וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד מזהיר: "אם המורדים יקבלו נשק, אירופה תשלם"

בתגובה ראשונה להודעתה של ארה"ב כי בכוונתה לתאם משלוחי תחמושת לאופוזיציה, אמר הנשיא הסורי שמדובר ב"ייבוא טרור לאירופה". מוסקבה מזהירה את ארה"ב: לא לסגר אווירי

נשיא סוריה, בשאר אסד, מזהיר את מדינות אירופה שלא להעביר נשק ותחמושת לידי המורדים הסורים, ואומר שצעד זה יהווה "ייבוא של טרור" לשטחן. בראיון ליומון הגרמני פרנקפורטר אלגמיינה, הזהיר אסד כי אם תתקבל החלטה להעביר נשק למורדים, "אירופה תשלם את המחיר".

בראיון, הכחיש אסד כי חלה הסלמה לרעה במלחמת האזרחים בארצו, והגן על שיתוף הפעולה שלו עם איראן ורוסיה.

זו תגובתו הראשונה של אסד להודעתה של ארצות הברית בשבוע שעבר, לפיה בכוונתה לספק למורדים הסורים תחמושת.

"המורדים יצברו ניסיון בקרב, ויחזרו (לאירופה) עם אידאולוגיה קיצונית", אמר. בתמצית של הריאיון המלא שיתפרסם מחר, נכתב היום כי הנשיא הסורי הזהיר ש"החצר האחורית של אירופה עלולה להפוך כר פורה לטרור".

בעניין אחר, הכחיש אסד את הטענות שהשמיעו ארצות הברית, בריטניה וצרפת, לפיהן המשטר בדמשק עשה שימוש בנשק כימי נגד לוחמי האופוזיציה. "אם לפריז, ללונדון או לוושינגטון הייתה הוכחה אחת, הן כבר היו מציגות אותה לעולם", אמר.

מלחמת האזרחים בסוריה עומדת במוקד כינוס ארגון המדינות המתועשות (G8) באירלנד הצפונית. מוקדם יותר היום הודיעה מוסקבה כי תתנגד בחריפות להטלת סגר אווירי בשמי סוריה. ארה"ב לא הודיעה על כוונתה לאכוף איסור טיסה שכזה, אך הודעתה על חימוש המורדים מעוררת חשש בקרב בעלות בריתה של דמשק מפני צעד שכזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully