וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מרגלים אמריקנים יירטו תכתובות של נשיא רוסיה"

המסמכים שחשף המדליף האמריקני אדוארד סנודן מוסיפים להכות גלים: כעת נחשף שהסוכנות לביטחון לאומי פרצה למחשבו של נשיא רוסיה לשעבר מדבדב והעבירה מסקנותיה למדינות אחרות

מרגלים אמריקנים שהוצבו בבריטניה יירטו התכתבות סודית בין נשיא רוסיה לשעבר, דימיטרי מדבדב, במהלך ועידת G20 בלונדון בשנת 2009 – כך חשף אמש (ראשון) הגארדיאן הבריטי. פרטי ההתכתבות הגיעו לסוכנות לביטחון לאומי (NSA) והועברו בין בכירים בבריטניה, באוסטרליה, בקנדה ובניו-זילנד.

המסמך שהודלף על ידי אדוארד סנודן, עובד לשעבר ב-NSA שחשף גם את פרשת הריגול של ממשל אובמה, מראה כי הסוכנות האמינה כי גילתה, אולי, "שינוי באופן שהמנהיגות הרוסית מעבירה מסרים". המסמך נכתב כארבעה חודשים לאחר ביקורו של מדבדב, שהצטרף למנהיגים אחרים בלונדון, בהם נשיא ארה"ב ברק אובמה, באירוע שאירח ראש ממשלת בריטניה אז, גורדון בראון.

מדבדב הגיע ללונדון ביום רביעי, 1 באפריל 2009, ועוד באותו היום החל ה-NSA לעקוב אחר תכתובות המשלחת, כך על פי המסמך שנחשף שכותרתו: "תקשורת הנהגה הרוסית בהתבסס על השתתפות הנשיא דמיטרי מדבדב בפסגת ה-G-20 בלונדון". בדוח נכתב כי "זהו ניתוח של פעילות בביקורו של הנשיא דמיטרי מדבדב ללונדון. הדוח מפרט שינויים בדרך בה מתכתבת ההנהגה רוסית".

נשיא ארה"ב ברק אובמה ונשיא סין דימיטרי מדבדב בוועידת הגרעין. רויטרס
מדבדב ואובמה ב-2010/רויטרס

אמש חשף הגרדיאן כי מחשביהם של פוליטיקאים וגורמים רשמיים שהשתתפו בוועידת פורום ה-G-20 בלונדון בשנת 2009 היו תחת מעקב, כמו גם הטלפונים הסלולריים שלהם בהוראת בריטניה. לפי הדיווח, כמה גורמים בוועידה התפתו להשתמש באינטרנט החינמי, שמתברר כי הותקן על ידי סוכנויות ביון בריטיות שעקבו אחר התכתובות שלהם.

היום תפתח באירלנד ועידה אחרת של ארגון המדינות המתועשות (ה-G-8), שכל המדינות שישתתפו בה נכחו גם בוועידה ב-2009, שכאמור הייתה תחת מעקב צמוד. החשיפה עלולה לעורר מתח בקרב נציגי המדינות, שיצפו לקבל הסברים מראש הממשלה הבריטי דיוויד קמרון – אם ריגלו אחריהם אז ואם הדבר מתרחש גם הפעם.

רוסיה הציעה מקלט מדיני לסנודן

בשבוע שעבר הציעה רוסיה מקלט מדיני לסנודן, שהדליף לעיתונות את קיומה של מערכת "פריזם" למעקב אלקטרוני אחר אזרחים, וכעת כאמור, גם אחר מדבדב. סנודן, בן 29, נמלט מארצות הברית לפני שחשף בפני בלוגר של הגרדיאן הבריטי את קיומה של המערכת בסדרת ראיונות בבית מלון בהונג קונג. דמיטרי פסקוב, דוברו של נשיא רוסיה פוטין, אמר כי מוסקבה מוכנה לסייע לסנודן. בשיחה עם העיתון קומרסנט, אמר פסקוב כי "אם נקבל בקשה שכזו (מסנודן) נשקול אותה".

רוברט שלגל, חבר פרלמנט בכיר במפלגתו של הנשיא פוטין, הוסיף: "זה יהיה רעיון טוב". אלכסיי פושקוב, ראש ועדת החוץ של הדומה (הפרלמנט הרוסי), החרה החזיק אחריו, וכתב בטוויטר: "בהבטיחה מקלט מדיני לסנודן, מוסקבה לקחה על עצמה משימת הגנה על מי שנרדף בשל נסיבות פוליטיות. יהיו מי שיהיו בפאניקה בארצות הברית, כי הם חושבים שמדובר בזכות ששמורה רק להם".

משרד המשפטים הרוסי מפרט כמה תנאים לקבלת מקלט מדיני: על המבקש להיות אזרח זר, שיש חשש מבוסס להעמדתו לדין בשל רדיפה פוליטית אם ישוב לארצו. עליו להיות בן 18 ומעלה, ועליו להגיע פיזית לרוסיה או לאחת מהקונסוליות שלה בחו"ל. כמו כן, אסור לו להגיע ישירות לרוסיה ממדינה שבה היה מועמד למקלט מדיני.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully