וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב מתעקשת: המעקב אחר אזרחים מנע אירועי טרור

13.6.2013 / 1:48

בשימוע בסנאט אמר ראש הסוכנות לביטחון לאומי כי המעקב של ארה"ב אחר אזרחים סייע לבלום עשרות מתקפות טרור אפשריות, בשעה שמדליף הפרשה עדיין מסתתר בהונג קונג

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

ראש הסוכנות לביטחון לאומי (NSA) בארצות הברית, קית' אלכסנדר, אמר אמש (רביעי) כי מאמצי המעקב הנרחבים של ארצו אחר אזרחים סייעו לבלום "עשרות" מתקפות טרור אפשריות, וכי האנליסט אדוארד סנודן, שהועסק בסוכנות והדליף לעיתונות הבריטית פרטים הנוגעים לתכנית הסודית, נשבע להילחם במאמצי הממשל להחזירו לארצות הברית ולהעמידו למשפט.

בנאומו הציבורי הראשון מאז נחשפה בשבוע שעבר פרשת ההדלפות הביטחוניות, הגן אלכסנדר על פעילות המעקב האלקטרוני וההאזנות לאזרחים, וטען כי היא הוכיחה את עצמה בכך שסיכלה מתקפות פוטנציאליות. "מדובר בעשרות מעשי טרור שהתכנית הזו עזרה למנוע, בתוך גבולות המדינה וגם מעבר לים", אמר אלכסנדר במהלך שימוע בסנאט. "אני רוצה שהציבור האמריקני יידע שאנו משתדלים לנהוג בשקיפות ולהגן על חירויות הפרט ועל הפרטיות, אבל גם על ביטחונה של המדינה. אני מעדיף לחטוף מהציבור ושיחשבו שאני מסתיר משהו, מאשר לסכן את ביטחון המדינה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אזרחי המדינות המסומנות באדום נתונים למעקב האינטנסיבי ביותר/מערכת וואלה!, צילום מסך

פרשת ההדלפות לתקשורת הובילה לפתיחת חקירה פלילית וכמו כן בדיקה פנים-מערכתית בממשל כדי לאמוד את הנזק הפוטנציאלי שנגרם לביטחון הלאומי. ההדלפות אף הציתו מחדש את הוויכוח בדבר האיזון הנחוץ בין הזכות לפרטיות ושיקולי ביטחון בארצות הברית שלאחר מתקפת ה-11 בספטמבר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"אני לא בוגד ולא גיבור"

סנודן, שהדליף לעיתונות את קיומה של מערכת "פריזם" למעקב אלקטרוני אחר אזרחים, התראיין שלשום לראשונה מאז התפוצצה הפרשה. ממקום מחבואו בהונג קונג, שאליה נמלט, שוחח הצעיר בן ה-29 עם העיתון "סאות' ציינה מורנינג פוסט" הרואה אור בעיר, יממה לאחר שדווח כי הוא נעלם מבית המלון שבו שהה. בתמצית שהתפרסמה מהריאיון, נכתב כי סנודן שוהה במיקום סודי בהונג קונג. בכך סותר ה"פוסט" את הדיווחים ולפיהם האנליסט הצעיר ברח למדינה אחרת. "אני לא בוגד ולא גיבור. אני אמריקני", אמר סנודן לעיתון.

"אנשים שחושבים שעשיתי טעות בכך שבחרתי בהונג קונג - אינם מבינים את כוונותיי. איני נמצא כאן כדי להתגונן מפני הצדק, אלא כדי לחשוף פשע", אמר. לדבריו, בכוונתו להילחם בניסיון להסגירו לארצות הברית: "אבקש מבית המשפט ומאזרחי הונג קונג להכריע את גורלי. אין לי כל סיבה לפקפק במערכת (המשפט) שלכם".

ככל הידוע, עד כה לא הגישה ארצות הברית בקשה להונג קונג או לסין להסגיר אליה את סנודן. בסוף השבוע אמר סנודן לעיתון הגרדיאן, שפרסם את ההדלפה, כי בתחילה שקל לבקש מקלט מדיני באיסלנד - דוגמה, לדבריו, למדינה המשקפת את ערכי הצדק שהוא מאמין בהם.

שלשום אמר דוברו של נשיא רוסיה פוטין כי מוסקבה מוכנה לסייע לסנודן. "אם נקבל בקשה שכזו (מסנודן) נשקול אותה", אמר הדובר. כמה מחוקקים בוושינגטון אמרו כי בכוונתם לדרוש את הסגרתו של סנודן לארצות הברית בכפוף להגשת כתב אישום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully