאול גנון, מייסד הבר-נוער החשוד כי תקף מינית את הצעיר שהיה על פי החשד שותף לרצח בבר-נוער, והיה היעד לנקמה בערב הירי. הפעם, הגינוי מגיע דווקא מתוך הקהילה הגאה. "אסור שהסכם עד התביעה יקנה לשאול גנון חסינות מהעמדה לדין על מעשה סדום בקטין שעדיין לא מלאו לו 16 שנה", נמסר מהאגודה למען הלהט"ב (לסביות, הומואים, טרנסקסואלים וביסקסואלים). "החלטה זו של המשטרה, שמאפשרת לגנון לחמוק מהעמדה לדין על פשע חמור זה, אינה סבירה, ראויה או מוסרית, והיא משדרת לנוער, הלהט"בי והסטרייטי כאחד, מסר מאוד בעייתי לפיו רשויות החוק מקלות ראש בביטחונו האישי".

פענוח הרצח בבר-נוער - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
חקירת הבר-נוער: ”אם לא יהיה אישום - אפשר לסגור את הימ”ר”
הקטין החשוד ברצח בבר-נוער: ”בחיים לא נאנסתי”
גנון קיבל איומים זמן קצר לפני הירי: ”אתה עוד תשמע ממני”

שאול גנון החשוד בתקיפת קטין בפרשת הבר-נוער יוצא מהדיון בהארכת מעצרו, 14 יוני 2014. דרור עינב
באגודה למען הלהט"ב מרגישים נבגדים. גנון/דרור עינב

ביום שישי שוחרר גנון למעצר בית. אתמול, במהלך הדיון להארכת מעצרם של חגי פליסיאן – החשוד המרכזי ברצח, ושל טרלן חנקישייב והצעיר הנוסף שגנון חשוד כי תקף אותו מינית, הודה רשמית נציג המשטרה כי נחתם הסכם עד תביעה עם גנון. על פי ההסכם, הוא ישמש עד תביעה במשפטם של שלושת החשודים בירי. הוא יודה בקיום יחסים אסורים בהסכמה או באונס של הצעיר, אשר נחשד בסיוע לרצח, בהיותו קטין. בתמורה, הוא לא יואשם במעשה, או בשיבוש הליכי חקירה.

באגודה למען הלהט"ב מתחו כאמור ביקורת על ההסכם השנוי במחלוקת. "על אף שהנער בו פגע גנון אינו חניך הבר-נוער, גנון מעל בתפקידו כרכז הבר-נוער", אמרו באגודה. "חניכיו, שכיום חלקם מדריכים, מכריו ומתנדבי האגודה מרגישים נבגדים. כמו כן, אם אכן נכונה הטענה שגנון התנה את הסכמתו למתן עדות במשפט הרצח בבר-נוער באי-העמדתו לדין על אותה פגיעה מינית בנער - אז מדובר בהוספת חטא על פשע. את הכתם המוסרי שבהתנהלות זו והפשע עצמו לא ניתן יהיה למחות, ואנו קוראים לביטול הסכם עד התביעה ולהעמדתו לדין".

יוני 2013. שלומי גבאי
חגי פליסיאן והצעיר שעל פי החשד הותקף מינית על ידי גנון/שלומי גבאי

עוד נמסר מהאגודה כי "חשוב להבין שעבירות מין הן רעה חולה בחברה הישראלית, הקיימות, לצערנו, גם בקהילת הלהט"ב, ואנו מקווים שייעשו יותר פעולות למיגורן ברמה הלאומית. ברמה הקהילתית, נדגיש שמעבר להוקעתו של גנון, האגודה תוביל את הנושא, תבצע בדק בית במוסדותיה, ותעשה זאת בשיתוף כלל ארגוני הקהילה. בנוסף, יחודדו הנהלים ותשופר הנגשת השירותים הפסיכו-סוציאליים של הקהילה הלהט"בית לבני הנוער".

אתמול האריך בית משפט השלום בתל אביב את מעצרם של שלושת החשודים. במהלך הדיון, קם החשוד הצעיר על רגליו ואמר: "בחיים לא נאנסתי, אף גבר לא נגע בי. אני לא חושב שצריך להיות צו איסור פרסום. זה הכל שקר וכזב". כמו כן, ביקש הצעיר להיבדק במכונת אמת. נציג המשטרה ציין כי בשיחה שהוקלטה בין עד המדינה לבין החשוד הצעיר עבור המשטרה בניסיון להוציא ממנו הודאה, טען העד בפניו כי גונן נגע גם בו. עם זאת, לא ברור אם אמר זאת רק כדי לגרום לו לדבר או שהדבר קרה באמת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully