וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפגינים בירושלים: האוניברסיטה מבטלת מאה קורסים

17.6.2013 / 0:01

עשרות סטודנטים וחברי סגל אקדמי ימחו על הכוונה לפטר רבים מהמרצים ולסגור חמישית מהקורסים במדעי הרוח: "פגיעה אנושה בעתיד הפקולטה". האוניברסיטה: "מייעלים פעילותנו"

עשרות סטודנטים וחברי הסגל האקדמי הזוטר באוניברסיטה העברית בירושלים יפגינו היום (שני) בצהריים בקמפוס הר הצופים במחאה על ביטולם של עשרות קורסים בפקולטה למדעי הרוח. בשבועיים האחרונים קיבלו רבים מחברי הסגל האקדמי הזוטר מכתב פיטורים, צעד הצפוי להביא לביטולם של כחמישית מהקורסים בפקולטה – כמאה מתוך 500 הקורסים הקיימים. חברי הסגל האקדמי הזוטר, הכולל עמיתי הוראה, מרצים מן החוץ, מתרגלים ועוזרי הוראה ציינו כי הדבר נעשה בניגוד להסכם שנחתם עמם במרץ 2012, ובו סוכם על ביטחון תעסוקתי למורים ותיקים ולדוקטורנטים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"ניאלץ להתנגד בכל תוקף". הפגנת סטודנטים לתזונה באוניברסיטה העברית, ינואר 2013/מערכת וואלה!, צילום מסך

באגודת הסטודנטים ציינו כי ביטולי הקורסים מגיעים דווקא על רקע של התאוששות במספר הנרשמים לפקולטה, וזאת בניגוד למגמה גוברת והולכת בשנים האחרונות של ירידה במספר הסטודנטים במקצועות מדעי הרוח באוניברסיטאות ברחבי הארץ.

"אני מצרה על ההחלטה האומללה לפגוע קשות בסגל ההוראה המסור ובמערך ההדרכה לסטודנטים, שכמובן יפגע באיכות ההוראה רק במטרה לתקן תקלות באופן ניהול הפקולטה", אמרה ד"ר אסתר סרוק, יו"ר ארגון מו"ח (מרצים וחוקרים). לדברי ד"ר סרוק, "ההחלטה מוציאה את הרוח ממפרשי ההסכם. לא יעלה על הדעת להפר את ההסכם הקיבוצי בכל עת שמתעוררת מצוקה זו או אחרת מקומית לחלוטין". היא הוסיפה כי האוניברסיטה העברית, "המובילה בארץ, אחת המצטיינות בעולם, אייקון בעולם היהודי – בוחרת להמשיך בדלדול מדעי הרוח ולימודי היהדות שהינם אבני יסוד בכל חברה נאורה בעולם, ובישראל על אחת כמה וכמה, וכל זאת באצטלה של 'שיקולים אקדמיים'. בקור רוח מפיצים לכל רוח את שלל המורים הטובים ואת עתודת הסטודנטים".

גיורא ואלה, יו"ר אגודת הסטודנטים באוניברסיטה עברית, הביע גם הוא חשש כבד מהחלטת המוסד. "הקיצוץ הצפוי בקורסים הוא פגיעה אנושה בעתיד הפקולטה למדעי הרוח ובסטודנטים הלומדים בה", התריע ואלה. "האוניברסיטה החליטה על הקיצוץ במהלך חד-צדדי וללא היוועצות עמנו. לצערנו, ניאלץ להתנגד בכל תוקף לפגיעה בסטודנטים, במרצים, באיכות ההוראה ובסגל אקדמי. אנו מצרים על בחירתה של האוניברסיטה לפגוע בסטודנטים ובסגל האקדמי, מבלי לשתף את הנוגעים בדבר ב'שיקולים האקדמיים' שהובילו לקיצוצים הצפויים". ואלה קרא למוסד האקדמי לשתף את הסטודנטים ואת כלל הסגל האקדמי במצב הפקולטה. "אני משוכנע שיחד נוכל לשקם את לימודי הרוח באוניברסיטה העברית", הוסיף, "ההפגנה תתקיים במקביל לבחינת צעדים נוספים".

מהאוניברסיטה העברית נמסר בתגובה: "כחלק מתהליך העבודה, האוניברסיטה מייעלת באופן שוטף חלק מפעילותיה, ובין היתר מצמצמת במידת האפשר את הקורסים בהם לומדים פחות מעשרה סטודנטים, וזאת במקביל לשמירה על רמה אקדמית גבוהה. אנו משקיעים את מרב המאמצים על מנת שצמצום הקורסים לא יוביל לפיטורי מרצים ומתרגלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully